101

onsdag, 10. juni 2009, 22:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af nitan

Citeret

Oprindeligt indlæg af Phoque
Er der nogle som har prøvet at tage kontakt til noget af det som kommer op her: http://www.google.dk/search?client=firef…le-s%C3%B8gning ? Det kunne jo være de kunne fortælle hvor han bor, hvis det evt. er familie. SÅ kunne i jo aflægge ham et lille visit og få pengene med det samme...

Har forsøgt masser af gange og kontakte det nummer, men bliver ikke svaret.

Okay. Det lyder sgu træls! Hvad med at besøge hans addresse? Altså ham der kommer op på google. Hvis der evt. er nogle som bor tæt på.

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Phoque" (10.06.2009, 22:17)

102

torsdag, 11. juni 2009, 13:03

Jeg har idag anmeldt Claus/Raymond for Svindel/bedrageri

Jeg tog på den lokale politistation her i Slagelse og anmeldte det og fik en god snak med Politiet.

Jeg fik følgende af vide:

- Der som udgangspunkt ikke nogen nedre krone grænse for hvornår de tager i mod anmeldelsen.

- Man skal anmelde sin egen sag, ikke sammen med andre.

- Man kan gøre opmærksom på at der er adskellige andre der vil anmelde / har anmeldt

- Man kan anmelde online, mail adresserne findes på Politi.dk

Så jeg kan kun opfordrer til at i andre gør det samme !

Hvis en person lider af flyskræk, er man så lettet når man lander?

103

torsdag, 11. juni 2009, 22:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af Quick
Jeg har idag anmeldt Claus/Raymond for Svindel/bedrageri

Jeg tog på den lokale politistation her i Slagelse og anmeldte det og fik en god snak med Politiet.

Jeg fik følgende af vide:

- Der som udgangspunkt ikke nogen nedre krone grænse for hvornår de tager i mod anmeldelsen.

- Man skal anmelde sin egen sag, ikke sammen med andre.

- Man kan gøre opmærksom på at der er adskellige andre der vil anmelde / har anmeldt

- Man kan anmelde online, mail adresserne findes på Politi.dk

Så jeg kan kun opfordrer til at i andre gør det samme !

Kanon!

Hvilke oplysninger omkring ham gav du politiet?

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1

104

torsdag, 11. juni 2009, 23:22

Regner med at tage turen ned mod stationen imorgen også.

Har ville gøre det idag, men vejret og en omgang halsbetændelse har holdt mig tilbage :)

105

torsdag, 11. juni 2009, 23:57

nitan - du kan uden problemer anmelde det online.

Krillen - jeg gav politiet følgende:

- hans adresse i Bogense

- hans adresse i Frederikshavn

- hans telefon nummer

- hans bank oplysninger

- hændelsesforløbet omkring "handlen" og den efterfølgende dia/monolog

- oplysninger om de andre handler jeg har kendskab til her fra siden og på mobildebat.dk

106

fredag, 12. juni 2009, 10:18

Citeret

nitan - du kan uden problemer anmelde det online.

går vel udfra at man bare skal maile til regionen så..

kiggede på det igår men kunne ikke finde nogen mail for min by (sønderborg) kun sønderjylland.

men tror jeg smider en mail afsted til sønderjyllands politi kreds så :P da det stadig ikke helt er så meget iorden med den dumme hals :(

*EDIT*

Var lige et smut nede forbi banken, ingen penge indbetalt.
Tog derfor hentil politiet for at gøre mig sikker med det med email, dog anbefalede de at man anmeldte på skrift, da virus/spam filter kan fjerne emailen.
Samt har raymond nedlagt sit mobil nummer, så han er nu ikke mulig at kontakte.

Det jeg gør nu er at samle mine matrialer og lægger dem fint i en mappe og aflevere det til politiet som bedrageri/svindleri sag.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "nitan" (12.06.2009, 10:53)

107

fredag, 12. juni 2009, 12:09

Hej alle jer, der også er blevet snydt.

Jeg har talt med Frederikshavn politi, der gerne vil modtage anmeldelsen da "Raymond" bruger Nordea Frederikshavn. (det kræver blot et telefonopkald, detaljer i min anden tråd). De har også lovet at forsøge at gøre noget ved det.

Jeg forsøger desuden også at samle alle, der er blevet snydt så vi kan gøre et krav gældende, evt. ved fogedforretning.

Vær rar at læse min tråd, hvor jeg skriver hvordan man anmelder og forsøger at opsamle dem, der er blevet snydt på:

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=152645

Mvh.

Michael

108

fredag, 12. juni 2009, 12:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af Leyor
Hej alle jer, der også er blevet snydt.

Jeg har talt med Frederikshavn politi, der gerne vil modtage anmeldelsen da "Raymond" bruger Nordea Frederikshavn. (det kræver blot et telefonopkald, detaljer i min anden tråd). De har også lovet at forsøge at gøre noget ved det.

Jeg forsøger desuden også at samle alle, der er blevet snydt så vi kan gøre et krav gældende, evt. ved fogedforretning.

Vær rar at læse min tråd, hvor jeg skriver hvordan man anmelder og forsøger at opsamle dem, der er blevet snydt på:

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=152645

Mvh.

Michael

Jeg vælger så at sende min sag til Frederikshavns politi på adressen:

Politigården
Skippergade 19-21
9900 Frederikshavn

Med kuvert mærket: "Sag imod Claus XXXX XXXXXXX Skjødt for Svindleri"

Med i min sag er der:
Salgstråden
SMS Konservation
Email Konservation
Denne Tråd
Same Privat Beskederne
Og Kvittering fra Nordea

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "nitan" (12.06.2009, 12:57)

109

fredag, 12. juni 2009, 15:44

Så er det anmeldt til Aalborg politi - som sender sagen vidre til frederikshavn.

Jeg har sendt en mail afsted til en ansat jeg snakkede med, og hun kunne se han var anmeldt af en eller flere fra mobildebat.dk

Jeg har givet hende en mail med:

Mine pm's
Pm's fra andre der os er blevet snydt
Hans informatilner ( bank oplysninger og de 2 adr. vi har )
Links til denne tråd og tråden på mobildebat.dk

-Tahiti

Nu vandkølet

110

lørdag, 13. juni 2009, 16:18

Som jeg lige har informeret de brugere der sidder med håret i postkassen om, så er Raymond nu blevet udelukket fra Tweak.dk.

Det gør ikke, at folk får deres penge tilbage, men han kan i det mindste ikke snyde flere brugere så. Han har fået flere chancer til at rette op på tingene, og dem har han valgt ikke at tage, og set sammen med, at der sidder ligeså mange brugere på mobildebat.dk der er blevet snydt - så kan der vist kun være tale om omfattende svindel.

Jeg har personligt svært ved at forstå hvordan man kan få sig selv til at snyde for ca. 20.000 kr. og risikere en plettet straffeattest, og sådan har langt de fleste det heldigvis. Desværre får vi et broddent kar ind engang imellem, men det viser også vigtigheden af, at white- og blacklisten bliver brugt optimalt, og så kan vi forhåbentlig stoppe de fleste svindlere inden det går for vidt.

Men selvom Raymond nu er udelukket, vil jeg stadig gerne notere de dårlige handler på listen, om ikke andet, så til skræk og advarsel for andre der skulle få den idé at snyde folk. Jeg vil dog gerne, at de brugere der endnu ikke har gjort det, opretter en selvstændig tråd i den her afdeling hvor de kort opridser forløbet - gerne med datoangivelse så det er muligt at danne sig et hurtigt overblik. Nitan, Tahiti og jst har allerede gjort det, og jeg vil bruge denne tråd til noteringen for handlen med Quick, men i de resterende sager er overblikket måske ikke det bedste her i tråden.

111

lørdag, 13. juni 2009, 20:30

Nu vil jeg lige tillade mig at bruge denne tråd igen, da det er den hvad der er blevet brugt generelt til diskution omkring Raymond.

Ville det ikke være en god ide at gøre andre sider som Gul og Gratis, DBA, Ebay mm. for at simpelthen at de er advaret.

Har lige modtaget en PM af en som har købt samme Bærbar igennem Gul og Gratis nemlig af Raymond, så det skulle da være muligt at han kan blive udelukket fra alle de sites..

Ved ikke om det måske er noget du kan hjælpe med Burger :)

112

lørdag, 13. juni 2009, 20:57

Citeret

Jeg skal gerne prøve at skrive til dem. Jeg har dog brug for, at en af jer kan bidrage med lidt personlige oplysninger via PM. Altså på Raymond, jeg har kun hans navn, email og en række ipadresser og det er næppe helt nok til at blive taget seriøst.

113

lørdag, 13. juni 2009, 21:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Citeret

Jeg skal gerne prøve at skrive til dem. Jeg har dog brug for, at en af jer kan bidrage med lidt personlige oplysninger via PM. Altså på Raymond, jeg har kun hans navn, email og en række ipadresser og det er næppe helt nok til at blive taget seriøst.

Smidder jeg i din PM:)

114

søndag, 14. juni 2009, 08:54

Jeg siger tak for info til de 3 venlige sjæle :D

Jeg får lige sat en mail sammen i løbet af dagen og sendt til de mest kendte sites i DK, og så vil de forhåbentlig tage min henvendelse seriøst.

115

mandag, 15. juni 2009, 10:22

Og jeg vil så gerne minde flere brugere om punkt 18 i Tweak.dk's regler:

18. Personlige oplysninger
Offentliggørelse af personlige oplysninger om andre personer/brugere, såsom navn, telefonnummer, adresse, bankoplysninger, osv. er ikke tilladt uden personens egen samtykke hertil.

Og det er ikke noget vi har fundet på for sjov, men vi er kun interesseret i at beskytte jer, og folkene bag Tweak.dk. Jeg har fuldt forståelse for, at det er frustrerende at være blevet snydt, men det gør det ikke i orden selv at overtræde lovgivningen.

Så som I nok har set, er der forsvundet en tråd herindefra, og sådan vil det også ske med fremtidige forsøg på at offentliggøre folks personlige oplysninger. Ligeledes vil flere forsøg på en tråd med samme oplysninger resultere i, at jeg vil blive nødt til at dele advarsler ud, og det er I næppe interesseret i.

Men I må gerne oprette en tråd hvor I forsøger at opsamle hvem der er blevet snydt og for hvor meget, men det bliver uden private oplysninger på Raymond, og hvad han ellers kalder sig.

116

fredag, 19. juni 2009, 17:33

Jeg fik i dag, langt om længe, min skriftlige bekræftelse på min anmeldelse af Raymond !

Det tog sin tid, men det er rart at have det på skrift... :9xo

117

fredag, 19. juni 2009, 18:40

Citeret

Jeg fik i dag, langt om længe, min skriftlige bekræftelse på min anmeldelse af Raymond !

Det tog sin tid, men det er rart at have det på skrift... :9xo

Samme her :)

Og ringede og bad om at lave lidt om i min sag, til at jeg krævede erstatning på 3400kr :)

118

fredag, 19. juni 2009, 20:30

Min kom for et par dage siden :D

Nu vandkølet

119

fredag, 31. juli 2009, 12:31

Nu er der gået lidt over en månedstid siden Mr. Raymond blev anmeldt,

er der nogen som muligvis har hørt nyt fra sagen i har anmeldt?

120

fredag, 31. juli 2009, 19:54

Den eneste respons jeg har fået er først en bekræftigelse fra det lokale politi om at sagen var anmeldt og efter følgende en ligende da sagen var sendt videre til Frederikshavn !

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.