Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 24. april 2008, 10:25

Først og fremmest hej og velkommen til mig.

Jeg står og er ved at sammensætte en ny computer og har fået fat i en q6600 G0. Så langt så godt, nu skal jeg så have valgt et bundkort, og det skulle gerne kombineres med lidt OC af CPUen (omkring 3.0 - 3.2)

Jeg har her på forumet læst mig frem til at Asus P5K generelt anbefales. Jeg har dog set mig lidt varm på flg. bundkort:

MSI P7N SLI Platinum og ASUS P5N-D. (Bl.a. fordi de har pci 2.0)

Jeg ville høre om der er nogle der har erfaringer med disse to kombineret med en q6600.

Resten af systemet kommer pt. til at se sådan ud:
ASUS EN8800GTS/HTDP (Fordi køleren på en 8800gt larmer noget mere)
Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Corsair XMS2 DHX 2 x 2 GB.

På forhånd tak for hjælpen.

-=Purge the Heretic=-

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Machinegod" (24.04.2008, 10:42)

2

torsdag, 24. april 2008, 10:43

velkommen til Machinegod, men tror den her tråd skulle ligge i "Hardware & Tilbehør" istedet for ;)

var det mig havde jeg taget et Gigabyte GA-X38-DS4 el. Gigabyte GA-EP35-DS3 (dog ik med PCI-E 2.0) men ved jo ik hvor mange penge motherboard må koste...

3

torsdag, 24. april 2008, 11:43

Tak for svaret.

Jeg var lidt i tvivl hvor den skulle ligge, da det jo praktisk talt er en kombination af 2 ting, køb af hardware og overclocking. Men du har nok ret :O

Gigabyte GA-EP35-DS3 ser umiddelbart interessant ud, men jeg vægter 2.0 en hel del. Det er nok fordi at jeg bilder mig ind at jeg så er bare en lille smule "fremtidssikret", men det kan godt være at det er rimeligt naivt. Indtil videre ser det jo ikke ud til at det har den helt store betydning.

Boardet må helst ikke overstige de ca 800 kr.

-=Purge the Heretic=-

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Machinegod" (24.04.2008, 11:44)

4

torsdag, 24. april 2008, 11:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af Machinegod
Tak for svaret.

Jeg var lidt i tvivl hvor den skulle ligge, da det jo praktisk talt er en kombination af 2 ting, køb af hardware og overclocking. Men du har nok ret :O

Gigabyte GA-EP35-DS3 ser umiddelbart interessant ud, men jeg vægter 2.0 en hel del. Det er nok fordi at jeg bilder mig ind at jeg så er bare en lille smule "fremtidssikret", men det kan godt være at det er rimeligt naivt. Indtil videre ser det jo ikke ud til at det har den helt store betydning.

Boardet må helst ikke overstige de ca 800 kr.

oki, men hvis det ska køre med et Nvidia 8800GT 512mb PCI-E 2.0 så husk den er bagud kompitiple så den kan sagtens køre PCI-E1.1 gør mit :)

5

torsdag, 24. april 2008, 14:15

Det er et rigtig godt bundkort til prisen. Og om det er pci-e 1.1 eller 2.0 mærker du intet til da det grafikkort ikke engang kan udnytte pci-e 1.1

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "noxon" (24.04.2008, 14:15)

6

torsdag, 24. april 2008, 15:22

Jeg er godt klar over at kortene endnu ikke udnytter pci fuldt ud endnu. Jeg plejer bare at springe en generation over hver gang. Da jeg nu har et 8800gts, betyder det jo så at jeg (højst sandsynligt) springer 9XXX serien over. Det jeg så er bange for er at den næste generation SKAL have pci 2.0. Det er selvfølgelig bare et spørgsmål om at købe nyt grej til den tid, men så ofte har jeg desværre råd til at skifte hardware.

Men jeg vil da seriøst overveje kortet, da jeg ofte har brugt forumet her som en ledetråd, og jeg er da endnu ikke blevet skuffet. (Det er bare først nu jeg har tilmeldt mig :$)

-=Purge the Heretic=-

7

torsdag, 24. april 2008, 15:28

Næste gang der skal opgraderes cpu osv er det jo et helt nyt socket, så kan man lige så godt vente lidt længere på det.
Men ellers er der gigabyte x38-ds4 til ~1000kr

8

torsdag, 24. april 2008, 19:06

For 1600 kr får du et dejligt Asus Maximus Formula - hvilket holder min Q6600 (G0) på 3600 uden problemer - og den kan sikkert også gå højere - har bare ikk gidet at arbejde så meget for det...:D

Men ellers må jeg også tilslutte mig de andre og sige, DS4 - det er et fedt kort

2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
eVGA Z68 FTW
16 GB 1600mhz G.Skill Ram
3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
2 * 120 GB Vertex 3
2 TB WD
ToughPower 1200 Watt
Logitech G19 + G500 + G930 + G25
Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
3* 1920*1200
2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

9

torsdag, 24. april 2008, 20:03

til samme pris asus rampage formula der er endnu bedre. Det ville klart være mit MB hvis jeg manglede et nyt! :9xo

Lian Li 2 x triple rad + 1 x dual, 3 x 120mm fans + 2 x 120mm + 3 x 120mm - Intel 2600k@4.6 1,33 vcore watercooled - 8GB Crucial ELITE ram - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition.

10

fredag, 25. april 2008, 18:08

Jeg har nu kigget lidt rundt på andre fora omkrig de MBs som er nævnt her. De to sidst nævnte Asus'er har desværre ingen interesse da min kone ikke var frisk på at sælge vores børn til fordel for et nyt bundkort. Sådan er vi jo nogle der er uheldigt gift.

Gigabyte GA-EP35-DS3 ser til gengæld meget interessant ud, med masser af glade meldinger omkring overclocking. Hvad er forskellen mellem Gigabyte GA-EP35-DS3 og Gigabyte GA-EP35-DS3R, umiddelbart troede jeg at det var RAID, men det ser ud til at der er på begge.

Er der evt. nogle der har erfaringer med MSI P35 Diamond, da Midt-data lige for tiden sælger dem til en fornuftig pris.

-=Purge the Heretic=-

11

fredag, 25. april 2008, 18:19

Det er raid paa enten gigabyte eller intel controleren, saa den med R er at foretraekke, og saa er det egentlig et DS4 bortset fra koelingen.

12

fredag, 25. april 2008, 18:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af noxon
Næste gang der skal opgraderes cpu osv er det jo et helt nyt socket, så kan man lige så godt vente lidt længere på det.
Men ellers er der gigabyte x38-ds4 til ~1000kr

og rygterne siger at intel vil minimere mulighederne for oc på alle de billige cpuer i fremtiden....og SÅ er det sq tilbage til amd til den tid :)

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

13

fredag, 25. april 2008, 19:04

Hmmm så også lige at der var et :
Gigabyte GA-EP35C-DS3R (Det er jo snart ikke til at finde ud af), den ligner umiddelbart det bedste bud til prisen.

-=Purge the Heretic=-

14

fredag, 25. april 2008, 20:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af Machinegod
Hmmm så også lige at der var et :
Gigabyte GA-EP35C-DS3R (Det er jo snart ikke til at finde ud af), den ligner umiddelbart det bedste bud til prisen.

lige en ting til du lige ska huske "DDR-2 SDRAM / DDR-3 SDRAM" ram kan den køre med.

15

lørdag, 26. april 2008, 11:25

jeg ville aldrig bruge penge på bundkort der understøtter begge slags ram. Tag det ene eller det andet. DDR2 yder måske 1% mindre end DDR3, men DDR2 er way billigere

Lian Li 2 x triple rad + 1 x dual, 3 x 120mm fans + 2 x 120mm + 3 x 120mm - Intel 2600k@4.6 1,33 vcore watercooled - 8GB Crucial ELITE ram - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition.

16

lørdag, 26. april 2008, 12:24

Gigabytes P35C-DS3R er nu ret godt vil jeg sige!

"Snavefæjl er Nartis"
System & Benchmarks.

17

lørdag, 26. april 2008, 13:18

Citeret

Oprindeligt indlæg af hot_fifty
jeg ville aldrig bruge penge på bundkort der understøtter begge slags ram. Tag det ene eller det andet. DDR2 yder måske 1% mindre end DDR3, men DDR2 er way billigere

Helt enig.

18

tirsdag, 29. april 2008, 00:16

Nu har jeg læst spalte op og spalte ned på diverse fora og har besluttet mig for et Gigabyte GA-EP35-DS3. Alle de lovprisninger der er for Gigabyte GA-P35-DS3L ,går jeg ud fra kan overføres direkte et Gigabyte GA-EP35-DS3. Det er så vidt jeg kan se det samme brædt bare med Energispare-halløj, som dog kan slåes fra.

Hvis ikke der er indvendinger vil jeg bestille dette.

Mange tak for de gode forslag, de har været til stor hjælp..

-=Purge the Heretic=-

19

tirsdag, 22. juli 2008, 10:41

Hej kloge hoveder
Jeg håber denne tråd er lidt varm endnu, datomæssigt er den jo sådan rimelig.
Jeg vil gerne have en rimelig Gamer PC bygget, og ville forhøre mig om hjælp herfra.
Jeg har også besluttet mig for en Q6600, da jeg har hørt at det skulle være mest for pengene lige nu. Vil gerne OC'e lidt på samme måde som opretteren af tråden.
-Første spørgsmål er så; holder GA-EP35-DS3 bundkortet endnu, eller er der kommet en afløser i ca. samme prisklasse?
-Skal Q6600'eren være boxed, eller skal jeg vælge en separat køler, og hvilken?
-Desuden skal jeg have fundet passende Ram, 4-8 giga havde jeg tænkt, da jeg ikke ved om den skal køre 64 bit på et tidspunkt (gerne billige)
-Harddiske fra Western Digital (500-640 gb) 4 stykker havde jeg tænkt, er det den slags der hedder SATA2 man skal gå efter?
-Brænder og DVD Rom, havde jeg kigget på Samsung Writemaster, er der igen noget med SATA dér?
-Kabinet & Strømforsyning skal gerne være så lydløse som muligt, i rimelig prisklasse omkr. 1500?
kabinettet midi da der er begrænset plads under bordet :-), og der skal være lyd, kortlæser (eller plads til) og USB på fronten.
-Grafikkort havde jeg tænkt et Ati 4850, da jeg har et 1950 Pro lige nu som jeg har været glad for.
-Kabinetkølere?
-Kabler?

Har jeg glemt noget?

Jeg ved godt det er lidt af en smøre, men har som man kan se ik særligt meget forstand på hardware og håber der er en venlig ekspert der vil hjælpe.

20

tirsdag, 22. juli 2008, 13:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af Kimmermand
Hej kloge hoveder
Jeg håber denne tråd er lidt varm endnu, datomæssigt er den jo sådan rimelig.
Jeg vil gerne have en rimelig Gamer PC bygget, og ville forhøre mig om hjælp herfra.
Jeg har også besluttet mig for en Q6600, da jeg har hørt at det skulle være mest for pengene lige nu. Vil gerne OC'e lidt på samme måde som opretteren af tråden.
-Første spørgsmål er så; holder GA-EP35-DS3 bundkortet endnu, eller er der kommet en afløser i ca. samme prisklasse?
-Skal Q6600'eren være boxed, eller skal jeg vælge en separat køler, og hvilken?
-Desuden skal jeg have fundet passende Ram, 4-8 giga havde jeg tænkt, da jeg ikke ved om den skal køre 64 bit på et tidspunkt (gerne billige)
-Harddiske fra Western Digital (500-640 gb) 4 stykker havde jeg tænkt, er det den slags der hedder SATA2 man skal gå efter?
-Brænder og DVD Rom, havde jeg kigget på Samsung Writemaster, er der igen noget med SATA dér?
-Kabinet & Strømforsyning skal gerne være så lydløse som muligt, i rimelig prisklasse omkr. 1500?
kabinettet midi da der er begrænset plads under bordet :-), og der skal være lyd, kortlæser (eller plads til) og USB på fronten.
-Grafikkort havde jeg tænkt et Ati 4850, da jeg har et 1950 Pro lige nu som jeg har været glad for.
-Kabinetkølere?
-Kabler?

Har jeg glemt noget?

Jeg ved godt det er lidt af en smøre, men har som man kan se ik særligt meget forstand på hardware og håber der er en venlig ekspert der vil hjælpe.

Læs dog nogle af de andre tråde! det er altid de samme ram, psu og kølere der bliver anbefalet

og ja bundkortet er fint fint til oc

Ram: Mushkin Redline 2x2 gb pc 8000
Psu: Corsair ca 600w
Køler: Thermalright 120 ultra extreme (husk blæser)
kabinet: Lian li, coolermaster, silverstone
hdd: Wd eller samsung spinpoint f1 ja det hedder sata2
Gfx: 4850 er fint, dog er 4870 en del bedre

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Maesty" (22.07.2008, 13:23)

Seneste tests og artikler

0

Logitech K830 Wireless Keyboard

Tweak.dk kaster i dag et kriti
Læs Mere

1

Logitech G402 Hyperion Fury Gaming Mouse

Det er os en stor fornøjelse a
Læs Mere

0

Enermax Hot-swap og Harddisk Enheder

I denne test skal vi ikke kun
Læs Mere

0

be quiet! Straight Power 10 - 600 watt

Du kender garanteret den tyske
Læs Mere
Seneste nyheder

0

AMD med ny Catalyst 14.9 WHQL driver

AMD har frigivet en ny Catalys
Læs Mere

0

Microsoft har annonceret Windows 10

Microsoft tog de fleste på sen
Læs Mere

3

Buet SD590C LED skærm fra Samsung

Samsung er kommet med deres ny
Læs Mere

1

AMD Tonga får 384 bit hukommelses interface

AMDs kommende Tonga chip får e
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.