Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 9. april 2008, 20:22

Vidste ikke helt om tråden skulle i HW eller OC, men den landede her. :D

Efter jeg fik nyt kabinet (Antec 900) og en ny strømforsyning er jeg kommet frem til at strømforsyningen ikke er specielt ''silent''. Har prøvet at blokere kort for blæseren og, surprize, der blev stille.

Så here goes, kan man smide en modstand eller lign. på PSU blæseren, uden at noget tager skade? Både mht. til varme og om den modstand skulle forstyrre indmaden i PSU'en. Og et bud på hvor stor modstanden skal være?

2

torsdag, 10. april 2008, 16:14

på nogle PSU'er er der ikke lige tænkt nærmere over luftflowet.
Hvis din psu ellers styrer blæseren så ville jeg anbefale at sætte et stykke pap på den tredjedel af blæseren der peger ud mod udblæsningshullet.
pappet skal sidde på indersiden af blæseren.
nu sker der det at den luft der bliver blæst ind i PSU'en bliver brugt mere effektivt. køligere psu = lavere fan rpm.

Pilfinger

3

torsdag, 10. april 2008, 16:55

Tak, det må jeg prøve. Hvis det ikke virker, er der så mulighed for at udskifte hele blæseren?

Det er denne strømforsyning der er tale om; http://www.northq.com/products/powersupply/nq4001al.html

4

lørdag, 12. april 2008, 19:13

Problem solved, blæseren blev skiftet til en Antec Tri speed :D

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.