Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 27. april 2015, 17:37

Kingston HyperX serien kender de fleste vist i dag. Vi har set flere forskellige SSD'er og RAM fra netop denne serie. Og Savage er den seneste SSD i samme gruppe, der i dag bliver frigivet fra NDA, hvorfor vi nu endelig kan få lov til at vise jer herlighederne. Og vi lover jer på forhånd, at det er jeres tid værd.

Læs Test af Kingston HyperX Savage 240 GB SSD

2

mandag, 27. april 2015, 18:57

Køber aldrig en SSD fra Kingston efter det svindelnummer de lavede med deres V300 serie.
http://www.extremetech.com/extreme/18425…er-good-reviews

Acer Aspire E5-573 15,6"

3

tirsdag, 28. april 2015, 10:40

Den er heller ikke lige min kop the, simpelthen prisen er alt for høj for en SSD på kun 240GB.

Så meget hurtigere end andre topend SSD'er, er den altså ikke, slet ikke så det står mål med en meget høj pris.

Den er vel lige omkring 300 dyrere end Samsung EVO på 250GB hvilket giver dig mere plads og til en billigere penge. Den forskel i read/write kan man jo kun finde i systetiske tests og til daglig brug vil man ikke kunne mærke forskel alligevel.

Så kommer den kun med 3 års garanti, det er under lavmålet.

For 300 mere, så kan man få en ganske fin SSD på mere end dobbelt så meget lagerplads, så for mig og se skulle den ikke ligge over de 700,-, bare for at den skulle konkurrere. For det andet, så har Kingston noget at rette op på ryet, da det bestemt ikke er godt på SSD fronten, med deres stunt og en billigere controller på V300.

Sata III er jo allerede ved at være ovre, da standarden egentlig er blevet maxet ud, og langt de fleste seriøse producenter af SSD'er kigger fremad imod M2 express samt pci-e, da det er der hvor der kan tjenes penge på bundlinien.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

4

tirsdag, 28. april 2015, 17:26

Det er jo en objektiv sag lige her og nu, og selvfølgelig er prisen høj for noget, der kommer direkte fra NDA. Personligt vil jeg hjertens gerne betale 1100 kroner for en ordentlig SSD, og jeg ville om igen aldrig gå efter EVO pga. deres NAND fejl. Om kort tid rammer den en lavere pris. Men performance er stadig god. Og vi lever i en verden, hvor alle fortjener en chance mere. I tilgav jo tydeligvis Samsung, ikke ;) Ligesom NVIDIA også får en chance mere efter deres GTX 970 stunt.

Ydermere yder den rigtig godt for en SATA3 SSD, og jeg skal IKKE sammenligne med en M.2, evt. med NVMe teknologi, da der er tale om vidt forskellige forbindelsestyper. SATA3 er en aldrende sag, som bliver mere og mere udfaset indenfor en overskuelig fremtid. Men ikke desto mindre er det ikke endnu. Så jeg er nødt til at se på tingene her og nu, og der leverer den helt fint i forhold til det lovede og til en overkommelig pris.

TWEAK.DK :rules:

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.