Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
Jeg sidder lidt og leger med min com.
Har længe kørt med et oc der hed 3,5ghz. Men vil gerne højere.
I dette øjeblik har jeg i step fået den op på 3.699= 411x9
Der er ikke ændret ved min vcore endnu.
Har sat mine ram til 1:1. Samt timings er sat til 5-5-5-15
Er der noget jeg skal være obs på når jeg går højere. Ud over mine temps
Lige nu ligger den på ca. 55-56 med full laod i orthos.
go for 3800mhz men der kræves nok lidt ekstra vocre. temp ser fine ud til det clock. bare hold den under 70 i absolut max load på begge kerne. det er max jeg ville gå i 24/7 setup. Husk test lidt ram først så du ved om det er cpu eller ram der stopper dig. Men med 5-5-5-15 timings og 2,1-2,2 vdimm burde de kunne 450 hvertfald
CM HAF X 3 x 200mm + 3 x 120mm fans - Intel 2600k@4.4 1,25 vcore watercooled - 16GB Crucial ELITE ram - 430W Thermaltake SMART PSU - 2 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition. System bruger 70W idle i windows. 200w i load i spil.
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "hot_fifty" (11.04.2008, 19:06)
Hvilken program skal jeg teste mine ram med?
Min vcore. Hvor meget skal jeg hæve den hvis jeg clocker 10mhz af gangen op til de 3.8?
"2,1-2,2 vdimm burde de kunne 450 hvertfald" der er jeg ikke helt med?
Oprindeligt indlæg af Inderhaten
Hvilken program skal jeg teste mine ram med?
Min vcore. Hvor meget skal jeg hæve den hvis jeg clocker 10mhz af gangen op til de 3.8?
"2,1-2,2 vdimm burde de kunne 450 hvertfald" der er jeg ikke helt med?
Christian.
2,1-2,2 volt til ram mener jeg. Prøv med lidt ekstra vcore sålænge temp er ok. Der er aldrig faste værdier når det gælder overclock. så prøv dig frem
CM HAF X 3 x 200mm + 3 x 120mm fans - Intel 2600k@4.4 1,25 vcore watercooled - 16GB Crucial ELITE ram - 430W Thermaltake SMART PSU - 2 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition. System bruger 70W idle i windows. 200w i load i spil.
Med rammene. Hvad hedder det jeg skal hæve i bios? Og skal jeg bare hæve dem til de 2,1 med det samme og så lave en test på dem?
Det mere for har sku ikke prøvet at hæve dem før.
Hot fittty hvilket program bruger du til ram test?
til en regulær ram test er det memtest86+ du skal bruge...men det skal ligges ud på en cd (som iso/bootable cdrom) eller evt på en diskette..bør dog også kunne køres på en usb key måske....og så lader man memtest køre nogle timer igennem for at se om den laver fejl
Hvorfor siger i han skal hæve volt så meget?
Det er trods alt PT kun 411MHz, og jeg går ud fra std. vdimm er 1.8 eller 1.9, 3.8GHz er 9x422 det burde de da kunne ved 1.9v