Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 19. august 2005, 21:50

XG Vortec 600W premoddet strømforsyning

http://www.tweak.dk/tests2.php?id=589

Skrevet af: Happy^

2

lørdag, 20. august 2005, 11:36

Medfølgende er en BTX-connector og manual.

Hmm for 800 kr kunne de da godt have sleeved converteren :boxed:

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Try-this" (20.08.2005, 11:40)

3

lørdag, 20. august 2005, 13:18

undskyld men er 95% ikke lige lovlig meget at give den med de graverende detaljer der mangler....fx støjsvage blæsere, justerbare linier, aftagelige stik osv...som andre psus har.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

4

lørdag, 20. august 2005, 19:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman
undskyld men er 95% ikke lige lovlig meget at give den med de graverende detaljer der mangler....fx støjsvage blæsere, justerbare linier, aftagelige stik osv...som andre psus har.

Det synes jeg ikke.. Det flotte udseende er med til at trække utrolig meget op.
Skal man give mere spænding til ram i dag, så køber man en OCZ Booster.

Støjniveau er overkommeligt når der er skruet ned :)

Hvad synes du da den skulle have haft?

5

lørdag, 20. august 2005, 19:57

Hm, det er tydeligt at PSU´en i langt de fleste systemer skal vende på hovedet. Det er jo også fint nok ... men så kommer bag-gitret til at sidde på hovedet ... Lidt ugennemtænkt ?

PSU´en er tydeligvis mest skabt til et system hvor den sidder i bundet af kabinettet ... Ikke i toppen ... Hvis den altså skal se mest "rigtig" ud ... :))

Designet er ikke lige mig. Den minder om en pre-moddet Aspire (wonder why :)) ). Sort, blå ... og rød ... er for mange farver IMO.

Istedet for at lave en rude i højre side som man ikke skal bruge til en flyvende fis (i de fleste systemer), så skulle de måske nok have betrukket den converter der følger med.

At sige at den understøtter BTX fordi producenten smider en convert med er sgu at stramme den IMO. Hvis den skulle understøtte BTX, så skulle den have en connector til det i PSU´en. Ellers understøtter "alle PSU´er" jo BTX ... Hvis bare man smider extra-udstyr på ... :crazyeyes:

Hmm...

3,3v @ 34 Amp
5v @ 36 Amp
12v @ 37 Amp

... Hvorfor kaldes den så for 600 watt ? ...

"3,3v & 5v = 200 watt max".... Hm, med henholdvis 34 og 36 amp ? ... :boxed: ... Så vidt jeg kan hovedregne, så skal den da kunne klare lidt under 300 watt på 3,3 & 5 hvis ampen skal holde ... Hvis vi nu leger ren teori ... men hvor bliver de sidste 50% af ?

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^
Hvad synes du da den skulle have haft?

PFC ? ... Aktiv ? ... Passiv ? ... Ingen ? ... :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (20.08.2005, 20:06)

6

lørdag, 20. august 2005, 20:17

GrillRotten --> Forstår ikke lige det sidste du skriver med amps..

Hvis vi kigger på +12V, så kan der max trækkes 444 Watt.. Og 3.3 + 5V-linien er max 200W i det hele.. Så er den oppe på de 600W.

Det med ampererne på +3.3v og +5v er jo hvis man har et system der tager en hel del på +5V fx, så kan man så bare trække det mindre på +3.3V.

7

søndag, 21. august 2005, 06:38

som sagt hvis en psu skulle op på 95% skulle den ikke bare fungere perfekt..dvs ingen støj, men også have mulighed for at tage stik af og på (som visse andre har) for derved kun at have det man bruger i sit kabinet, samt variable linier...nej ocz boosteren bruges ikke ret meget mere, da mange bundkort simpelthen ikke kan køre med den....men uanset hvad folks mening er med det burde den for at få 95% have de ting inkl...men min mening.

udseendet bør ikke betyde en skid, da det er en subjektiv bedømmelse.....nogle synes det er grimt andre at det er pænt.......

jeg ville give den 85% ca....den opfylder sit formål, men larmer lidt rigeligt...til gengæld trækker prisen den op....

8

søndag, 21. august 2005, 15:23

Den er sku fed dan PSU må man sige :T

CoreI7 3770K @4.7GHZ Corsair H100 LC
8 GB Kingston HyperX Predator DDR2666
ASUS P8Z77V
Cheiftec 1000W PSU
Asus GTX 780 DirectCu OC 3GB SLi
120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD
Asus 27 120 hz Og 27 tommer 2560x1440
Cooler Master HAF 932 Kabinet Black Edition
Windows 8.1 Pro 64Bit

9

søndag, 21. august 2005, 16:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman
som sagt hvis en psu skulle op på 95% skulle den ikke bare fungere perfekt..dvs ingen støj, men også have mulighed for at tage stik af og på (som visse andre har) for derved kun at have det man bruger i sit kabinet, samt variable linier...nej ocz boosteren bruges ikke ret meget mere, da mange bundkort simpelthen ikke kan køre med den....men uanset hvad folks mening er med det burde den for at få 95% have de ting inkl...men min mening.

udseendet bør ikke betyde en skid, da det er en subjektiv bedømmelse .....nogle synes det er grimt andre at det er pænt.......

jeg ville give den 85% ca....den opfylder sit formål, men larmer lidt rigeligt...til gengæld trækker prisen den op....

Hvad så med et kabinet? Der bedømmer man da designet som den største faktor - selvom nogen kan synes at et kabinet er mega fedt, og andre at det er ekstremt grimt.

Men ang. psu'en, så havde jeg lavet en lille liste:

Design: 10/10
Støj: 6,5/10
Pris: 9/10
kabling: 9,5/10
Stabilitet: 9.5/10

Dette giver et gennemsnit på 8.9, så en score på 90% ville faktisk passe godt. Jeg prøver at få det rettet.

10

mandag, 22. august 2005, 01:38

synes måske at lige eksemplet med et kabinet som jo er det man skal kigge på er ok at vurdere ud fra forskellige subjektive kriterier...men design skal man også vurdere det praktiske, finish og endelig stil....mens man med andre ting som man normalt ikke lige kigger på, bør vurdere det praktiske......men ok du har valgt at gøre det på den måde, og det er så din beslutning, jeg kan bare ikke bruge den test % til meget hvis jeg ikke synes den ser godt ud.....see my point.

evt opdel den i praktisk og subjektiv %........ fx 85% for det praktiske og så skrive at du synes den udover det ser fed ud.....

Seneste tests og artikler

0

ASRock X99X Fatal1ty Killer vs. X99 Extreme6

Så er tiden endnu engang komme
Læs Mere

0

Razer Blackwidow Ultimate Chroma

Det er en god tid at være hard
Læs Mere

0

Antec ISK600M - Microtower

Hvis du ikke er til de store k
Læs Mere

0

Sandberg USB 3.0 SATA Docking Station

Sandberg har denne gang sendt
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Oplev Midgård i 3D

Warner Bros. har i samarbejde
Læs Mere

3

LEPA AquaChanger serie af AIO vandkøling

LEPA er meget andet end strømf
Læs Mere

23

Minecraft MADPACK Konkurrence med masser af præmier

Tweak.dk har sammen med surene
Læs Mere

0

Nye Solid State Diske fra Corsair på trapperne

Kan man lide Solid State Diske
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.