Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 30. januar 2005, 22:35

Søger en subwoofer forstærker....

Skal trække en 12" subwoofer / bas...

Ved ikke om jeg køber her, men smid hvad i har....

2

søndag, 30. januar 2005, 23:34

Jeg har en defekt Carver A-760x.

Jeg ved næsten med sikkerhed hvad der er galt, og jeg bestiller dele til den i morgen.

Den kan levere 360W i stereo i 8 Ohm.
I mono 8 Ohm kan den levere 1200W.

Noget du kan bruge?

3

søndag, 30. januar 2005, 23:49

Hvad skal du bruge af ind og udgange??

4

søndag, 30. januar 2005, 23:53

Var jeg dig ville jeg ofre de sidste 1000 eller hvor mange penge du nu vil ofre, og købe en ny forstærker.. du kan få enormt mange gode idag... og til meget billige penge..

eftersom du leder efter en der skal trække en sub med 12" bas i... går jeg ud fra at Enten har du nogle store fede højttalere. ellers har du små satelitter.... i begge tilfælde er det rart med en forstærker der kan levere varen uden den skal tæskes som en sindsyg, og så den forvrænger lyden...
derud over er det rart med en forstærker med en masse muligheder, og som også kan tåle at blive pint lidt ind imellem..

hvis jeg skal anbefale noget... vil jeg nok anbefale dig Harman kardon...
prøv evt at kigge her...
http://www.audiovision.dk/harman_kardon_avr_features.htm
Jeg har spille en del år prof som Dj så jeg er ikke helt ny på det område... og jeg har spillet meget i udlandet, så kender en del til forskellige systemer, er der nogen ting du gerne vil vide er du meget velkommen til at spørge

5

mandag, 31. januar 2005, 19:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Puggen

Jeg sidder med et gammel anlæg, hvor jeg bare skal trække et kabel fra Line Out til en forstærker, sådan den kun gir de bommerne....

6

mandag, 31. januar 2005, 20:55

Den Carver Happy har, er super sej. det er en rigtig sej forstærker.
Ellers så overvej en aktiv sub. Hi-Fi Klubben har et kæmpe udvalg: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/…v_subwoofer.htm

7

tirsdag, 1. februar 2005, 01:34

arbejder i en 2tal butik...hvis du har penge køb harman kardon(jeg "for" min sorroundsound harman kardon forstærker i morn^^) ellers vil jeg råde dig til sony/pana...de er nogle dejlige forstærkere(selv hvis u er lidt af en proffer så køb noget prof :-P )

take a nap....THEN FIRE ZE MISSILES

8

tirsdag, 1. februar 2005, 15:25

Citeret

Oprindeligt indlæg af Shooqer

Citeret

Jeg sidder med et gammel anlæg, hvor jeg bare skal trække et kabel fra Line Out til en forstærker, sådan den kun gir de bommerne....

Du har valgt at overse mit bud?

9

tirsdag, 1. februar 2005, 16:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^

Citeret

Citeret

Nej har set det...

Men fik at vide igår aftes at den bas jeg måske køber er en Bil Bas.

10

tirsdag, 1. februar 2005, 16:44

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Nej har set det...

Du har set det, men du har valgt at du ikke gider svare mig så? Hmm..

Om det er en bas-enhed til en bil, skulle ikke ændre en sk*d.

11

tirsdag, 1. februar 2005, 19:22

Citeret

Jeg ved næsten med sikkerhed hvad der er galt, og jeg bestiller dele til den i morgen.

Noget du kan bruge?

Pris?
Altså.. Hvis du står og skal sælge den, hva skal du så ha for den?

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

12

tirsdag, 1. februar 2005, 20:45

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Nej har set det...

Du har set det, men du har valgt at du ikke gider svare mig så? Hmm..

Om det er en bas-enhed til en bil, skulle ikke ændre en sk*d.

Du skal tænke på det kun er en 12volts bas....

13

tirsdag, 1. februar 2005, 20:50

Citeret

Du skal tænke på det kun er en 12volts bas....

He he.. Nej.. Det skal man så ikk tænke på ;)

Man kan sagtens bruge en bil-højttaler til en normal forstærker. Den eneste forskel er antal Ohm i en bilhøjttaler.
Ofte er den 2 Ohm, og max 4 Ohm.. Og ja ja. Man kan sikkert godt finde en på 8.. men ikk ret mange!

Det der driver en højttaler, er antal Watt den blir påvirket med. Eftersom en bil kun er på 12Volt, så skal den jo bare ha sig "lidt" flere ampere, for at få fx. 200 watt..
Så skal en bil fx. bruge ca. 17Amp til at yde 200 watt.. Hvor et hus kun skal bruge 1Amp.
Ta fx. den sikring jeg har til min bilforstærker.. den er på 48Amp.. Hvor en sikring til hytten er 10Amp..

Ved ikk om du fatter noget af det jeg prøver at sige.. Men hovedsagen i det hele er.. At det er ligemeget med antal Volt, når vi snakker højttaler. :)

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "urbananen" (01.02.2005, 20:55)

14

tirsdag, 1. februar 2005, 22:09

Du kan sagtens bruge en bilbas til dit normale, det enste problem er som sagt at den er 4 ohm.. Dette betyder at enheden har mindre modstand - og dette er ikke godt for din forstærker.. :)
Det bedste ville være at smide en 4 ohms modstand på ledningen, eller at tilslutte 2*4 ohms woofere i serie ;)..

Men du kan også tilslutte den direkte til en 8 ohms forstærker... Det virker, men det slider ekstra meget for forstærkeren ;)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

15

onsdag, 2. februar 2005, 16:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
Du kan sagtens bruge en bilbas til dit normale, det enste problem er som sagt at den er 4 ohm.. Dette betyder at enheden har mindre modstand - og dette er ikke godt for din forstærker.. :)
Det bedste ville være at smide en 4 ohms modstand på ledningen, eller at tilslutte 2*4 ohms woofere i serie ;)..

Men du kan også tilslutte den direkte til en 8 ohms forstærker... Det virker, men det slider ekstra meget for forstærkeren ;)

Tror ikk det slider mere.. Du kan jo sagtens få normale hjemmehøjttalere i 4Ohm.. Men chancen for at du ødelægger forstærkeren ved MAX-belastning, den er større, når man kun kører 4Ohm. Ved normal høj afspilling af CD-ere, eller film, da gør det ikk den store forskel, ud over at der kommer mere lyd ud af en 4Ohm's højttaler

16

onsdag, 2. februar 2005, 19:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af jurban

Citeret

Tror ikk det slider mere.. Du kan jo sagtens få normale hjemmehøjttalere i 4Ohm.. Men chancen for at du ødelægger forstærkeren ved MAX-belastning, den er større, når man kun kører 4Ohm. Ved normal høj afspilling af CD-ere, eller film, da gør det ikk den store forskel, ud over at der kommer mere lyd ud af en 4Ohm's højttaler

Der kommmer mere lyd ud af en 4 ohms højttaler = forstærkeren skal jo yde mere = det slider mere på den.. ;)

Hvis vi gik ud fra, at højttalere med lavere ohm ikke slet på forstærkeren kunne du jo nemt koble 80 højttalere på hver kanal - det ville jo bare give lavere ohmtal.. ;)

Desværre har forstærkeren ikke godt af dette - hvis den er lavet il 8 ohm, er den bygget til 8 ohm og ikke 4 ohm..

Det er rigtigt, at det vil virke, men forstærkeren har ikke så godt af det.. :).. Hvis du ikke spiller ret højt har det ikke så stor betydning, men i det øjeblik du fyrer godt op på forstærkeren, skal den jo yde noget mere end den er lavet til - og det har den ikke godt af.. :)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

17

onsdag, 2. februar 2005, 20:10

Citeret

Der kommmer mere lyd ud af en 4 ohms højttaler = forstærkeren skal jo yde mere = det slider mere på den.. ;)

Hvis vi gik ud fra, at højttalere med lavere ohm ikke slet på forstærkeren kunne du jo nemt koble 80 højttalere på hver kanal - det ville jo bare give lavere ohmtal.. ;)

Desværre har forstærkeren ikke godt af dette - hvis den er lavet il 8 ohm, er den bygget til 8 ohm og ikke 4 ohm..

Det er rigtigt, at det vil virke, men forstærkeren har ikke så godt af det.. :).. Hvis du ikke spiller ret højt har det ikke så stor betydning, men i det øjeblik du fyrer godt op på forstærkeren, skal den jo yde noget mere end den er lavet til - og det har den ikke godt af.. :)

Hmm.. Ved ikk om jeg kan gi dig ret.. Kan godt se hvad du mener.. Altså.. Det sværre for en forstærker at drive en 8Ohm's højttaler.. Den skal yde mere for at få den til at spille.
Ved at det anbefales at ha 6-ohms højttalere tilsluttet til min Denon, men det ikk fordi levetiden blir mindre, af at den kører med 4 ohms højttalere..
MED MINDRE at man selvfølgelig spiller på max det meste af tiden.

Men vi blir sikkert aldrig enige skal du se :crazyeyes:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "urbananen" (02.02.2005, 20:11)

18

onsdag, 2. februar 2005, 20:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af jurban

Citeret

Hmm.. Ved ikk om jeg kan gi dig ret.. Kan godt se hvad du mener.. Altså.. Det sværre for en forstærker at drive en 8Ohm's højttaler.. Den skal yde mere for at få den til at spille.
Ved at det anbefales at ha 6-ohms højttalere tilsluttet til min Denon, men det ikk fordi levetiden blir mindre, af at den kører med 4 ohms højttalere..
MED MINDRE at man selvfølgelig spiller på max det meste af tiden.

Men vi blir sikkert aldrig enige skal du se :crazyeyes:

Hehe.. Tror jeg ved hvorfor; Vi er enige, men formulerer os forskelligt ;) :drink:

19

onsdag, 2. februar 2005, 20:23

Citeret

Hehe.. Tror jeg ved hvorfor; Vi er enige, men formulerer os forskelligt ;) :drink:

Det kan være.. Skal jeg ikk kunne sige..
Kan sige at:

4 ohms højttalere slider ikke på forstærkeren når der ikke blir spillet alt for højt.
4 ohms højttalere kan resultere i at forstærkeren "brænder sammen" ved længere tids max belastning.
Dette kan dog også ske ved 8 ohms højttalere, men chancen er væsentlig mindre.

20

onsdag, 2. februar 2005, 21:26

Citeret

Noget du kan bruge?

Har du billeder af den???????

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.