Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 6. april 2008, 22:33

hey jeg købte for noget tid siden en ibm t60 i et dødsbo men der var kode på bund kortet som jeg så skulle prøve at fjerne men så ødelage jeg desværre biosen i stedet :( men nu vil jeg gerne sælge den i dele det hele er der minus bund kort skriv hvad i mangler så finde vi en pris

der er bla. en duo core 1.8 ghz
og 1 gb ddr2 ram
osv.

kvinder........ de er ikke andet end sorger og udgifter.... sorry burger

system:
Intel core 2 E6850
MOBO: gigabyte ga-n650sli-ds4
RAM: 2*2 gb mushkin ddr2
GFX: 2x nvidia 8800 gt

2

mandag, 7. april 2008, 00:09

har du prøvet at kontakte IBM om de evt kan hjælpe dig til at købe et nyt bundkort?

Thomas

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 6950 | 2xOCZ Vertex 3 120GB Raid 0 | OCZ 650W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM2 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

3

mandag, 7. april 2008, 09:14

alt efter hvilken serie t60 du har, så findes der forums der beskriver hvordan du kan låse skidtet op.

på de tidlige modeller, kan man luse en 15-20 punkter og derved få adgang.

Held og lykke med salget

4

mandag, 7. april 2008, 10:31

Hvad er model type og serienummer?

5

mandag, 7. april 2008, 18:32

der sidder desværre ikke noget serie nr. på den det spurgte de også efter da jeg ringede til ibm men det er pillet af a en eller anden sjov grund men jeg fik af vide at at jeg kunne sende dem hele bærbaren så ville de finde ud af det og skifte mobo for ca 5000,- og den slags penge har jeg ikke tvært i mod mangler jeg penge som skidt lige pt det er også der for jeg sælger den i dele da jeg kan få lidt mere for den på den måde

system:
Intel core 2 E6850

6

søndag, 13. april 2008, 21:32

^^

system:
Intel core 2 E6850

7

søndag, 13. april 2008, 22:02

prøv at beskrive hvor langt du kommer i dens boot?

en "ødelagt bios" er et vidt begreb..

Du burde nok kunne finde noget type, model eller måske endda serienummer i opstarts billederne.

- Jesper

8

mandag, 14. april 2008, 10:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af zizo
der sidder desværre ikke noget serie nr. på den det spurgte de også efter da jeg ringede til ibm men det er pillet af a en eller anden sjov grund men jeg fik af vide at at jeg kunne sende dem hele bærbaren så ville de finde ud af det og skifte mobo for ca 5000,- og den slags penge har jeg ikke tvært i mod mangler jeg penge som skidt lige pt det er også der for jeg sælger den i dele da jeg kan få lidt mere for den på den måde

En IBM T60 fra "et dødsbo" uden serienummer og med låst BIOS.. I smell something fishy..

Kan du tage billede af bunden på den og poste det her?

9

mandag, 14. april 2008, 11:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB

Citeret

En IBM T60 fra "et dødsbo" uden serienummer og med låst BIOS.. I smell something fishy..

hvorfor skulle han?

det var da ikke meget tiltro du har til folk... pff!

10

mandag, 14. april 2008, 13:49

Hej

Hvordan er standen ellers? Ridser olign. Hvad forstiller du dig du vil have for hele maskinen som den er?

Solfrej

11

onsdag, 16. april 2008, 09:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af jeno
prøv at beskrive hvor langt du kommer i dens boot?

en "ødelagt bios" er et vidt begreb..

Du burde nok kunne finde noget type, model eller måske endda serienummer i opstarts billederne.

- Jesper

den kommer ikke særlig langt faktisk kommer der ikke noget der er bare død skærm eller sort skærm

system:
Intel core 2 E6850

12

onsdag, 16. april 2008, 09:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af solfrej
Hej

Hvordan er standen ellers? Ridser olign. Hvad forstiller du dig du vil have for hele maskinen som den er?

den er i rigtig pæn stand der er kun få "lommeridser" eller hvad man nu skal sige og så er der et lille brud på plasten i højre hjørne underbunden i modsatte ende af der hvor skærmen sidder fast hvorfor ved jeg ikke for det er alt for lille et brud til at det kunne ha været kommet i forbindelse med et tab eller lign.

men kom med et fair bud

system:
Intel core 2 E6850

13

onsdag, 16. april 2008, 10:07

okay, hvordan ved du så at bundkortet er låst?

en bedre beskrivelse af problemstillingen og hvad du har forsøgt og set, ville være en god start.

Sort skærm er mange ting.. defekte ram, defekt grafikkort, defekt skærm, defekt batteri/ac adaptor

Hvis dit bundkort er fysisk låst, vil du se en indikation i vestre hjørne at du skal taste password. (du kommer aldrig til bios opsætningen)

14

onsdag, 16. april 2008, 10:17

Citeret

Citeret

her er dit billed så du kan se at der ikke er noget i bunden af den og at der btw heller ikke er noget windows mærkehvilket evt også kunne antyde at bunden måske kommer fra en anden maskine jeg siger/skriver kun hvad jeg ved

og til i andre der følger ikke længre hdd med da jeg bruger den i mit eget system men hdd holderen følger self. med

system:
Intel core 2 E6850

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "zizo" (16.04.2008, 10:21)

15

onsdag, 16. april 2008, 10:46

Dvs. du kunne boote før du begyndte at rode med bios for at fjerne det PW?

Med fare for at købe en dyr dørstopper byder jeg 600 pp

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bjorno" (16.04.2008, 10:47)

16

onsdag, 16. april 2008, 10:49

jeg citerer lige migselv

Hvis dit bundkort er fysisk låst, vil du se en indikation i vestre hjørne at du skal taste password. (du kommer aldrig til bios opsætningen)

17

onsdag, 16. april 2008, 10:54

Godt ord igen. Boote var måske et forkert udtryk. Lad i stedet sige -> blev du bedt om at taste PW ved preboot før du forsøgte at fjeren det PW.

18

onsdag, 16. april 2008, 12:01

Citeret

hvorfor skulle han?

Øhh måske fordi det _kan_ være hælervarer.. Hvis ikke du synes det er lidt sært at købe en high-end business bærbar fra et "dødsbo" med BIOS lås og uden serienummer så er du måske lidt for blåøjet..

19

onsdag, 16. april 2008, 12:32

Citeret

Citeret

hvorfor skulle han?

Øhh måske fordi det _kan_ være hælervarer.. Hvis ikke du synes det er lidt sært at købe en high-end business bærbar fra et "dødsbo" med BIOS lås og uden serienummer så er du måske lidt for blåøjet..

og at antyde at manden har i sinde at sælge hælervarer på et åben forum, imod alle regler, er jo fantastisk smart af dig.

hvis du er bange for at brænde fingrende, kan du jo lade være med at vise din interesse.
Og derved undgå at ødelægge mandens salgstråd med dit pjat.

20

onsdag, 16. april 2008, 13:03

kunne godt være interesseret, byder 1000kr incl. porto.

"jeg er altid sådan, lidt træt"

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.