Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 24. august 2009, 14:40

Hej tweakere.

Nu tror jeg det er blevet tid til at kigge efter et macro objektiv til mit EOS 400D..

Jeg har kigget på følgende, men kan ikke bestemme mig for hvilket af dem det skal være.

Canon EF 100mm f2.8 USM Macro Lens

Canon EF-S 60mm f.28 USM Macro

Sigma 105mm f2.8 ex dg macro lens canon-fit

Tamron 90mm f2.8 sp di macro lens canon-fit

Tokina 100mm f2.8 at x macro lens canon-fit

Tokina'en tiltaler mig lidt pga den billige pris og 100mm. Dog ved jeg ikke om den nogle af de andre kan noget mere fancy så der er en grund til prisen.

Håber i kan komme med nogle ideer og begrundelser for hvad der er bedst :)

Venlig Hilsen Kristian Flindt.

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Phoque" (24.08.2009, 14:43)

2

mandag, 24. august 2009, 14:59

Kommer jo lidt an på hvad du skal bruge den til at tage billeder af....

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

3

mandag, 24. august 2009, 15:00

Ville tage Tamrons eller Canons 100mm .. Ved tamrons er sindssyg god og tager gode skarpe billeder..

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

4

mandag, 24. august 2009, 19:26

Den skal nok hovedsageligt bruges til at tage billeder af blomster, insekter, og ting i min lyskasse. Så det bliver ikke til portrætbrug.

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

5

mandag, 24. august 2009, 19:39

Det jeg tænker er at med insekter vil du have noget ud af en lidt længere brændevide i området 100-150mm. Hvis det mere er blomster og statiske ting i lyskassen er 50-60mm måske et bedre valg.

Jeg har arbejdet meget med både canon 100mm og sigma 150mm og det er begge super gode objektiver. Sigma's 105mm skulle halte lidt efter de andre, men har ikke selv nogen erfaring med den.

6

mandag, 24. august 2009, 19:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Det jeg tænker er at med insekter vil du have noget ud af en lidt længere brændevide i området 100-150mm. Hvis det mere er blomster og statiske ting i lyskassen er 50-60mm måske et bedre valg.

Jeg har arbejdet meget med både canon 100mm og sigma 150mm og det er begge super gode objektiver. Sigma's 105mm skulle halte lidt efter de andre, men har ikke selv nogen erfaring med den.

Okay, tak for svaret! :)

Tror en 150mm bliver lidt for dyr til mit budget - desværre.

Dog tror jeg også det bliver enten en af de to Canon eller Tokinaen. Btw, Den Canon 100mm, bliver den længere når der fokuseres?

7

mandag, 24. august 2009, 20:51

Citeret

Oprindeligt indlæg af Phoque

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Okay, tak for svaret! :)

Tror en 150mm bliver lidt for dyr til mit budget - desværre.

Dog tror jeg også det bliver enten en af de to Canon eller Tokinaen. Btw, Den Canon 100mm, bliver den længere når der fokuseres?

Nej gør den ikke

Seneste tests og artikler

0

Logitech G19s Gaming Keyboard

De fleste kender Logitech som
Læs Mere

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere

0

HIS Multi-View USB Portable Docking

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere

0

Cambridge Minx Air 200 trådløs højttaler

Musikstreaming er kommet for a
Læs Mere
Seneste nyheder

0

PlayStation Danmark støtter Movember

Playstation - nu med overskæg
Læs Mere

0

Ny gammel PC

Ny brugt PC med sammen garanti
Læs Mere

0

MSI klar med MSI GTX 970 GAMING Lite

Knap har MSI GTX 970 GAMING fo
Læs Mere

1

Specifikationerne på Sony Xperia Z4 lækket

Jungletrommerne buldrer allere
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.