Oprindeligt indlæg af zordiak_
super god gennemgang... kunne det ikke være interessant at sammenligne resultaterne med nogle fra det tidligere chipset (h55) og de tidligere i5 processore da det jo er det som sandy bridge skulle gå ind og erstatte ville det være fedt at se hvor meget mere man får ved at købe det nyeste og om det kan betale sig...
Som Pinky siger. Så er det ikke kun Core i5 den erstatter. Men du har da ret. Den er efterfølger til P55, men jeg/vi havde desværre ikke mulighed for at teste den op imod sådanne CPU'er/Chipsæt. Da det jo kræver at vi tidligere har testet bundkort, med netop de samme programmer.
De programmer der er brugt til de P55 bundkort vi har testet, er ikke længere "up-to-date". Derfor valgte jeg, at teste med moderne og nyre programmer, og programmer som vi har brugt til at teste AMD og Intel X58 bundkort med.
I den perfekte verden, havde det været helt naturligt at sætte scoren op mod P55 bundkort, og jeg tænkte præcis det samme som dig, men valgte løsningen at sætte det op imod X58 og 880FX bundkort, da jeg ikke følte det andet ville give et brugbart resultat, pga. de valgte programmer.
Håber du alligevel synes det var en god anmeldelse og forsat vil følge vores udgivelser, her på Tweak.dk.