Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 25. juli 2009, 18:14

Jeg er medlem af en forening, hvor vi skal have anskaffet os et videokamera. Det ligger ikke fast hvor mange penge vi kan bruge på det, men jeg regner med at vi kan bruge omkring 4-6000kr.

Der er en række ting der er vigtige for os:

- Videokameraet skal bruges af mange forskellige personer og skal derfor være let at bruge.
- Materialet skal redigeres af forskellige mennesker på forskellige systemer og det er vigtigt at selve kameraet er mac-kompatibelt, da det i første omgang skal bruges med en mac og Final Cut Express. Forestiller mig derfor at kameraet bør have FireWire (IEEE1394).
- Det skal være rimeligt hurtigt at få videofilerne ud af kameraet.
- Kameraet skal helst være nogenlunde robust, da det skal med på festivaller o.lign.
- Det er vigtigere at grundkvaliteten af billederne er fornuftig, end at det har et væld af smarte features, eller kan optage i super høje oplæsninger. Dog kunne night-shot godt være interessant.

Håber i kan hjælpe mig med at finde noget godt.

2

lørdag, 25. juli 2009, 18:46

Ta en tur ned i din lokale fotohandler i stedet? ;)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
Asus P7P55E-LX
8GB Kingston DDR3
Asus HD 5850 1GB GDDR5
Intel X25-V 40 SSD OS system
4xWD 120GB Sata in Raid 0
All powered by Corsair 600W
Samsung SyncMaster 2493HM

3

søndag, 26. juli 2009, 20:50

tjoee, det har nu også tænkt mig at gøre, men de tider hvor man kunne gå ned til en forhandler og regne med at få kvalificeret rådgivning er desværre forbi, så derfor prøver jeg bl.a. at spørge mig til råds herinde.

4

mandag, 27. juli 2009, 14:17

Så det sku fordi du ikke går i en rigtig fotohandel ;) der er der uddannet folk til at give rådgivning, men går du i bilka eller elgiganten eller denne slags steder så nej ;)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
Asus P7P55E-LX
8GB Kingston DDR3
Asus HD 5850 1GB GDDR5
Intel X25-V 40 SSD OS system
4xWD 120GB Sata in Raid 0
All powered by Corsair 600W
Samsung SyncMaster 2493HM

5

søndag, 23. august 2009, 18:01

Har et sony HDR-SR11E som jeg gerne vil af med. Minn interesse for video faldt i bund, det virker som nyt og har en mode til avancerede og nem funktion.

GeForce 9500 GS 1.7GB
3 GB ram
512 GB harddisk
Intel core 2 quad 2.4 GZ

6

søndag, 23. august 2009, 20:03

Når i har det buget der ,så ville jeg nok Kigge på en HD kamera, og så et fra ony, da de er utrolig enkle at betjene, du skal faktisk kun bruge en knap, til at start/stop og så zoom-knappen... de køre med Touch skærme, som gør det letter og nemmer for jer at bruge...

der er en del inde i det Buget i søger, men jeg ville nok forslå en Sony CX105/6 mener jeg den hedder...

jeg sælger rigtig mange Sony video kamera, da de er så lette at bruge

:thumbsup:

7

tirsdag, 25. august 2009, 09:23

Jeg ville helt klart gå efter et af Sonys HD-kamerare.

Er VIRKELIG glad for mit.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

8

onsdag, 26. august 2009, 10:38

Købte et JVC 40GB HDD HD kamera til 4000 spir for et par måneder siden.. Er virkelig glad for det, og at have harddisk i er virkelig et plus, dog skal man bruge et SD kort til billeder (lidt underligt).
Det er hammer brugervenligt, og det kører med HDMI, USB og det lidt ældre analog..
Det har samme ladefunktion som en mobiltelefon så man slipper for at tage batteriet ud og smide det i en oplader, hvilket der stadig er på flere af de nye videokameraer.. Dog holder batteriet kun i en time, og man skal købe 'større' batterier ved siden af..

Er ikke helt sikker på modellen da jeg er på arbejde, men tror det er det her:

http://www.jvc.dk/product.php?id=GZ-HD10EX&catid=100117

Men et kamera med HD og HDD er godt valg syntes jeg, og kan man sagtens få dem til de 4000-6000kr, som mit er bevis på :T

MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Lamajuice" (26.08.2009, 12:39)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.