Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

mandag, 7. september 2009, 15:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Citeret

Oprindeligt indlæg af Aagaard1000

Citeret

Citeret

Citeret

Brug en layer mask istedet for det er meget nememre at komme frem og tilbage hvis man for malet forkert.

Lav hue/sat adjustment layer og træk farven ud. Mal så på masken med sort/hvid for at vise og skjule.

Jeg har forsøgt mig med den metode, men jeg foretrækker stadig at bruge History Brush, om end det ikke er helt lige så præcist. Jeg synes bare jeg har mere føling med hvad jeg laver hvis jeg bruger History Brush.

Det kan jeg jo så på ingen måde få til at give mening. Du har mindre muligheder med history brush. Du kan intet med history du ikke kan med maske, men hva gør det på den måde der passer dig bedst :)

Det er muligt at det er fordi jeg ikke har lært at bruge layer masks ordentligt, men jeg synes aldrig jeg har problemer når jeg benytter history brush.

Har bare meget svært ved at se hvad forskellen er :)

Du maler med en brush det er samme princip :)

Ene har du bare mulighed for at undo har du ikke med den anden :)

Arh, der var faktisk lige en funktion af photoshop jeg ikke rigtig havde opdaget! Det der med at man kunne skjule med sort/hvid brush havde jeg ikke lige forstået. Du har helt ret, det er da en del lettere. Tak for tippet.

Jeg troede at du ville have mig til at sidde og tegne en maske rundt om objektet jeg ville beholde farven på. Det ville have været noget værre pille-arbejde.

Whenever I’m about to do something,
I think “would an idiot do that?” and if they would,
I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

22

mandag, 7. september 2009, 18:28

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Brug en layer mask istedet for det er meget nememre at komme frem og tilbage hvis man for malet forkert.

Lav hue/sat adjustment layer og træk farven ud. Mal så på masken med sort/hvid for at vise og skjule.

Jeg har forsøgt mig med den metode, men jeg foretrækker stadig at bruge History Brush, om end det ikke er helt lige så præcist. Jeg synes bare jeg har mere føling med hvad jeg laver hvis jeg bruger History Brush.

Det kan jeg jo så på ingen måde få til at give mening. Du har mindre muligheder med history brush. Du kan intet med history du ikke kan med maske, men hva gør det på den måde der passer dig bedst :)

Det er muligt at det er fordi jeg ikke har lært at bruge layer masks ordentligt, men jeg synes aldrig jeg har problemer når jeg benytter history brush.

Har bare meget svært ved at se hvad forskellen er :)

Du maler med en brush det er samme princip :)

Ene har du bare mulighed for at undo har du ikke med den anden :)

Arh, der var faktisk lige en funktion af photoshop jeg ikke rigtig havde opdaget! Det der med at man kunne skjule med sort/hvid brush havde jeg ikke lige forstået. Du har helt ret, det er da en del lettere. Tak for tippet.

Jeg troede at du ville have mig til at sidde og tegne en maske rundt om objektet jeg ville beholde farven på. Det ville have været noget værre pille-arbejde.

Hehe kunne da heller ikke helt forstå :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.