Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 12. august 2007, 07:50

godmorgen.

jeg har fået fat i sådan et sæt her,kunne tænke mig at høre om andre herinde har netop de 2 ting her,og som kunne hjælpe med lidt overclocking er lidt newbie på det punkt.
jeg har dog leget lidt med det og haft den oppe på 3.5 ghz og kørt lidt programmer uden at den gik ned på noget tidspunkt, men der hvor jeg er i tvivl er at der er mange ting i bios man kan stille på og er usikker på hvor meget af det jeg skal røre og ikke røre.Det eneste jeg stillede på var mine ram og fsb og så grafikkortet på 100 i stedet for auto alt andet stod på auto.
men så er der jo som sagt de andre ting som northbrige og så videre skal jeg stille på dem også.
men cpu temp ligger idle på ca 35-40 gr,har en monsterkøler på cpuen, det er denne her

http://www.tweakup.dk/article/788/dk/

skal måske lige sige at mine ram er 4 gb cossier 800 mhz ram

men som sagt er lidt usikker på hvor meget i bios jeg skal pille ved af de mange indstillinger.
på forhånd tak for al hjælp.
venlig hilsen
teemuss.

2

søndag, 12. august 2007, 08:01

Du må ikke have bla vcore på auto da bundkortet så bare gir den mere volt automatisk og oftest giver den for meget....

3

søndag, 12. august 2007, 16:29

er det en award bios ?

hvor meget ligger du på i load ?

4

søndag, 12. august 2007, 17:30

sorry hvis jeg spørger lidt dumt hvad er en awarded bios og i load ligger jeg ca på 50-55 gr.

5

søndag, 12. august 2007, 17:48

ok jeg ligger på 30c i load på luft (TR ULTRA)

når du tapper dig ind i bios start billed, står der øverst et sted hvilken bios det er
du har vel ikke kamara

kan du ikke beskrive dit system

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DonRon" (12.08.2007, 17:49)

6

søndag, 12. august 2007, 18:11

min bios er 0204 og mit system er som følger.

c2d E6850
asus p5k premium
geforce 8800 gtx 768 mb ram
4 gb cossier 800 mhz ram

hvis i vil videre skriver i bare ok.

7

søndag, 12. august 2007, 18:12

asus bruger ikke den samme bios som Gigabyte DonRon.

Din måler hverfald også forkert andet har jeg svært ved at tro med det clock du har og på luft

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 2600k@4.2 1,20 vcore watercooled - 8GB Kingston HyperX - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition watercooled.

8

søndag, 12. august 2007, 18:29

måler den for højt eller for lavt så, det er jo ret vigtigt,jeg kan fortælle at efter at have stået 2 timer i win xp er min cpu 33 gr skal lige huske at sige at jeg har sat den ned på 3 ghz igen.

9

søndag, 12. august 2007, 18:38

det er mig og mine super urealistiske lave temp. han hentyder til

vedr. din bios
så kan jeg kun hjælpe dig hvis du kan tage et par billeder af den
eller hvis du beskriver de enekelte muligheder du er i tvivl om

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DonRon" (12.08.2007, 18:39)

10

søndag, 12. august 2007, 19:00

jeg har selvfølgelig en mobiltlf jeg kunne tage billeder med kigger lidt på ok

11

søndag, 12. august 2007, 19:29

http://support.asus.com/download/downloa…SLanguage=en-dk

selvfølgelig virker min bluthooh ikke når den skal men her er et link til manuelen på min bundkort som du så kan hente.og kigge på

12

søndag, 12. august 2007, 21:24

ja det ville være et godt sted for DIG at starte :9xo

jeg gjorde selv det samme, haved dog nær studeret min manual inden jeg fik korted

du har megatrends bios og den kender jeg ikke, og gider næppe at læse hele din bios manual

:cheers:

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.