Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 9. maj 2014, 09:48

Vi kender sikkert alle sammen USB standarderne 2.0 og 3.0, men hvad betyder de helt præcist? Det vil vi i denne artikel prøve at belyse for jer, så I forhåbentligt kan gå i seng velvidende, at I i dag er blevet bare en lille smule klogere på hvilke forskelle, der er på de to standarder.

Læs hele artiklen om USB her:

http://www.tweak.dk/article/Sammenlignin…USB_3.0/184/1/1

2

fredag, 9. maj 2014, 10:08

Fin artikel. Man kunne også have gjort det ekstra tydeligt at flaskehalsen er USB2.0 ved også at sætte Kingston-sticken i en USB2.0-port. Så kunne man ikke blive i tvivl om det bare var TDK-sticken der er langsom.

I øvrigt spøjst at farverne på de to USB-sticks er lige omvendt af farverne på USB-versionerne. 8|

3

fredag, 9. maj 2014, 11:50

Fedt fedt :) Jeg glæder mig bare endnu mere til Z97 nu.. :)

Kan i ikke lave en test for at se hvad forskellen på at installere windows 7/8 på usb 2 vs 3 ? :)

Kabinet: NanoXia Deep Silence 1
Mobo: ASrock Z77 Pro3
CPU: Intel I7-3770k
CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120
Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz
PSU: Corsair HX 850
GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

4

fredag, 9. maj 2014, 11:54

#2 - Tak for ros :) Jo, jeg tænkte faktisk på det, men man er også nødt til at stoppe et sted. Ellers kunne man være blevet ved med at finde på ting, man kunne have afprøvet ;)

#3 - Tak :) Jo, det er noteret og lagt i idébunken :) Jeg er dog 100 på, at det er hurtigst at installere OS vha USB3.0

5

fredag, 9. maj 2014, 12:29

Det er jeg skam også. Men ville være fedt at se en sammenligning :)

Jeg har leder efter en usb 3.0 der har en rigtig god læse hastighed men synes godt nok det er svært at gennemskue ;D

6

fredag, 9. maj 2014, 15:36

Fed artikel Mads

7

søndag, 11. maj 2014, 03:36

Må jeg, som helt ny bruger her på tweak.dk, komme med en USB-stick anbefaling, så vil det blive en Sandisk Extreme 32 Gbyte USB3.0
Jeg har selv en sådan, og her er en Crystalmark test af den:

Måske Nearby (indlæg #5) kan bruge denne info?

8

søndag, 11. maj 2014, 08:47

#7, det må du da ;) Og damn, nogle vilde hastigheder :O

9

søndag, 11. maj 2014, 12:04

En USB-stick er jo bare en afart af en SSD, så dybest set er det ikke så underligt at de kan blive voldsomt hurtige. Og f.eks. en Sandisk A110 er kun en smule større end en USB-stick og smadrer alle SATA3-SSDerne.

10

søndag, 11. maj 2014, 18:39

Må jeg, som helt ny bruger her på tweak.dk, komme med en USB-stick anbefaling, så vil det blive en Sandisk Extreme 32 Gbyte USB3.0
Jeg har selv en sådan, og her er en Crystalmark test af den:

Måske Nearby (indlæg #5) kan bruge denne info?
Er du da helt sindsyg nogle vilde tal!

TAK for den info! Og der skal bestilles en med det samme, fap fap fap :D

Windows 7 kan sku ikke tage længe med sådan en karl og en ssd :D

11

søndag, 11. maj 2014, 23:32

Er du da helt sindsyg nogle vilde tal!
TAK for den info! Og der skal bestilles en med det samme, fap fap fap
Windows 7 kan sku ikke tage længe med sådan en karl og en ssd
Velbekomme ;) . Jeg glemte lige at skrive, at denne USB-stick faktisk er lidt hurtigere til USB 3.0 i Windows 7 end den er i Windows 8.1. jeg ved ikke hvad de har lavet om i USB3 driverne i Windows 8 og 8.1. I windows 8 er den en hel del langsommere, mens den i 8.1 _næsten_ er oppe på Windows 7-hastighed.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.