73

mandag, 11. oktober 2010, 17:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af madan
synes det re fedt i tester strømforsyninger men man kan bare ikke købe den der ocz i danmark.. lidt nederen.

Man kan da fint købe OCZ strømforsyninger i Danmark.

MSI P67-GD80 - Intel Core I7 2600K - Team Xtreme 2400 MHz 2x2 gb - Sapphire HD5870 1GB - Coolermaster Silent Pro 1000 watt - 2x Samsung F1 750 gb i RAID0

Cooling ---> H2O - Dice - Ln2

74

mandag, 11. oktober 2010, 20:47

ja det kan man godt men jeg kan ikke finde OCZ Fatal!ty 750W nogle steder.
min fejl.

75

onsdag, 3. november 2010, 20:44

jeg kunne godt tænke mig at vide om Mionix naos 3200 er bedre end Mionix naos 5000 som i har anmeldt :)

76

søndag, 6. marts 2011, 18:00

Jeg kunne god tænke mig at vide om 4gb blokke er ligeså gode som 2gb blokke til spil og programmer hvis de har samme hastighed og Latency. Måske en stortest af ram ville være godt.

EVGA 680i SLI A1
Intel E8400 C1 stepping
2*Zotac 8800GTS 512mb
Crucial Ballistix Tracer 8500 2048mb
Antec P190

77

søndag, 6. marts 2011, 18:30

Jeg tror det er maginaler vi snakker om i hastighed her.. hvis vi går udfra at vi snakker om 4x2GB eller 2x4GB moduler.

AMD

78

lørdag, 19. marts 2011, 00:17

Jeg kunne godt tænke mig at se en test af Energons 750W PSU, som bliver brugt så meget for tiden i topdatas computere.

Det der er interessant er hvordan den håndterer større belastning, billige PSUer har jo ofte en tendens til at være rated til maksimale output (også selvom det kun er i meget kort tid den kan tage denne belastning).

Derudover er virkningsgraden af PSUen interessant, altså hvor effektiv den er til at transformere de 230V om til det computeren bruger.

Stabilitet ved overclocking er også interessant, da det er en af de ting der kræver en god stabil strømforsyning.

pointen er naturligvis at enten afvise nogle myter omkring billige psuer, eller bevise dem.

PSU og kabinet er for tiden der hvor computer forhandlere oftest sparer penge og vælger en lidt billigere udgave for at kunne sammenlignes gunstigt mod hjemmebygget.

Personligt synes jeg at psuer som ikke er minimum 80 plus certificeret ikke hører til nogen steder i en moderne computer når nu prisforskellen er så lille som den er.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

79

lørdag, 19. marts 2011, 07:25

Rigtig god idé :)

Tro mig, jeg ville meget gerne teste effektiviteten af en strømforsyning, men det kan ikke lade sig gøre uden en strømforsynings-belaster.

En strømforsynings-belaster koster mange penge at købe færdig, hvorfor TWEAK ikke har én på nuværende tidspunkt.

Der har været tale om at bygge én selv, men det kræver en person, der har meget forstand på elektricitet, ellers kan det gå galt og være en omkostningsrig affære.

Vi havde en tidligere tester, som var i gang med at bygge en strømforsynings-belaster, men som stoppede enten pga. manglende tid, eller fordi det kiksede.

Håber det er svar nok - Og vi forsøger naturligvis at få stablet en strømforsyningsbelaster på benene, således vi kan stresse strømforsyningen 100 % og udregne energieffektivitet.

På nuværende tidspunkt har vi kun mulighed for at beskrive strømforsyningen: features, design og specifikationer. Derefter lave en lille tests af spændingsforskellen på dens forskellige rails. Det er naturligvis ikke en fuldstændig tests, men det bedste vi kan komme op med.

//Nicolas

80

tirsdag, 12. juli 2011, 20:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af Marquis
Harddiske, sata raid-controllere.

Hørt!

Kabinet: Cooler Master Sileo 500 Mid Tower Case
Bundkort: Gigabyte ga-x58a-ud3r
CPU: i7 920 2.66ghz @4ghz
CPU Køler: Corsair H70 vandkøl
RAM: 6 gb corsair ddr3 triplechannel (1333mhz) @1600mhz
Grafik: Radeon 5850
HDD: 2 TB HDD - Raid 0 (250 mb/s)
PSU: Corsair 750 watt v2

81

søndag, 13. maj 2012, 14:04

Når i engang får lavet noget test af Ivy bridge CPU, har jeg nogle emner jeg godt kunne tænke mig at få gennemgået, måske som seperate artikler.

Først og fremmest, kunne jeg godt tænke mig at få evaluereret hvordan Ivy bridge performer med forskellige typer RAM, sandy bridge fik ikke så pokkers meget ud af hurtigere RAM, men hvordan gælder det for Ivy bridge (se eventuelt denne artikel: LINK).

Derudover så kan jeg forstå at Intel har udskiftet noget lodde materiale mellem CPU og heatspreader, med noget kølepasta som åbenbart performer ret dårligt i sammenligning, så det kunne være interessant at se om gevinsten ved at fjerne heatspreaderen er stor nok til at gøre det mere mainstream (se eventuelt denne nyhedsartikel: LINK).

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

82

lørdag, 16. februar 2013, 13:15

Kunne godt tænke mig at se Thermaltake Water 2.0 Exstreme blive reviwet, da jeg lige har set en video med linus, hvor han har gennem teste alle lukket vandkøling på marktet lige (ikke swifttech h220) og hans resultat sagde at den have bedre performance end en h110

http://www.thermaltake.com/products-model.aspx?id=C_00001876

Intel I7 4790K 4Ghz // Asus Maximus VII Hero Z97// Gigabyte 780 Windforce OC // Noctua NH-U12P SE2 // Sandisk Extreme Pro 480GB // Seagate 500GB 7200RPM // Phanteks Enthoo Luxe // EVGA Supernova G2 850w// SupremeFX // Patriot Viper 3 16GB CL9 1600Mhz

83

onsdag, 13. marts 2013, 00:35

Dejligt at I nu laver så mange tests, men kan der ikke også blive plads til et par tests i mellemprisklassen?
Og dejligt at I er begyndt at skrive priser i artiklerne, når man genlæser artiklen om 3 år tænker man, gud var det så dyrt ;-)

mvh Hymn

84

onsdag, 13. marts 2013, 09:47

Tak for de gode forslag. Jeg går igang med det samme

85

onsdag, 13. marts 2013, 22:58

Kunne godt tænke mig at se Creative GigaWorks T20 Series 2 blive andmeldt. De ser fede ud og er ret billige, så hvis de fik en god andmeldelse tror jeg at jeg køber dem!
http://dk.creative.com/products/product.…1&product=18020

Gaming PC:
Microsoft Windows 7 Professional 64-bit
Intel Core i5 3450 @ 3.10GHz
2x4GB Kingston HyperX Genesis PnP @ 1600MHz
MSI Z77A-G45
Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5
64GB Kingston SSD + 1TB Samsung HDD
Realtek HD Audio

Dell Ultrasharp 23" U2312HM

86

tirsdag, 2. april 2013, 18:19

Jeg har aldrig ejet et Zalman produkt, men har ikke indtrykket af udpræget kvalitet. Nu er der denne skærm, som ser rimelig spændende ud og har nogle gode specs, som samtidig er billig. Så..hvor ligger hunden begravet? Kunne jeg godt tænke mig at vide :)

EDIT: Smider lige linket til den: http://www.edbpriser.dk/skaerm/zalman-tr…id-6887914.aspx

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "donaldrap" (03.04.2013, 20:54)

87

torsdag, 4. april 2013, 19:34

Kunne der være en chance for at I får lov at teste MSI's nye "Gaming mobo'er" i rødt design? Komplett får dem snart på lager af hvad jeg husker. :)

http://www.msi.com/product/mb/Z77-GAMING.html

88

lørdag, 6. april 2013, 19:47

Der kommer en test på søndag eller mandag :-)

90

onsdag, 10. april 2013, 10:24

Blev testen forsinket? :(

93

onsdag, 10. april 2013, 12:35

Der er bunker af reviews på vej, bunker

94

tirsdag, 23. april 2013, 21:29

I har godt nok mange gode anmeldelser for tiden, men minder nogle af dem ikke lidt meget om hinanden....
PS De fleste Smartphones kan få en støjmåler App, prøv det :-)

mvh Hymn

95

tirsdag, 23. april 2013, 22:01

Jo, de ligner hinanden, og det er meningen, så vi har en rød tråd gennem vores reviews.

Støjmåling kan ikke klares via en app :-9

96

onsdag, 8. maj 2013, 13:31

Er der nogle mulighed for tweak.dk kan få fingere i den sprit nye Super Flower Leadex PSU?

http://www.jonnyguru.com/modules.php?nam…=Story&reid=340

Eller en af alle de andre Super Flower enheder som Golden Green eller Golden King?

SilverStone SG12

Hvis du er på udkig efter et kompakt kabinet, som stadig skal kunne huse kratig hardware og være let at have m
Læs Mere

Bowers & Wilkins 683 S2

Vi har igen allieret os med Hifi-Klubben for at kunne bringe jer en test af et sæt spændende højttalere. Nærme
Læs Mere

Raidmax Horus MX Kabinet

Producenten Raidmax har været på banen siden 1988, hvilket giver dem over 25 års erfaring inden for branchen.
Læs Mere

QNAP TS-453mini 8 GB

QNAP er endnu engang vendt tilbage til Tweak.dk redaktionen, og denne gang med en noget kun anderledes 4-bays
Læs Mere

Rocket League PS4

Fodbold med biler i en arena! Holder det? Svaret er et overbevisende JA! Forestil dig at du putter Mario Kart,
Læs Mere

Gigabyte Z97P-D3

Vi skal i dag have kigget på et budgetvenligt Z97 bundkort fra Gigabyte, som byder på nogle fine midrange komp
Læs Mere

SafeHome Wireless Surveillance Fixed HD kamera

Vi hopper for en kort stund tilbage i bunken af forbrugerelektronik, når vi i dag skal kigge på noget, der kan
Læs Mere

AeroCool GT-RS

Vi skal i denne test stifte bekendtskab med et kube kabinet fra producenten AeroCool - nærmere betegnet deres
Læs Mere

Tweak.dk starter Facebook Support gruppe

Her på Tweak.dk redaktionen oplever vi en konstant stigende aktivitet på vores officielle Facebookside, der de
Læs Mere

AMD's nye R9 Nano grafikkort spottet

Som alle, der har fulgt med på Tweak.dk og andre tech sites ved, så har AMD præsenteret en række nye grafikkor
Læs Mere

Sådan kan du gøre Windows 10 endnu bedre

Hvis du sidder derude og er hoppet med på Windows 10-vognen, så har vi her fundet en række tips og tricks, der
Læs Mere

Web-version af YouTube har fået sig en ordentlig overhaling

Som nogle af jer ved, så har Google over længere tid arbejdet på videotjenesten YouTubes nye design, og det ha
Læs Mere

Crucial på vej med nye hvide DDR4 RAM

Hvis du er den glade indehaver af et hvidt bundkort som eksempelvis et af ASUS' Sabertooth bundkort, så bør du
Læs Mere

Se de nye screenshots fra Metal Gear Solid V

Så er der godt nyt til fans af spillet Metal Gear Solid. Som vi allerede ved, så er denne femte version af spi
Læs Mere

Noctua giver gratis Skylake-kit

Hos Noctua har de god servicepolitik, i hvert fald set fra denne skribents øjne. De giver nemlig alle deres ku
Læs Mere

Her er de nye iMacs fra Apple

Så er der guf til Apple-elskere. Vi kan nemlig nu fortælle jer, at Apple gør deres nye line-up af iMacs klar,
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.