1

mandag, 29. marts 2004, 16:18

Dette har ikke umiddelbart noget med køb og salg af hardware at gøre, og dog.
Hvis du køber on-line hos webconsult, det vil sige pr. master-card eller lignende hvor din betaling trækkes øjeblikkeligt, og varen derefter sendes direkte fra Tyskland, bør du være opmærksom på følgende.
Trods det, at jeg ved modtagelse af varer jeg køber hos ovenstående firma, skriver min signatur på det berømte elektroniske plastik-bræt, og formoder, at transaktionen omkring pengene forløber glat, da det jo er trukket i forvejen på master-card'et ved godkendelse af købet, føler jeg mig ikke sikker på, at jeg i fremtiden vil handle på denne måde= læs: hos webconsult
Og så spørger du nok! og hvorfor så det, jo ser du,
jeg har idag modtaget følgende mail fra firmaet, og det er ikke fordi jeg har spor imod, at modtage rykkere, blot synes jeg ikke der skal fares frem med bål og brand.
Nu kan du jo selv vurdere, hvor glad du ville blive, hvis du modtog en rykker-skrivelse, der var formuleret på følgende måde. (læs nedenstående rykker-skrivelse)

Hilsen Claus
-------------------------------------------------------------------------

Claus Overgaard
****************min adresse er slettet.

Til rette vedkommende.

De har d. 2/27/2004 modtaget varer på en ordre de har afgivet til Webconsult.dk (Noise Control Denmark ApS), faktura 11643 pålydende 628 DKK.

Fakturaen er på trods af sin alder desværre endnu ikke registreret betalt. De bedes venligst om at betale faktura samt rykkergebyr kr. 100,- på konto nr. 2191- 4373 355 807

Ellers vil sagen 7 dage fra denne mail blive sendt til Inkasso med renter og inkassogebyrer.

Såfremt De har spørgsmål til ovennævnte, bedes De venligst kontakte vores bogholderi, der kan kontaktes på ordrer@webconsult.dk eller telefon 32 55 95 01.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "cvo2004" (29.03.2004, 16:23)

2

mandag, 29. marts 2004, 17:15

Splitte mine bramsejl. 8o
Det må da helt klart være en fejl det der.
Jeg har købt mit Noise Control towerkabinet samme sted og fik det også tilsendt fra Tyskland.
Dette forløb dog uden det mindste problem.
Betalt online med Visa kort.

Jeg ville gøre følgende: Hæve overlæben, vise tænderne og flyve lige i røvballen på Webconsult og mens jeg flåede den i laser, ville jeg sige: 14 dages fortrydelsesret. :evil:

Synes da godt nok de overdriver for vildt med deres inkasso og rykkergebyr pjat der. :]

3

mandag, 29. marts 2004, 17:20

har sgu osse lige fået en, men fra den 4/3 -03, om manglende betaling, fatter det ikke, for som privatperson kan man kun købe på efterkrav eller med kreditkort.

4

mandag, 29. marts 2004, 17:32

Sidste nye opdate !

Det er ikke engang løgn, men jeg har faktisk modtaget yderligere en mail fra webconsult, denne gang lydende på kroner 148-. og nu er jeg sku.... godt gal i hovedet.
Har i øvrigt taget kontakt til Den Danske Bank, og har fået bekræftet, at beløbet på 628 kroner blev
trukket den 02/03-2004 og beløbet på 148 kroner blev trukket den 18/02-2004, så hvad sker der lige her.
Jeg er iøvrigt vældigt glad for jeres kommentarer, som et eller andet sted fortæller mig, at det ikke er undertegnede der er ved at blive overfølsom og småsær.

Hilsen Claus.

5

mandag, 29. marts 2004, 17:42

Tror ikke de har styr på deres bogholderi, har lige sendt dem en mail, så nu håber jeg at få et fornuftigt svar fra dem ?(

6

mandag, 29. marts 2004, 17:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af cvo2004
Sidste nye opdate !

Det er ikke engang løgn, men jeg har faktisk modtaget yderligere en mail fra webconsult, denne gang lydende på kroner 148-. og nu er jeg sku.... godt gal i hovedet.
Har i øvrigt taget kontakt til Den Danske Bank, og har fået bekræftet, at beløbet på 628 kroner blev
trukket den 02/03-2004 og beløbet på 148 kroner blev trukket den 18/02-2004, så hvad sker der lige her.
Jeg er iøvrigt vældigt glad for jeres kommentarer, som et eller andet sted fortæller mig, at det ikke er undertegnede der er ved at blive overfølsom og småsær.

Hilsen Claus.

Øhhh... Har de trukket 148 kr. ekstra i rykkergegyr ? 8o
Håber ikke jeg har forstået den rigtigt da. 8o

7

mandag, 29. marts 2004, 17:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af The Hans

Citeret

Sidste nye opdate !

Hilsen Claus.

Næh, det er ikke som et ekstra rykkergebyr, nej det er fanm.... endnu en ubetalt faktura/regning.

8

mandag, 29. marts 2004, 17:48

Citeret

Citeret

Sidste nye opdate !

Hilsen Claus.

Er sgu også lidt forvirret?
Har de trukket rykkergebyret før de 628 kr?
Desuden må de slet ikke trække penge fra din konto uden din accept....

9

mandag, 29. marts 2004, 17:51

Citeret

Citeret

Citeret

Sidste nye opdate !

Hilsen Claus.

Næh, det er ikke som et ekstra rykkergebyr, nej det er fanm.... endnu en ubetalt faktura/regning.

Der er da noget der stinker for vildt her.
De kan da umuligt gå ind og hæve løs på din konto, som det passer dem og jeg går ikke ud fra, at du har givet dem lov til det ? 8o
Det er da direkte ulovligt det der og burde ikke kunne lade sig gøre. Din bank må have nosset gevaldigt i den. 8o

10

mandag, 29. marts 2004, 18:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af sam

Citeret

Citeret

Sidste nye opdate !

Hilsen Claus.

Er sgu også lidt forvirret?
Har de trukket rykkergebyret før de 628 kr?
Desuden må de slet ikke trække penge fra din konto uden din accept....

Nu skal jeg lige opdate på det!

Jeg har på webconsult's hjemmeside engang i januar foretaget et køb på 628 kroner med master-card og hele svineriet.

Nogle dage senere foretager jeg yderlige et indkøb, denne gang lydende på 148 kroner, ligeledes med M-C
og hele baduljen.

Det er således disse 2 fakturaer/regninger jeg nu modtager disse, så sødt formulerede rykkere på, trods
det, at det som BKH så rigtigt påpeger, ikke kan lade sig gøre, som privatperson, at handle på anden måde, end pr. efterkrav eller master/visa og så videre.

Hilsen Claus.

11

mandag, 29. marts 2004, 18:04

Citeret

Jeg har købt mit Noise Control towerkabinet samme sted og fik det også tilsendt fra Tyskland.

Jeg ville gøre følgende: Hæve overlæben, vise tænderne og flyve lige i røvballen på Webconsult og mens jeg flåede den i laser , ville jeg sige: 14 dages fortrydelsesret. :evil:

Synes da godt nok de overdriver for vildt med deres inkasso og rykkergebyr pjat der. :]

LOL Hans - jeg tror du bruger for meget tid sammen med din hund :))

Det lader til, at det er den der lærer dig tricks, og ikke omvendt :D

12

mandag, 29. marts 2004, 18:06

Pyhhh... Var lige før jeg fik det helt dårligt.

Går ud fra, at du har modtaget de varer ?

De penge de rykker for der, får de aldrig ind alligevel.
Tag det helt roligt. De kan ikke gøre dig noget.
Jeg ville da smide en mail til dem og fortælle at de ikke har styr på det og at du ikke ser det som dit problem. ;)

13

mandag, 29. marts 2004, 18:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af Torque

Citeret

Jeg ville gøre følgende: Hæve overlæben, vise tænderne og flyve lige i røvballen på Webconsult og mens jeg flåede den i laser , ville jeg sige: 14 dages fortrydelsesret. :evil:

*GG*... Indrøm bare Torque... Det ville da være en yderst effektiv fremgangsmåde.... *G* :))

14

mandag, 29. marts 2004, 18:12

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Torque

Citeret

*GG*... Indrøm bare Torque... Det ville da være en yderst effektiv fremgangsmåde.... *G* :))

Absolut - vold taler sit eget tydelige sprog :evil:

Især når man med rødglødende øjne, farer ud og bider modstanderen i røven :))

15

mandag, 29. marts 2004, 18:21

Sidste nye info!

Jeg har lige modtaget et telefonopkald fra webconsult
og en forklaring på disse utilsigtede mail's.
Der er desværre sket en beklagelig fejl fra webconsult side, som medfører, at mange modtager disse rykker-mail's uforskyldt, så pointen må være den, at har vi betalt vores varer on-line, skulle der ikke være yderligere problemer.
Jeg har trods mit iltre temperament, godtaget denne forklaring/undskyldning fuldstændigt.
Så til alle jer der har modtaget lignende e-mail's, og ikke skylder webconsult penge, er der altså tale om en fejl.

Hilsen Claus, og endnu en tak for jeres response på mit oprindelige indlæg.

16

mandag, 29. marts 2004, 18:49

Lyder godt, venter så bare lige på en undskyldning :))

17

tirsdag, 30. marts 2004, 22:58

Vær glad for at du har bankens ord på at betaling er gennemført (Gem kopi mindst 5 år)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.