Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 27. juli 2010, 16:00

Jeg har været på ferie hvor jeg har taget ca 250 billeder på et kompakt kamera og ca 250 på et spejlrefleks. Jeg vil så gerne blande dem sammen, men stadig have dem lag tsammen så de kommer i rækkefølge efter tidspunkt. Bare så man ikke springer rundt i dagene når man skal se billeder.

Desværre er der lige det tiden ikke har stået rigtig på nogen af kameraerne. Hvad skal jeg gøre?

2

tirsdag, 27. juli 2010, 21:45

umiddelbar skal du selv sortere dem, computeren kan jo ikke regne ud hvornår du har taget dem hvis du ikke har sat datoen på kameraet :-)

3

onsdag, 28. juli 2010, 07:27

Jeg mener nu at datoen under alle omstændigheder ligger i filoplysninger - om du har sat dato på eller ej.

Jeg ved ikke om du har prøvet, men i den mappe hvor dine billeder ligger trykker du på -->vis-->arranger ikoner efter-->billeder taget d.

Så skulle de gerne poppe op i rigtig rækkefølge.

System :
Intel Core 2 Duo E6550
ASRock 4CORE1333-GLAN
Inno3D 8500GT 512mb
2 GB Kingston HyperX DDR2-800
WD Caviar 250 GB Sata II
Antec Trio-430 truepower psu

4

onsdag, 28. juli 2010, 08:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fruitloop
Jeg mener nu at datoen under alle omstændigheder ligger i filoplysninger - om du har sat dato på eller ej.

Jeg ved ikke om du har prøvet, men i den mappe hvor dine billeder ligger trykker du på -->vis-->arranger ikoner efter-->billeder taget d.

Så skulle de gerne poppe op i rigtig rækkefølge.

Ja det gør de faktisk kan jeg se, men har fundet ud af at det ene kamera var af uforklarlige årsager :oops:tidsmæssigt var sat 50 min foran det andet......øv!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Sukkerfar" (28.07.2010, 08:41)

5

onsdag, 28. juli 2010, 12:40

Der findes et program som hedder Photo Mechanic (30 dages fuld prøvetid), som kan korrigere tidspunktet på en gruppe billeder.

Jeg bruger det til netop det du omtaler - jeg finder tidsforskellen mellem billederne udfra et par stykker, som jeg er sikker på er taget nogenlunde samtidig og korrigerer så tiden.

En anden smart ting ved programmet (well, der er mange smarte ting) er at du senere kan navngive billeder med datoen først, så den automatisk sætter billederne i tids-rækkefølge.

-- BenCarl

Seneste tests og artikler

0

Antec HCP-1000 Platinum

For ikke så længe siden præsen
Læs Mere

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere

0

Logitech G19s Gaming Keyboard

De fleste kender Logitech som
Læs Mere

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Så er der en stak Apple iPad Air 2 reviews online

Længe ventet er dne nye Apple
Læs Mere

0

Samsung releaser Samsung Galaxy S5 Plus

Samsung har lidt uset sneget e
Læs Mere

0

Lækket benchmarks af iPad Air 2 ser lovende ud

Nyeste skud fra Apple i deres
Læs Mere

0

En ny nådesløs helt i en brutal verden.

ASSASSIN’S CREED® UNITY
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.