Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 6. januar 2009, 19:33

Hej

Er der nogen af jer der har et godt sted at få fremkladt sine billeder, til en okay pris.

Havde slev et sted på nettet engang hvor standart size billeder og 30x30 var billige, men glemte at bogmærke den :rolleyes:

2

tirsdag, 6. januar 2009, 19:44

Jeg kender ikke umiddelbart nogle gode steder, men PCWorld.dk lavede engang en test, du kan kigge lidt på.
http://www.pcworld.dk/art/10221?page=1

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "muldvang" (06.01.2009, 19:45)

3

tirsdag, 6. januar 2009, 19:49

www.pixum.de - billig og god kvalitet, dog ikke mulighed for valg af papir typer.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

4

tirsdag, 6. januar 2009, 19:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
www.pixum.de - billig og god kvalitet, dog ikke mulighed for valg af papir typer.

Dem har jeg engang købt ved, og der var ikke noget galt med billederne da jeg fik dem hjem, men efter et par uger var der nogle stykker af billederne hvor farverne var blevet helt sorte :rolleyes:

Det kan jo også bare det er mig der har opbevaret dem forkert!

5

tirsdag, 6. januar 2009, 20:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af kalyt

Citeret

Dem har jeg engang købt ved, og der var ikke noget galt med billederne da jeg fik dem hjem, men efter et par uger var der nogle stykker af billederne hvor farverne var blevet helt sorte :rolleyes:

Det kan jo også bare det er mig der har opbevaret dem forkert!

Jeg har en del billeder hængende og har leveret flere til folk og har aldrig haft problemer. Jeg har dog hørt fra andre at skulle der være det mindste er det bare at tage kontakt til dem så sender de nye, medmindre du selvfølgelig selv har været skyld i det :)

6

fredag, 9. januar 2009, 15:15

Jeg købte engang i december fra pixum.. De var alle meget underbelyste i forhold til hvad farverne på min skærm var.. Ved godt det kan have noget med kalibreringen af min skærm at gøre men det her var meget voldsomt..

Nikon D80
18-200mm VR
Hoya Pro1 Digital UV
SB-600
Adobe CS3

7

lørdag, 10. januar 2009, 09:26

Jeg fik også nogle meget mørke ved en forsendelse fra Bilka, men sendte et billede af billederne ind, og vupti, 5 dage efter lå der en pakke med billeder, med meget mere lys på, så var jeg da yderst tilfreds med.

Til trods for at det kun var 30 af billederne der var for mærke, sendte de hele lortet med. Lige omkring 300 billeder..

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

8

søndag, 11. januar 2009, 14:23

Må nok indrømme at hvis i for underbelyste billeder tilbage fra pixum tror jeg mere på det er jeres skærm en deres fremkaldelse. Det er sgu i orden når jeg for fra dem og det gør jeg ret ofte.

9

søndag, 11. januar 2009, 16:59

Er det ikke CMYK de printer i?

For sad og undrede mig igår om der findes nogen skærme der kan vise CMYK farver? :))

10

søndag, 11. januar 2009, 18:45

Citeret

For sad og undrede mig igår om der findes nogen skærme der kan vise CMYK farver? :))

Der findes ikke skærme der viser CMYK farver nej.

Når i sender billeder til pixum skal de ligge i srgb farverummet hvilket også er hvad jeres skærm kører med.

11

søndag, 11. januar 2009, 18:48

Citeret

Citeret

Når i sender billeder til pixum skal de ligge i srgb farverummet hvilket også er hvad jeres skærm kører med.

ah så blev jeg det klogere :D

Men Hvad med trykkerier(dem er laver plakater osv) mener da de bruger CMYK?

12

søndag, 11. januar 2009, 21:57

Citeret

Citeret

Citeret

ah så blev jeg det klogere :D

Men Hvad med trykkerier(dem er laver plakater osv) mener da de bruger CMYK?

Trykket foregår i cmyk, men de laver formodentlig konverteringen en del bedre end dig. Trykkerier tager man kontakt til og finder ud af hvilken profil skal bruges ved.

13

søndag, 11. januar 2009, 22:00

Citeret

Trykket foregår i cmyk, men de laver formodentlig konverteringen en del bedre end dig. Trykkerier tager man kontakt til og finder ud af hvilken profil skal bruges ved.

Okay, det var bare fordi jeg engang havde et billede der var sådan mørkt og utrolig stemnings fyldt. Så da det en dag røg på forsiden af en lokal avis, var det alt for lyst og havde mistet hele sin charme, det blev jeg sku lidt ked af.

Så ville egentlig bare vide om man kunne få en skærm der vidste de farve tingene også blev trykt med:)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "kalyt" (11.01.2009, 22:00)

14

søndag, 11. januar 2009, 22:22

Citeret

Citeret

Okay, det var bare fordi jeg engang havde et billede der var sådan mørkt og utrolig stemnings fyldt. Så da det en dag røg på forsiden af en lokal avis, var det alt for lyst og havde mistet hele sin charme, det blev jeg sku lidt ked af.

Så ville egentlig bare vide om man kunne få en skærm der vidste de farve tingene også blev trykt med:)

Det er ikke nok det så er cmyk der er tonsvis af under profiler og kalibrering. Et avis print bliver aldrig helt godt da både papir og tryk kvalitet er for ringe.

15

fredag, 30. januar 2009, 19:32

Har lige fået en bestilling på 1000 billeder hjem fra www.foto.com og de er perfekte :9xo

16

onsdag, 4. marts 2009, 22:41

Jeg synes selv at Pixum.dk var nemt, godt og hurtigt. For fotoalbums synes jeg foto.com var bedst dog.

Se i øvrigt også denne site med gode tests: http://www.fremkaldelse.com.

Ekstrafilm.dk virker bare helt vildt billigt: 0,49 kr per billede?? Ved bare ikke om kvaliteten er noget. Er der nogen som har erfaringer med dem?

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.