Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 15. december 2008, 00:02

|Henrik|

Toby

|Henrik|
Syntes der er for meget lys på den Pæl der er, det tager fokusede fra det anker.. som jeg regner med er dit "jern" i motivet ;)
Ellers super godt billede

Toby
Fin forsøgt, dog mangler der lidt lys på dit motiv...

Ja Ja jeg ved det, har lige fået sådan en Box-ting, så det skulle lige prøves, og tidsmangel...

:thumbsup:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Toby" (15.12.2008, 00:03)

2

mandag, 15. december 2008, 03:38

Jeg har meget svært ved at se hvad billederne har at gøre med jern? Altså jeg er med på at ankeret er lavet af jern og kamerahuset af metal ;)

Hvor er i øvrigt ham What´s bud??? Er stadigvæk i ekstase over hans bidrag til lys-temaet :)

3

mandag, 15. december 2008, 08:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af Keder
Jeg har meget svært ved at se hvad billederne har at gøre med jern? Altså jeg er med på at ankeret er lavet af jern og kamerahuset af metal ;)

Hvor er i øvrigt ham What´s bud??? Er stadigvæk i ekstase over hans bidrag til lys-temaet :)

Hvis du ikke kan se Jern'et eller metalet i disse billeder, skal du ha pusset dine briller ;)

Opgaverne her er så alle skal op fra deres stol, og ud i verden og se på opgaverne med ander øjne, lære at tag billeder på en anden måde...

Det er det som _WHAT_ begyndte med i sin tid, da opgaverne begyndte..

4

mandag, 15. december 2008, 09:24

Tak for kommentaren Toby. :)

Fint gammelt compact kamera du har dig ( Har selv et Olympus OM10 SLR :) ), dog ville jeg gerne ha' set kameraet i højre side istedet, så kameraet ikke drejer ud af billedet. ;)

5

mandag, 15. december 2008, 09:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
Tak for kommentaren Toby. :)

Fint gammelt compact kamera du har dig ( Har selv et Olympus OM10 SLR :) ), dog ville jeg gerne ha' set kameraet i højre side istedet, så kameraet ikke drejer ud af billedet. ;)

ja, så teksten var mere i fokus.. du har sq n ok ret der...

Det var lgie et Hurtigt impuls billede.. og med mine nye softbox kasse... med en lampe.. så det var lige et dårligt billede hehe

6

mandag, 15. december 2008, 15:02

|Henrik|

Synes at den vide pæl ligner et fyrtårn, og i underbevidstheden ved man at et lystårn er 15 meter højt, hvilket i min underbevidsthed får ankeret til at være kæmpe :D

AMD Athlon 64 Processor 3400+
2048MB DDR PC3200 RAM
ATI HD4850 512MB DDR3

7

mandag, 15. december 2008, 22:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af Toby

Citeret

Oprindeligt indlæg af Keder

Hvis du ikke kan se Jern'et eller metalet i disse billeder, skal du ha pusset dine briller ;)

Opgaverne her er så alle skal op fra deres stol, og ud i verden og se på opgaverne med ander øjne, lære at tag billeder på en anden måde...

Det er det som _WHAT_ begyndte med i sin tid, da opgaverne begyndte..

Jeg kan sagtens se både jern og metal i billederne respektivt. Det skriver jeg vist også i mit indlæg?

Jeg kan bare ikke se at temeat i billederne er jern eller andet i den dur. Det første får mig til at tænke på touristbrochurer og det andet får mig til at tænke på salg af gamle kameraer på Ebay. Ikke at der er noget galt med det eller at billederne er dårlige - jeg tillader mig blot at ytre et lille pip om at jeg ikke syntes det er lykkedes at leve op til temaet "jern" :)

Jeg tror den slags hedder konstruktiv kritik. Men jeg kan da godt lyve og sige: Hold da kæft! Det er essensen af jern der er indfanget i de to billeder. De lever simpelthen så godt op til temaet, at man tror det er løgn!
Men hvad ville vi få ud af det?

Jeg håber vi får nogle skidegode billeder næste gang, med lidt konstruktiv kritik - for jeg er rimeligt sikker på at begge fotografer kan levere varen.

8

mandag, 15. december 2008, 23:06

du forstår ikke havd jeg skriver så :)

Når emnet er Jul...

Skal alle så ha samme synpunkt?

Skal alle tag et billede af et juletræ? af en Nisse? eller af familien der sidder og spiser?

Nej, det kan lige så godt være at det er et billede af en ensom person der sidder i en stue og ser tv, fordi han ikke har ander at holde jul med, eller han ikke tror/vil holde jul..

Du skal tænke ud af boksen som du sidder i :)

Hvis jeg havde stået på en Jern frabrik, hvor der Løb jern ud over det hele, jerne plader der blev skudt ud af maskinerne, ville vores billeder så ha været inden under temaet?

Jeg kunne lige så godt ha sat en kniv op, en masse søm, et Ur...

Alt det er der Jern i...

Tænk ud af boksen :)

9

tirsdag, 16. december 2008, 04:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af Toby
du forstår ikke havd jeg skriver så :)

Når emnet er Jul...

Skal alle så ha samme synpunkt?

Skal alle tag et billede af et juletræ? af en Nisse? eller af familien der sidder og spiser?

Nej, det kan lige så godt være at det er et billede af en ensom person der sidder i en stue og ser tv, fordi han ikke har ander at holde jul med, eller han ikke tror/vil holde jul..

Du skal tænke ud af boksen som du sidder i :)

Hvis jeg havde stået på en Jern frabrik, hvor der Løb jern ud over det hele, jerne plader der blev skudt ud af maskinerne, ville vores billeder så ha været inden under temaet?

Jeg kunne lige så godt ha sat en kniv op, en masse søm, et Ur...

Alt det er der Jern i...

Tænk ud af boksen :)

Jeg syntes overhovedet ikke det er det samme at "anything goes" som det er "to think outside the box". Så det er bestemt ikke kreative løsninger jeg ser noget problem med. Det er vel også ret tydeligt i og med jeg fremhæver What´s bud på opgaven der hed "lys". Hans billede er jo lige netop superkreativt - lygten (den eneste synlige "lyskilde" i billedet) er kulsort, mens baggrunden er lys. Dét er at tænke udenfor boksen.
Jeg mener ganske enkelt ikke det er at være kreativ, bare at finde en metalting og så tage et billede af den. Skal jeg være ærlig så syntes jeg faktisk det er den absolut mindst kreative løsning ;)

Så for at svare på dit spørgsmål. Nej jeg mener naturligvis ikke at alle bare skal tage billeder af nisser og juletræer, hvis temaet er jul.

Men diskussionen er jo rimeligt ligegyldig. Jeg fortalte min mening og den kan man jo så bruge til noget eller lade være :)

11

tirsdag, 16. december 2008, 10:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af svedel77
http://www.pionersoft.dk/gammeltjern.jpg

Huske det er Uge opgaver.. og vi er ikke i Uge 50 mere ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.