Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 16. juli 2010, 16:30

Hey,
Jeg så forleden en video på youtube om adobes HDR Pro feature, så jeg tænkte, hmm det vil jeg lige prøve. Så gik ud i køkkenet og tog 5 billeder ud af vinduet :) Hvad synes i? Det er mit første billede i HDR.

Tror at der er lidt "Ghost" ved flaget bag det hus til højre.

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Heinzie" (16.07.2010, 16:50)

2

fredag, 16. juli 2010, 21:00

Okay billede, men jeg synes du har givet den en tand for meget. Man kan se halo's omkring samtlige ting.

.. ellers en god start, må jeg spørge hvilket kamera det "de" er skudt med? :9xo

Apple <3

3

fredag, 16. juli 2010, 22:00

Sej båd.! ;)

Hvad er det helt præcis HDR billeder er? Kan godt se det er anderledes, men er det en effekt, eller er det noget kameraet kan?

4

fredag, 16. juli 2010, 22:17

er der mulighed for at du kan sende mig linket til den video? ser cool ud

5

fredag, 16. juli 2010, 23:14

Fint nok billede - men som du nok selv er klar over, så er motivet jo lårt ;)

Men som LeeFusZ siger, så er det fyldt med HALOs!

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

6

lørdag, 17. juli 2010, 03:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
Okay billede, men jeg synes du har givet den en tand for meget. Man kan se halo's omkring samtlige ting.

.. ellers en god start, må jeg spørge hvilket kamera det "de" er skudt med? :9xo

Det er meningen at det er overdrevet, prøv at søge på HDR på google, så kommer der nogle ligne billeder. Har også lavet et mere "realistisk" billede her:

Det kamera er et 4 år gammelt olympus, kan ikke huske modellen da min far tog det med på ferie, men kommer hjem på søndag, der kan jeg se nærmere efter ;)

Citeret

Oprindeligt indlæg af Malibux
er der mulighed for at du kan sende mig linket til den video? ser cool ud

Ja. Here you go.

Citeret

Oprindeligt indlæg af Overgaard
Sej båd.! ;)

Hvad er det helt præcis HDR billeder er? Kan godt se det er anderledes, men er det en effekt, eller er det noget kameraet kan?

Det er stortset bare en effekt som alle kan opnå. Du skal bare tage 3-5 billeder med hver sin indstilling som vist her under, og så importere det i photoshop, og så følge en lille og informativ tutorial som den her.
Det som der sker er at der bliver skabt ét billede ud af 3 eller 5, hvor i der er detaljer fra både (i dette tildfælde) solen og vindueskarmen.

Forklaret med ord fra wikipedia: "High dynamic range imaging (forkortet HDR) er en fototeknik, hvor flere eksponeringer vha. bracketing blændes til ét foto. Formålet er at gengive de mange nuancer, som kun øjet formår at udskille."

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Heinzie" (17.07.2010, 04:12)

7

lørdag, 17. juli 2010, 04:04

Citeret

Oprindeligt indlæg af Phoque
..så er motivet jo lårt ;)
Lårt!? Pjat!:) Det kan godt være at det er ud at mit vindue, men se lige den solnedgang :clap:
Anyway, tja, det kunne da godt være bedre, tror at jeg vil tage sådan et billede af min søsters nye Audi A4 ved solnedgang på stranden. Det ville da se lidt bedre ud.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Heinzie" (17.07.2010, 04:05)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.