1

fredag, 3. august 2007, 14:43

Hej..
Jeg har været i gang med et saml selv computerprojekt i noget tid nu.. Ved at prøve et nyt bundkort, fik jeg det til at virke. Efter det prøvede jeg så at samle den på det gamle bundkort igen for at teste det.
Jeg har en E6600 processor med boxed køler. Problemet er bare at køleren næsten ikke virker. Jeg tror det er fordi at kølepastaen er blevet slidt når jeg har flyttet cpuen fra bundkort til bundkort. Den kommer op på 70 grader efter den har været slukket i 3 timer, hvor jeg bare åbner bios fra start og kigger på temp. I dag spillede jeg warcraft 3 i et kvarter, efter jeg havde installeret det, og lige pludselig lukkede computeren ned. Jeg tændte den igen og gik ind i bios: 87 grader stod den på!
Dem der tror den bare ikke sidder ordenligt på. Så kan jeg sige at den sidder helt tæt, men jeg er bange for at trykke på køleren bedre på, da bundkortet knaser lidt.

Jeg har ikke tænkt mig at overclocke specielt, måske bare et par hundrede mHz. Kan I anbefale mig en køler, der er effektiv i forhold til pris?

2

fredag, 3. august 2007, 16:47

Hvis det virkelig skal være bang for the buck er denne her et rigtig godt bud.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=180003

Bruger så vidt jeg ved også sammen monterings system som box køleren, så man skal ikke til at rode med skruer og bagplader.

En anden løsning til dit problem kunne også være at smutte ned i din lokale pc biks og købe noget kølepasta, og så installere box køleren igen!

Mvh Stubkier

ÍBM X200
Wii
Xbox 360 Elite
2* AMD 780g

3

lørdag, 4. august 2007, 13:41

Citeret

Originally posted by Stubkier
Hvis det virkelig skal være bang for the buck er denne her et rigtig godt bud.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=180003

Det virker som om, den er lidt støjende..
Jeg har bare brug for en køler, der yder bedre end standard køleren. Jeg har ikke lyst til at installere de kæmpestore kølere, men hvis man kunne finde en lille en til omkring 300 kr, der ydede rimeligt, ville det være perfekt.

Jeg har selv kigget lidt på ZalmanCNPS8000 Zalman køler
Yder den rimeligt? Jeg læste noget om den mest var ment til HTPC kabinetter. Kunne man finde en køler, der var billigere, men så til gengæld ikke var så specifikt til HTPC?

Jeg aner virkelig ikke noget som helst om kølere. Og markedet for dem er ret uoverskueligt og forvirrende for mig. Jeg ville være glad, hvis du kunne guide mig lidt i det.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.