Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 17. august 2008, 19:25

Hejsan tweak
jeg har 1200 billeder og der skal stå et nummer PÅ billedet
altså fra 1 til 1200

Ligesom dbkn osv..
der skal bare stå et nummer nede i hjørnet
Og det gider jeg ikke sætte på 1200 billeder nogle der kender nogle programmer?

Maskinmester studerende Svendborg
Macbook air medio 2012
Diving - Sailing - Photography

2

søndag, 17. august 2008, 20:11

Prøv om IrfanView ikke kan gøre det for dig. Det kan i hvert fald et eller andet med at sætte tekst på billeder ;)

Funktionen du skal finde når du har installeret det er batch conversion/rename.

3

søndag, 17. august 2008, 20:51

Ja, bruger selv IranView til batch-rename... nemt og hurtigt... Og du kan også samtidig ændre opløsning på dem alle på én gang. :D

4

søndag, 17. august 2008, 21:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pulse
Ja, bruger selv IranView til batch-rename... nemt og hurtigt... Og du kan også samtidig ændre opløsning på dem alle på én gang. :D

Det hjælper jo så ikke ret meget på det han skriver :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

5

søndag, 17. august 2008, 22:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pulse

Han vil have et nummer stående PÅ hvert billed, dvs. nede i hjørnet fx.

6

mandag, 18. august 2008, 18:14

hehe... dét misforstod jeg fuldstændigt... :oops:

7

tirsdag, 19. august 2008, 18:03

Umiddelbart kender jeg ikke lige et program, så det her er måske lidt offtopic :) Men hvis du kan kode lidt PHP, så kan GD lib hjælpe dig. Alt det kræver er at du lige fixer et lille script der indlæser alle filer i en mappe du angiver en efter en og hver fil åbner du så som et jpeg billede med GD lib, tilføjer teksten og gemmer det igen. :)

8

tirsdag, 19. august 2008, 18:53

Kan helt sikkert også lade sig gøre med noget action halløj i photoshop.

9

tirsdag, 19. august 2008, 21:10

Eller med Irfanview som Burger allerede har været inde på.

Der er en batch-funktion til at sætte tekst på billeder, valg "batch convertion", "advanced option", "text overlay" og tryk help så kan du se hvad du kan smide på, der er bl.a. reference numbers.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

10

torsdag, 21. august 2008, 19:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Det kan det uden tvivl, men 1200 billeder + photoshop = dårlig kombination... nu er PS ikke ligefrem det program i verden der kræver mindst resourcer :D

Jeg er faktisk selv lidt på udkig efter et program der kan gøre noget ala det her så sig endelig til hvis du finder noget godt

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
Asus P7P55E-LX
8GB Kingston DDR3
Asus HD 5850 1GB GDDR5
Intel X25-V 40 SSD OS system
4xWD 120GB Sata in Raid 0
All powered by Corsair 600W
Samsung SyncMaster 2493HM

11

torsdag, 21. august 2008, 19:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af jK^

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Det kan det uden tvivl, men 1200 billeder + photoshop = dårlig kombination... nu er PS ikke ligefrem det program i verden der kræver mindst resourcer :D

Jeg er faktisk selv lidt på udkig efter et program der kan gøre noget ala det her så sig endelig til hvis du finder noget godt

Det er da ikke noget problem hvis det bare er en batch der kører. Har da ofte en kørende der resizer og skifter farve profil og til sidst gemmer. Den kan da hurtigt banke nogle hundrede billeder igennem.

Men som jacobask er inde på kan infran også gøre det

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.