Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 20. september 2017, 13:22

Hej,

Er interesseret i at købe følgende RAM-blokke:

Kingston HyperX Gen DDR3-1600 DC 8GB (kit med 2x4GB) med produktnr. KHX1600C9D3X2K2/8GX

Link til producenten: http://www.kingston.com/datasheets/KHX1600C9D3X2K2_8GX.pdf

Håber nogen kan hjælpe,
Kalkuntyk

2

torsdag, 21. september 2017, 10:16

Jeg har dette sæt liggende, hvis du skulle være interesseret?

Se vedhæftede :-)

Scuga har vedhæftet følgende billede:
  • IMG_4399.JPG

3

torsdag, 21. september 2017, 11:46

Hej Scuga

Jeg har allerede 2 af disse blokke siddende i en ældre PC (se vedhæftede).

Kan se, at de to produktnumrer ikke er helt ens (KHX1600C9D3X2K2/8GX vs. KHX1600C9D3K2/8GX). Jeg frygter det kan skabe problemer, at smide dine blokke sammen med mine. Hvad er dine tanker omkring dette?

Edit
Se evt. http://www.tomshardware.co.uk/forum/2950…kingston-hyperx
... især, "If you already have a kit of the one type, I highly recommend buying
another of the same exact kit. Even if the specs seem similar, one type
is likely older than the other and may use different memory chips on
the sticks. Different memory chips tend to not cooperate with each
other."

Kalkuntyk har vedhæftet følgende billede:
  • ram.png

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Kalkuntyk" (21.09.2017, 12:02)

4

torsdag, 21. september 2017, 12:11

Altså det vil jo nok virke uden problemer, omend rammene sikkert vil køre med "laveste fællesnævner". Så medmindre du er ude i at hente enhver promille hastighed, så tænker jeg ikke det er noget du vil mærke til. Jeg kan selvfølgelig tage fejl, er på ingen måde ekspert ;-)

Lige en kommentar til dit link, så har jeg personligt aldrig oplevet problemer med forskellige typer ramblokke sammen. Så længe de bare overholder specs som bundkort understøtter!

Anyway, lad mig høre om du er interesseret.

5

torsdag, 21. september 2017, 22:24

Jeg bruger sådan set allerede 2x4GB blokke fra andre producenter, så venter til jeg kan finde de eksakte blokke. Jeg skal nok hive fat i dag, hvis jeg ændrer holdning :-) Tak for hjælpen.

6

fredag, 22. september 2017, 12:56

Ingen problem ;-) Held og lykke med jagten!

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.