Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 25. februar 2013, 06:45

Hey folkens.

Overvejer om man skulle købe sig dette lækre action cam
Det skal bruges til både MTB samt hardball spil.

Udover det, så er spørgsmålet egentlig om det kan bruges til almindelig optagelse på ferier, og ved familie sammenkomster.
Her tænker jeg på om det er skidt med den indbyggede Mic.

Hvad siger i?

2

mandag, 25. februar 2013, 09:35

Nej det er skam et glimrende actioncam.. det du skal overveje er, at hvis du køber silver edition så har du jo råd til noget andet. Det Black edition gør er, at den kan gøre livet nemmere for profesionelle og entusiaster. Men til privat forbrug ville jeg spare pengene og købe silver (eller GoPro 2 - da det næsten er det samme). Eller bruge lidt flere penge og få 2 (husk det kræver flere SD kort og måske flere batterier).

mikrofonen er noget lort (helt ærligt) men det er langt de fleste mikrofoner der er er indbygget.

3

mandag, 25. februar 2013, 11:17

Grunden til jeg kigger på Black edition er nok de fede features som 240fps samt 120fps/720p

Kan godt se at der kan spares nogle penge. Men vil egentlig hellere have de ekstra ting med.

Er der andre der har lidt erfaringinger at dele?

4

mandag, 25. februar 2013, 12:14

Det er mega fedt med flere FPS. Men det er klart fedede at fange dine oplevelser fra flere vinkler (hvis du nu havde 2). Det er sjældent man kan gøre sine ting 100% om, og derfor giver det klart et unikt billede at have det fra flere vinkler.

5

mandag, 25. februar 2013, 16:11

Ja det har du jo egentlig så fuldstændig ret i. Havde sgu egentlig ikke rigtig tænkt over det på den måde.

Er det egentlig ikke bare firmwaren der bestemmer hvor mange fps der kan filmes med?
Eller er selve kameraet helt anderledes inden i?

6

mandag, 25. februar 2013, 16:20

Må sgu indrømme at efter at have set denne vid, så er jeg egentlig ikke i tvivl.
Det bliver Black edition.
Det ses tydeligt at der er stor forskel på billedkvaliteten:)

7

mandag, 25. februar 2013, 16:48

1) Du glemmer at linke til den video. Det kan nemt, være color grading eller andre ting der giver forskellen, men det kan jeg først kommentere på, når du linker ;)

2) Black er noget helt andet hardware - du kan ikke få det ud af silver eller hvidt edition.

8

torsdag, 28. marts 2013, 10:20

Hej

Du spørger om en GoPro er anvendelig til ferie brug.
Jeg har en GoPro HD2, som jeg bruger til når jeg står på wakeboard. Fordelen ved kameraet er at den har en god widvinkel, så du kan få så meget action med så muligt, når kameraet er monteret på dit udstyr (wakeboaed eller cykkelstyr) men det er nok også lige precis en af ulemperne hvis du skal bruge kameraet til ferie. Til ferie optagelser har du typiske mere brug for at kunne zoome ind og få nogle gode billeder af personerne, og ikke så meget et widvinkel shot af hele ferie området.

Til sport er GOPro klart at anbefale
Til ferie vil jeg anbefale et ganske alm video kamera med zoom.

/Mik

www.cibumic.dk

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.