Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 31. marts 2008, 18:54

Hej allesammen.

Jeg kunne godt bruge noget hjælp til at finde en ny køler til min Intel E8400.

Jeg har kigget de andre indlæg om samme emne igennem, men det er nok noget lidt andet jeg skal bruge, da er ikke går op i OC.

Det skal helst være en effektiv og lydsvag køler, som heller ikke er alt for stor og klodset ligesom Xigmatek S1283. Selvom den får mange anbefalinger er den ALT for stor til mig.

Det gør ikke noget at man kan skifte blæseren ud på den, eller evt. selv skal købe en. Der havde jeg en AC Acrtic Fan 8 eller en fra SilenX i tankerne
:rules:

2

mandag, 31. marts 2008, 19:14

Hvad er der galt med box køleren ?

Her er en del kølere testet, siden er dog i slowmotion lige nu
http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/…ArticleId=22842

3

mandag, 31. marts 2008, 19:24

Hvis der IKKE skal overclockes så vil jeg mene det er direkte DUMT ikke at bruge STOCK køleren.

1. Den er gratis (med mindre man har købt en bulk cpu).
2. Den fylder INTET.
3. Den siger stort set ikke noget, ej heller i load.
4. Den er PWN styret.

Jeg har lavet en PC med en 8400 CPU og STOCK køler, og efter 10 timers Orthos havde den ikke
været over 50 grader - og det i et temmeligt dårligt kabinet.

4

mandag, 31. marts 2008, 19:36

Med min box køler smutter temperaturen eller hurtigt op på 70 grader i Prime95... kunne være jeg lige skulle tjekke den pasta

5

mandag, 31. marts 2008, 20:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Xdreamer
Med min box køler smutter temperaturen eller hurtigt op på 70 grader i Prime95... kunne være jeg lige skulle tjekke den pasta

Din er jo så også overclocked, hvis det passer, det der står i din signatur.

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

6

mandag, 31. marts 2008, 20:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af Exxon

Citeret

Oprindeligt indlæg af Xdreamer

Din er jo så også overclocked, hvis det passer, det der står i din signatur.

Ja std 3ghz@3ghz :P

7

mandag, 31. marts 2008, 21:12

Jeg giver ikke meget for de temp. aflæsninger. Min E8500 (som jeg i øvrigt lige har fået i dag, juhuu :) ), har jeg indtil videre clocket til 4180 Mhz, ved 1.33 Volt, og den står til at være 49 grader idle, og kommer op på 70 grader, efter en halv times Prime. det mærkelige er så at hvis jeg holder fingeren på bunden af min køler, en Apogee GT (vand), så er den ikke engang håndlun, hvilket jeg ville vurdere den til at være, hvis den skal prøve at aftage 70 graders varme fra CPUen...

8

mandag, 31. marts 2008, 21:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af secz
Jeg giver ikke meget for de temp. aflæsninger. Min E8500 (som jeg i øvrigt lige har fået i dag, juhuu :) ), har jeg indtil videre clocket til 4180 Mhz, ved 1.33 Volt, og den står til at være 49 grader idle, og kommer op på 70 grader, efter en halv times Prime. det mærkelige er så at hvis jeg holder fingeren på bunden af min køler, en Apogee GT (vand), så er den ikke engang håndlun, hvilket jeg ville vurdere den til at være, hvis den skal prøve at aftage 70 graders varme fra CPUen...

Lyder nu også som en høj temp ved den hastighed og vcore, sikker på der er ordentlig kontakt ?

9

mandag, 31. marts 2008, 21:52

Jeg kan ikke være mere sikker,end at min E6600 har siddet med samme køler, og den var aldrig varm, ved 1.4 Vcore, og jeg kan ikke montere køleren anderledes, da den er med "hardmountin" kit, som er 4 plastikrør, der fungerer som afstandsstykker, så køleren er jo bare spændt ned til dem. jeg har er lige kommet i tanke om at i everest er der jo 3 målinger på CPU. en samlet, og en til hver kerne. den samlede temp. siger 55 grader, hvor den måling på kernerne siger 72, så det må jo være den samlede man kan stole bare lidt på?

10

onsdag, 9. april 2008, 09:16

Jeg bruger en Arctic Cooling Freezer 7 Pro. Den er lidt mindre end Xigmatek S1283 og koster det halve: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=180003

Den kører omkring 200 rpm og siger absolut intet imens den holder min E6600 på omkring 32-37 grader. Mobo styrer selv hastigheden på blæseren afh. af temp på CPU og jeg har aldrig oplevet at den har sat hastigheden op over 200 rpm :)

Blæseren kan sikkert godt skiftes, men den medfølgende er som nævnt helt lydløs ved 200 rpm og den er sat på kølerprofilen med gummiophæng.

Never argue with an idiot. They'll drag you down to their level then beat you with experience

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "zubzer0" (09.04.2008, 09:20)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.