Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 22. februar 2012, 12:47

Den 3 februar laver jeg en aftale med Kralle7800 vedrørende køb af et asus bundkort han har til salg.

Vi kommunikerer hovedsaglig over mail i løbet af den samme dag, vi aftaler her at han skal finde et andet bundkort før at han kan sende Asus bundkortet til mig. Hvilket jeg er indforstået med, vi aftaler at han skal skrive efterfølgende uge når han har fået et andet. Jeg går udfra at alt er i orden og glæder mig til at få det nye bundkort til den bunke hardware jeg har liggende.

Dette fremgår her:

Senere den 3 får jeg en ordenlig bunke emails med at der er nogen som har overbudt mig i tråden. Hvilket jeg finder lidt underligt eftersom at vi havde indgået en aftale over mail. Vi kommer dog frem til en aftale og denne holder stadig.
Den 5 (om søndagen) får jeg så en mail om at han har fundet sig et bundkort, og om jeg kan overføre penge til ham så kan han sende mig bundkortet når pengene er gået ind.
Jeg sætter pengene til overførsel og han bekræfter at have modtaget dem den 7, dette kan ses nedenfor:

Så langt så godt, her er det så det går galt. Jeg går jo udfra at han får sendt bundkortet den 7 som han skriver. Dette er så ikke tilfældet. Han skriver dog at han får sendt det hurtigst muligt, hvilket jeg også synes er fint nok. Det kan jo ske at man ikke når alt.
Jeg skriver så den 9 for at høre om han havde fået sendt bundkortet, dette bliver bekræftet (se screenshot)

Den samme dag får jeg så en mail, der forklarer at han har haft en masse problemer med det bundkort han har købt. Så det kan han ikke bruge, og han skriver derfor at han vil overføre pengene tilbage til mig. Jeg bliver rimelig overrasket over det, eftersom jeg er under den opfattelse af at bundkortet er på vej til mig med posten.
Dette viser sig så ikke at være tilfældet, eftersom han stadig har det. I den forbindelse kan jeg ikke se at det nye bundkortet har noget at gøre med handlen mellem os (udover at han skulle have modtaget et nyt før han sendte).
Jeg bliver ret irriteret over det, for jeg har jo overholdt min del af aftalen. Men jeg accepterer så at han beholder bundkortet og overfører pengene tilbage til mig.
Jeg sender mine konto oplysninger til ham den 9, hvilket fremgår her:

Jeg naturligvis interesseret i at få pengene retur så jeg kan få indkøbt et andet bundkort. Men jeg er dog tålmodig.
Herefter begynder svartiden at stige til et par dage pr mail jeg sender ham. Hvilket irriterer mig eftersom at jeg ikke har fået nogen penge.
Han mener så at han muligvis er kommet til at taste forkert da han skulle overføre penge så han prøver igen den 16. Jeg skriver til ham den 20, 21 og 22 (idag), eftersom jeg stadig ikke har modtaget nogen penge. Det er jo åbenlyst ikke fordi han ikke har set mine mails eftersom han har svaret fra sin Iphone over halvdelen af gange.

Mit mål med den her tråd er at få lidt aktion på den penge overførsel. Synes det er ufattelig dårlig stil at aflyse en handel når pengene er blevet overført. Derudover at lyve for mig op til flere gange (åbenlyst).

Link til salgs tråden.

Asus MAXIMUS IV GENE-Z/Gen3 sælges

Sender både mail og PM med link til denne tråd til Kralle7800

2

onsdag, 22. februar 2012, 14:56

Andmeld manden med det samme du har givet ham tid nok så kan det være han lære det, alle svindlere kan rende mig et vis sted og vilel så gerne møde dem IRL...!
Håber du får nogle knaster ellers te til takke med at han får en bød af strisserne.

Ville gerne prøve Intel I7.

Lige Pt. Køre jeg Amd x4 955

x2 His 5770 gfx

4gb ram

21" hd skærm

3

torsdag, 23. februar 2012, 14:53

Øv, så det komme. Skulle have sagt noget, gjort noget. Det hjælper dig jo desværre ikke nu, men for mig var det let at se, at han er useriøs at handle med udfra hans måde at behandle folk på, bla. Black - f.eks. at sælge et bundkort man ikke har endnu :roller:

Du bør faktisk anmelde ham for svindel til politiet, da han får svært ved at forsvare sig. Der er penge involveret, bankerne kan bekræfte overførselen og hvornår han har været logget ind og set pengene på sin konto - påberåber han sig at handle i god tro, lyver han jo sort på hvidt :) Måske siger de, at de ikke kan gøre så meget, men så er han i deres søgelys til en anden gang.

HVIS du hyrer en advokat, så lad ham lige gennemgå beviserne først, så han kan se om du har en sag eller ej. Ellers risikerer du at betale det hele selv, hvis du taber.
Er desværre blevet taget i r*ven nogle gange, dog ikke her.

4

torsdag, 23. februar 2012, 19:38

Lige en update.
Har hørt fra manden nu, har fået lovning på at han har overført pengene. Så nu får han lige en chance til, ellers så må jeg snakkes med politiet. Så må jeg tage den der fra.

Takker for opbakningen :9xo

Er bare lidt ærgerlig over når den her slags ting går helt i kage, har handlet en del online og har ikke haft så mange problemer med det tidligere. Foretrækker normalt også at hente tingene selv hvis de er brugt, men i det her tilfælde var det lige lovlig langt synes jeg.

5

fredag, 24. februar 2012, 12:20

Lige en update.
Har hørt fra manden nu, har fået lovning på at han har overført pengene. Så nu får han lige en chance til, ellers så må jeg snakkes med politiet. Så må jeg tage den der fra.

Takker for opbakningen :9xo

Er bare lidt ærgerlig over når den her slags ting går helt i kage, har handlet en del online og har ikke haft så mange problemer med det tidligere. Foretrækker normalt også at hente tingene selv hvis de er brugt, men i det her tilfælde var det lige lovlig langt synes jeg.

Så burde du vel ha fået pengene idag :-)

Hvis han skriver de er overført, ellers råder jeg dig til og kontakte Politiet idag, senest mandag :-)

Normalt hvis de tager kontakt til manden for dig, så falder betalingen rimelig hurtigt, er set sket før :)

Seneste tests og artikler

0

Logitech x300 Bluetooth højttaler

Musik på farten kender vi alle
Læs Mere

0

Seasonic Platinum 1050W

Seasonic er en stor spiller på
Læs Mere

0

Gamdias Nyx Gaming Mat

Når man gamer, er det vigtigt
Læs Mere

3

Cooler Master Nepton Roundup

Cooler Master har for nyligt l
Læs Mere
Seneste nyheder

0

MSI Radeon R9 290X GAMING nu med 8GB RAM

Krigen mellem AMD og Nvidia st
Læs Mere

0

Alienware klar med ny Alienware 13 bærbar

Ønsker du at skille dig ud fra
Læs Mere

1

Huawei gør klar til at sende Huawei Honor 4X i butikkerne

Så er Huawei klar med endnu et
Læs Mere

0

Ny BlackBerry lagt i støbeskeen

Hvis du er vild med BlackBerry
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.