Ved ik lige hvor meget jeg giver for denne her test. Det fint nok man har taget spil som nvidia kort elsker men hvad med at inkludere nogle som elsker ati? så som HAWX bare for at nævne et. Har læst så mange reviews nu af 5870 og 5850 og når storebroren giver gtx295 kamp til stregen alle tests og lillebroren kun skulle være små 15-20% bagud så ville jeg personligt ikke haste med at skaffe mig et 5850 hvis de ellers var til at skaffe

da de klart er det bedste køb når man kigger på price/performance..
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-5850,2433.html
Desuden har vi jo det sædvanlige problem med ati. Deres drivere for et nyt produkt kunne være bedre. Det kunne det da mit 4870x2 kom ud(sikke et mareridt btw) og jeg vil mene at selvom det ikke er lige så slemt den her gang så er der klart rum for forbedringer. Mener når et 4890 på lidt over 1 TP matcher et kort der levere 2 TP så fejler driveren da hårdt.
Personligt så køber jeg et 5850 så snart jeg lige er kommet igennem juletiden her og alt hype er faldet til jorderen. 1600-1700 kroner synes jeg bestemt ikke er dårligt og hvis man tænker på penge hvad får man så lige pt fra den andens lejer til samme pris? gtx 275? og hvis vi snakker storebroer til 5850 så er det et 285 gtx som da slet ikke kan følge med.
Der er selvfølgelig gtx300 serien når den engang kommer ud i 2010 men tvivler på nvidia kan levere noget som er onpair med ati når det kommer til price/performance. Det kan tænkes det lykkes nvidia at lave noget der er hurtigere men så koster det også spidsen af en jetjager hvilket jo er blevet deres motto. The way you are ment to pay.