Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 25. april 2011, 07:20

Noctua er ikke et nyt bekendtskab for os her på Tweak.dk. Vi har tidligere testet mange andre kølere fra dem, og sidste gang var det NH-U12P vi kikkede på. Dengang var vi utrolig imponeret over den og den fik en score på 98 og endda Editors Choice awarden. Meget er dog sket siden vi sidst kikkede på noget fra dem, og det skal derfor blive spændende og se hvad de nu har fundet på. Noget af det mest tydlige der er sket, er størrelsen. NH-D14 er en del størrer end NH-U12P og har altså to blæsere monteret - én 120mm og én 140mm.

Læs testen her:

http://www.tweak.dk/review/Noctua_NH-D14…koeler/1260/1/1

2

onsdag, 18. maj 2011, 23:48

Den kan helt klart anbefales :) Det var som at få en ny computer, så pengene er givet godt ud :) Jeg har dog heller ikke plads til mere end 3 blokke med RAM i mit kabinet nu.

3

torsdag, 19. maj 2011, 07:35

Hej

Jeg har ved at samle en ny pc, og regner med at købe denne denne køler, idet jeg er ude efter at samle en støjsvag pc.

Jeg skal i den forbindelse høre om følgende setup kan give plads problemer grundet kølerens størrelse?
Her tænker jeg på kabinet størrelse og placering af ram på bundkortet.

Regner med at købe følgende kabinet, ram og bundkort:

Kabinet: Fractal Design Define R3
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4256635

Gigabyte GA-Z68X-UD4-B
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5010944

Ram Kingston HyperX 3x4 GB
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=652881

Mvh.
Volkon

4

torsdag, 19. maj 2011, 09:17

RAM'ene burde kunne være der. men er lidt i tvivl om hvorvidt du kan få plads til den i kabinettet..

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

5

torsdag, 19. maj 2011, 13:37

Hej gaming-king

Tak for dit svar.

Vil du generalt mene at medi tower-kabinetter er for små til denne CPU blæser, eller er det kun Fractal Design Define R3 kabinettet du evt. har bekymringer til?

Mvh.
Volkon

6

torsdag, 19. maj 2011, 14:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af Volkon
Hej gaming-king

Tak for dit svar.

Vil du generalt mene at medi tower-kabinetter er for små til denne CPU blæser, eller er det kun Fractal Design Define R3 kabinettet du evt. har bekymringer til?

Mvh.
Volkon

Jeg har selv et Fractal Design R3 kabinet og det er kun liiige at man kan presse en sådan køler ind, den er jo 16cm høj, og det er meget.

AMD

7

torsdag, 19. maj 2011, 14:40

Hej !wfdi

Tak for dit svar.

Skal lige forstå dig rigtig.
Har du målt efter mht. de 16 cm, eller har du selv denne CPU køler i dit Fractal Design R3 ?

Mvh.
Volkon

8

torsdag, 19. maj 2011, 14:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af Volkon
Hej !wfdi

Tak for dit svar.

Skal lige forstå dig rigtig.
Har du målt efter mht. de 16 cm, eller har du selv denne CPU køler i dit Fractal Design R3 ?

Mvh.
Volkon

Har både kabinettet og sådan en svend af en køler, og den kan liiige være der, men siden af kabinettet kan godt være lidt svær og få på, det er ikke optimalt hvert fald.

AMD

9

tirsdag, 24. januar 2012, 18:41

Jeg må sige den her køler er nok den bedste jeg har haft længe. Jeg har nu haft min 965BE clocked til 4 GHz i et langt stykke tid. Køleren kommer aldrig op og larme, samme med temperaturen forbliver på knap 45 grader selv når den tæsker løs på BF3. :)

- AMD Phenom II x4 965BE, clocked 4 GHz
- Noctua NH-D14
- Asus Crosshair IV Formula
- 2x HD Radeon 6870 Oc'ed
- 500 GB Windows HDD
- 2 TB Opbevarings HDD
- CM GX 650W
- 8 GB 1333 MHz ram
- CM Cosmos II

Seneste tests og artikler

1

SMS Audio - Sync Sport Wireless By 50

Gennem 2014, har vi testet en
Læs Mere

0

Fjernstyrede gadgets - Hubsan X4 og Logicom Spy-C

Det er en lidt spændende anmel
Læs Mere

0

Synology DS215j NAS

For et stykke tid siden så vi
Læs Mere

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere
Seneste nyheder

0

EK Water Blocks med kølehoved til ASUS GTX 980 STRIX

EK Water Blocks er kommet med
Læs Mere

0

HTC kommer med Desire 620 smartphone

HTC har haft stor succes med d
Læs Mere

0

Nyt ASUS Strix 7.1 Gaming Headset

Du kender måske allerede flere
Læs Mere

0

Mushkin med 1TB Reator SSD

Mushkin har annonceret en ny R
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.