Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 9. maj 2010, 21:44

Jeg har haft mit Tamron objektiv i en del år efterhånden og altid været fuldt ud tilfreds med det, men nu ser det ud til at være slidt ned, eller er det bare mig?

Autofokus har det som om det kører på sidste vers. Billeder er uskarpe, den har svært ved at fokusere på ting ved forskellige brændevidder selvom de er langt nok væk. Er det bare slitage og objektivet skal skiftes ud?

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

2

søndag, 9. maj 2010, 22:41

Æh
Tror bare det er dig. Dog kan et objektiv godt miste evnen til at stille skarpt. spørg mig ikke hvordan. jeg vil mene det er huset der styrer fokus og at objektiv slet ikke skal tænke. men sådan er det ikke.
Har du prøvet at stille skarpt manuelt ?

Pilfinger

3

mandag, 10. maj 2010, 07:49

Det er vel fordi blændelamellerne er ved at tørre ud. Der sidder noget olie på som kan tørre ud.

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

4

mandag, 10. maj 2010, 08:38

Der kan være flere grunde til det er ved at gå lidt dødt så det er ikke utænkeligt hvis optikken har mange år på bagen og har langt stille i længere perioder.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

5

mandag, 10. maj 2010, 08:50

Jeg takker for svarende, så må jeg ud og investere i et nyt. :

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

Seneste tests og artikler

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere

0

Logitech G19s Gaming Keyboard

De fleste kender Logitech som
Læs Mere

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere

0

HIS Multi-View USB Portable Docking

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Samsung releaser Samsung Galaxy S5 Plus

Samsung har lidt uset sneget e
Læs Mere

0

Lækket benchmarks af iPad Air 2 ser lovende ud

Nyeste skud fra Apple i deres
Læs Mere

0

En ny nådesløs helt i en brutal verden.

ASSASSIN’S CREED® UNITY
Læs Mere

0

PlayStation Danmark støtter Movember

Playstation - nu med overskæg
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.