Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 4. juli 2010, 00:51

Undre mig lidt over hvordan man "fanger" lyn på billeder tidsvinduet er jo forsvindende lille... går ud fra at nogen bare lader lukketiden være fx 30sec og så skyder inden og håber på lynet kommer... men det virker vel kun hvis alt ander er mørkt???

2

søndag, 4. juli 2010, 05:39

- Lav ISO
- Lukketid afhængigt af hvor lyst eller mørkt der er
- RAW
- F5.6 - F8
- Manuel uendelig fokus

Det er sådan jeg ville bruge det på mit 40D.

3

søndag, 4. juli 2010, 09:33

Den lange lukketid virker kun hvis det er rimelig mørkt ja, men det er sådan langt de fleste lyn billeder bliver taget. Har du en remote release kan du endda bruge bulb og holde lukkeren åben til et eller flere lyn har vist sig.

Der findes nogle meget dyre triggers som automatisk åbner lukkeren når lynet slår ned, men det er ikke noget dødelige mennesker kommer i nærheden af og virker heller ikke med alle kameraer.

Bedste løsning er klart stativ og lang lukker. Ned med iso og blænden på max for at holde lyset nede :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

4

søndag, 4. juli 2010, 16:28

lyder interesant det skal jeg da prøve neste gang der er lyn på himmelen

Fx 8320 | Asus R9 280x | ASUS M5A97 EVO 2.0 | 8 gb G.Skill ARES 1866 MHz cl9 | 120 gb samsung 840 evo ssd
sony a350
| FB Side | flickr photostream |

5

tirsdag, 13. juli 2010, 23:20

Er det ikke muligt at bruge video funktionen? eller er kvaliteten noget hø i sådanne omgivelser? Jeg kunne da forstille mig at sætte den til at filme, og så når lynet har slået ned, så kan man smide det ind i et redigerings program, og pille det ene billede ud?

6

tirsdag, 13. juli 2010, 23:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af Heinzie
Er det ikke muligt at bruge video funktionen? eller er kvaliteten noget hø i sådanne omgivelser? Jeg kunne da forstille mig at sætte den til at filme, og så når lynet har slået ned, så kan man smide det ind i et redigerings program, og pille det ene billede ud?

Det er svært at gøre da det ikke får lynet i fokus hele tiden.

Men hvis nu du havde sådan en her - http://newz.dk/canon-fremviser-konceptkamera
Så kan det sagtens lade sig gøre :razz:

Citeret

Kameraet vil altid optage i højeste opløsning og altid have motivet i fokus, video og billeder vil have samme opløsning, hvorfor ethvert billede fra en video kan plukkes ud som et stilbillede.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "X3N4T3" (13.07.2010, 23:34)

7

onsdag, 14. juli 2010, 15:34

Gik faktisk herind for at spørge om det samme.. Da jeg forsøgte det her i mandags, brugte jeg bare video funktionen. Men damn det bliver grimt.. :) Så dette skal hetl bestemt prøves !

Hvis der så er lyst i vejret kunne man så ikke bare sætte blænden op på en F20 eller sådan noget?

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "FonZi" (14.07.2010, 15:34)

8

lørdag, 31. juli 2010, 14:47

her er et par lyn jeg har fanget
1
2

9

mandag, 2. august 2010, 14:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af rasmussen29892
her er et par lyn jeg har fanget
1
2

Fedt :) Kan bedst lide nr.1 :P

Seneste tests og artikler

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere

0

Logitech G19s Gaming Keyboard

De fleste kender Logitech som
Læs Mere

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere

0

HIS Multi-View USB Portable Docking

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Så er der en stak Apple iPad Air 2 reviews online

Længe ventet er dne nye Apple
Læs Mere

0

Samsung releaser Samsung Galaxy S5 Plus

Samsung har lidt uset sneget e
Læs Mere

0

Lækket benchmarks af iPad Air 2 ser lovende ud

Nyeste skud fra Apple i deres
Læs Mere

0

En ny nådesløs helt i en brutal verden.

ASSASSIN’S CREED® UNITY
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.