Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 24. maj 2019, 13:48

Når først beslutningen om, hvilken type grafikkort man vil have er truffet, så kommer der tit nye spørgsmål til såsom hvilken version af kortet kan skal købe, og hvilken forskel der kan være imellem to kort med den samme grafikchip, men fra forskellige producenter.

Læs mere om Grafikkort - Hvilket mærke er bedst?

2

fredag, 24. maj 2019, 21:03

måske bør nævnes forskellen mellem luft og vandkølede grafikkort.
i en åben test opsætning som din Kenneth ,
er det nok ikke den store forskel mellem : vand og luft-køling.
men i et kabinet :lider luftkøling lidt, i forhold til vandkøling.
hvorfor jeg foretrækker vand..
det skal dog nævnes at AIO systemer ,nok kan mangle lidt effekt,set i forhold til custom loop...
Den Kingpin der nævnes virker også bedst med vand...når denne er monteret i en kasse...
skal dog ærligt indrømme, at udgiften til custom loop kan bruges bedre ,til et ekstra grafikkort,
med SLI eller nvlink (nvidia kontrolleren kalder begge for SLI).Og selvom custom loop er fedt .Har det
mange ulemper i form af stadig vedligeholdelse og skal der virkelig være en stor forskel fra AIO.
Kræver custom loop eksterne radiatorer:for max køling!hvilket øger udgiften til fittings en hel del!
men er folk som jeg glade for at bruge tid på at bygge ,og kan udholde spændingen :om systemet er tæt:Ja..så er det måske vejen..
har lige modtaget blæsere i dag,så jeg kan køle grafikkort
kasserne er 12,5 mm krydsfiner ,det er ofte nødvendigt at bygge kølekasserne selv .Da de ikke er til at finde nogen steder..
MVH Palle

Palle_DK har vedhæftet følgende billeder:
  • S4100026.JPG
  • S4100036.JPG
  • S4100042.JPG
  • S4100046.JPG
  • S4100052.JPG

3

søndag, 26. maj 2019, 11:11

Det har du ret i og det var også med i overvejelserne men det valgte jeg at klippe fra i sidste gennemgang. Det er alt andet lige super niche og som en der har prøvet begge dele af flere omgange så synes jeg aldrig at det fra en rent cost/benefit vinkel kan betale sig at vandkøle kort for selv med et velfungerende open loop får man ikke ret meget reel ydelse i bytte på de nye kort

Open loops er super fede og sjove at arbejde med hvis man elsker at nørde med det som nogen af os gør men vi er trods alt meget få der kaster os ud i den slags projekter så jeg valgte ikke at have det med i den her omgang for at holde det til de mest relevante og centrale emner.

Vi har dog snart nye vandkølingsdele på vej ind som jeg skal kigge nærmere på og i den forbindelse kunne det være sjovt at lave en opfølgning på den her video/artikel hvor fokus netop er rettet imod custom vandkøling kontra andre løsninger :D :whistling:

Lækker maskine du har sat op der ellers :thumbsup:

Gaming Box:

AMD Ryzen 2700
ASUS ROG Strix 470I Gaming
32GB Corsair DOMINATOR PLATINUM Special Edition Torque
ASUS ROG Strix RTX 2080Ti Gaming OC
Seasonic Prime Titanium 750W
Corsair Crystal 280 RGB
Corsair H100i AIO
System HDD: Kingston KC1000 M.2 NVMe SSD
2x Samsung 750 EVO 500 GB til spil.

Tilsvarende tråde

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.