Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 3. november 2007, 21:13

Hej Tweakers

Jeg er helt ny på overclock-området og har hårdt brug for noget hjælp.

Jeg vil til at overclocke min E6850 til 3,6Ghz. med Zalman 9700NT monteret.

Jeg har et EVGA nForce 680i SLI - A1 med 1333Mhz FSB, 2x Zotac Geforce 8800GT AMP! Edition(bestilt) og rammene skal jeg ud og købe nu. Jeg skal have 4Gb Corsair ram, men ved ikke om det er bedst at købe 2x2Gb eller 4x1Gb.

Enten bliver det 2stk af Corsair XMS2 2x1Gb CL4, eller Corsair XMS2 2x2Gb CL5. Timings er godt nok strammere hvis jeg køber 4x1, men der er vist også andre ting der skal tages i betragtning.

Måden jeg havde forestillet mig mit overclock er:

Multiplier: 9
FSB: 400Mhz
Timings: 4-4-4-12 eller 5-5-5-18

VCORE: 1,4V
FSB: 1,5V
RAM: 2,15V

Jeg nævnte før at der vist nok var andre ting der skulle tages i betragtning, nu har i set hvad jeg forestiller mig. Hvis jeg laver dette overclock ødelægger jeg så mine ram? Jeg har hørt at hvis man sætter 4 ramblokke i så sænkes hastigheden til 333Mhz... det går jo ikke med FSB sat til 400.

Hjælp!!! Jeg forvirrer mig selv, men det her er hvad jeg har udledt af hvad jeg har læst og spurgt mig frem til.

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "HD-Gaming" (03.11.2007, 21:17)

2

søndag, 4. november 2007, 13:59

2x2 ville nok være bedst, aner ikke hvordan det chipset har det med 4x1 og oc..
CL, latenci kan man altid sætte ned med lidt ekstra volt evt.. Og nej du kan ikke ødelægge dem ;)
-Husk du skal have 64bit styrersystem for at kunne bruge alle 4GB.

Hastigheden på ram kan du selv sætte på det board, og 400mhz er ingenting, måske du skal prøve 450x8 istedet. Ved dog ikke hvor godt det chipset oc'er..

3

søndag, 4. november 2007, 22:21

Har fundet ud af at jeg kan clocke unlinked. Så ram har mindre at skulle sige i CPU-OC sammenhæng.

4

mandag, 5. november 2007, 09:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af noxon
-Husk du skal have 64bit styrersystem for at kunne bruge alle 4GB.

nogle bundkort understøtter memory remapping for RAM over de 3,5GB. Vista understøtter ligeledes dette, så selv med 32-bit Vista, kan man køre med alle 4 gigs, man skal bare huske at slå det til i bios

Seneste tests og artikler

0

Thermaltake Versa H23

Når man hører navnet Thermalta
Læs Mere

0

ASRock X99X Fatal1ty Killer vs. X99 Extreme6

Så er tiden endnu engang komme
Læs Mere

0

Razer Blackwidow Ultimate Chroma

Det er en god tid at være hard
Læs Mere

0

Antec ISK600M - Microtower

Hvis du ikke er til de store k
Læs Mere
Seneste nyheder

1

Playstation 4 salget runder 14 millioner

Sony fortæller at deres Playst
Læs Mere

0

Apple iOS 8.1.1 viser flere forbedringer

Med lanceringen af iOS 8 kom A
Læs Mere

0

Android Lollipop kom ikke til HTC One M7 og M7 Google Pley Edition

Mo Versi, chef for Product Man
Læs Mere

0

Acer er klar med ny 27 tommer G-Sync gamer skærm

Acer har lanceret en ny 27 tom
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.