1

fredag, 23. marts 2007, 01:21

Hej

Så fik jeg mit water cooling, et Kandalf VD4000BWS med build in liquid cooling.

Jeg ligger på 25c idle pt, og har prøvet en stress i en times tid, den rykker sig ikke over 40c..skal så lige siges at cpu'en er stock speed lige nu.

Jeg er helt ny på dette område angående water cooling, så jeg ville lige høre om de temps er ok, var lidt hurtigt med at smide water blocken på, så fik ikke smurt tilstrækkeligt med snask på, og skal måske også lige ha rettet blocken helt ind, men indtil videre er jeg sq tilfreds.

Kan måske godt være at jeg med tiden skifter både, resovoir og pumpe ud til noget lidt bedre, der er så monteret en 3x120mm køler i front lågen, den virker ok kvalitets mæssigt, og slangerne er tykke og solide så alt i alt kan jeg anbefale dette tower til newbies på dette område.

Don't take life too seriously, you'll never get out of it alive.

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "Phero2006" (23.03.2007, 01:31)

2

fredag, 23. marts 2007, 01:25

Vi kan jo på ingen måde have en jordisk chance for at kommentere dine temps når vi hverken ved hvilke vandkølings dele der er tale om, og vigtigst af alt, hvilken CPU du har :)

Du skal lige hoste op med lidt mere specificeret info, så skal vi svare dig :D

Og så er der jo også det med kølepasta. Man siger at der går en små 100-150 timer før det har sat sig odentligt (tiden er den tid CPU er tændt, og ikke i helhed)

C2Q Q6600 ¦ Asus Maximus Formula SE
Inno3D 8800GTX ¦ 4x 1Gb G.Skill HZ-Series
Thermal Take 850W ¦ 74Gb Raptor ¦ 2x 160Gb + 500Gb
Antec P182 ¦ Samsung 305T ¦ Windows Vista Ultimate x64
Cooling by ThermalRight, Papst & Noctua ¦ Logitech G5 &G15 Refresh

Sut mig længe og langsomt!

3

fredag, 23. marts 2007, 01:26

Citeret

Originally posted by GummiMogens
Vi kan jo på ingen måde have en jordisk chance for at kommentere dine temps når vi hverken ved hvilke vandkølings dele der er tale om, og vigtigst af alt, hvilken CPU du har :)

Og så er der jo også det med kølepasta. Man siger at der går en små 100-150 timer før det har sat sig odentligt (tiden er den tid CPU er tændt, og ikke i helhed)

Sry det er en E6600, og ja det med pastaen er jeg klar over..men gav den en lille klat lyn hurtigt og smækkede blocken på, men den skal rettes til imorgen, som jeg skrev.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Phero2006" (23.03.2007, 01:28)

4

fredag, 23. marts 2007, 01:30

Citeret

Originally posted by Phero2006

Citeret

Sry det er en E6600, og ja det med pastaen er jeg klar over..men gav den en lille klat lyn hurtigt og smækkede blocken på, men den skal rettes til imorgen, som jeg skrev.

Hvad er det for en pumpe og køleblok? Og gerne radiator info også :)

Umiddelbart ser temperaturene fine ud

5

fredag, 23. marts 2007, 01:39

Citeret

Citeret

Citeret

Hvad jeg kunne finde af info på pumpe / køler..pumpen er en Thermaltake P500 og en 360mm radiator med 3x120mm fans Alu og blocken er en copper waterblock tror den er ganske standard ikke noget videre speciel, har læst at man anbefaler at skifte den ud, men til normal brug dvs non oc så skulle den være ok, pumpen skulle være stærk nok til at trække HD cooling samt Gpu, hvis man ønsker at udvide.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Phero2006" (23.03.2007, 01:43)

6

fredag, 23. marts 2007, 01:48

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Hvad jeg kunne finde af info på pumpe / køler..pumpen er en Thermaltake P500 og en 360mm radiator med 3x120mm fans Alu og blocken er en copper waterblock tror den er ganske standard ikke noget videre speciel, har læst at man anbefaler at skifte den ud, men til normal brug dvs non oc så skulle den være ok, pumpen skulle være stærk nok til at trække HD cooling samt Gpu, hvis man ønsker at udvide.

Aaah, det er sådan noget ThermalTake vandkøling??

7

fredag, 23. marts 2007, 07:00

Citeret

Aaah, det er sådan noget ThermalTake vandkøling??

Hint:

Citeret

Originally posted by Phero200
...et Kandalf VD4000BWS...

:$ :))

EOS 400D | Sony PlayStation 3 | Noka 8600 aka Luna | Skullcandy Hesh
På vej:Apple iPod touch | Ultimate Ears super.fi 5 Pro

8

fredag, 23. marts 2007, 14:03

e6600 er lidt kendt for at have ret skæve ihs.....så et tykkere lag pasta kan være løsningen.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

9

søndag, 25. marts 2007, 14:38

En delta værdi på 15 grader, er procentuelt ret stort....Tror ikke dine temperaturmålinger er helt kosher....
Hvad har du målt med?

10

søndag, 25. marts 2007, 17:39

det lyder til at være gode temperature men hvilken cpu er der tale om

11

søndag, 25. marts 2007, 20:25

En E6600 bliver normalt ikke så varm, så det er udemærket, men springet er for stort, så som Frgman skriver, kontroller om pastaen har kontakt med både CPU og kølehoved, og kom evt. mere pasta på ;)

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "teko" (25.03.2007, 20:25)

12

mandag, 26. marts 2007, 11:14

Citeret

Originally posted by teko
En E6600 bliver normalt ikke så varm, så det er udemærket, men springet er for stort, så som Frgman skriver, kontroller om pastaen har kontakt med både CPU og kølehoved, og kom evt. mere pasta på ;)

Så fik renset block og cpu for gammelt pasta, og tilføjede noget nyt..og prøvede engang Orthos nu er den 36c under stress..ok ??

13

mandag, 26. marts 2007, 11:17

Citeret

Originally posted by Boris
En delta værdi på 15 grader, er procentuelt ret stort....Tror ikke dine temperaturmålinger er helt kosher....
Hvad har du målt med?

Brugte Core Temp til at måle med, men har rettet block helt ind og fik slasket noget nyt pasta på, nu er den 36c under stress med Orthos.

En anden ting, hvor meget kan man stole på Intels Thermal Analysis Tool, med hensyn til temp vs Core Temp ?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Phero2006" (26.03.2007, 11:20)

14

mandag, 26. marts 2007, 11:56

Hvor stort et "spring" er fint nok? altså mellem idle og load når man har vand?
7-10grader er det okay?

Mvh Mads :T

15

mandag, 26. marts 2007, 12:09

Citeret

Originally posted by Sensation
Hvor stort et "spring" er fint nok? altså mellem idle og load når man har vand?
7-10grader er det okay?

Hvad for noget water sjov har du ?

16

mandag, 26. marts 2007, 12:20

- Vandkøling:
Kølehoved: XSPC - X2O Xtreme.
Radiator: Black ice pro 2 m. 2*120mm Papst
Pumpe/Reservoir: DangerDen MAGII - LE + AGB-Eheim 600 Station som resvoir.
Slange: ClearFlex60 1/2"

Her er al info.

17

mandag, 26. marts 2007, 12:34

Citeret

- Vandkøling:

Her er al info.

Noget i den stil jeg har tænkt mig at købe engang, hvad ligger du på i Idle osv, og hvilken cpu ?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Phero2006" (26.03.2007, 12:35)

18

mandag, 26. marts 2007, 13:44

Citeret

Citeret

Hvad har du målt med?

Brugte Core Temp til at måle med, men har rettet block helt ind og fik slasket noget nyt pasta på, nu er den 36c under stress med Orthos.

En anden ting, hvor meget kan man stole på Intels Thermal Analysis Tool, med hensyn til temp vs Core Temp ?

De er begge ret præcise og ligger typisk med en enkelt grad til forskel.....
36 grader er ok, men jeg synes stadigvæk det er en anelse højt, da din cpu ikke er overclocket. Til gengæld er delta værdien nu nede på ca 11 grader og det lyder mere rigtigt.

19

mandag, 26. marts 2007, 13:57

Citeret

Citeret

Citeret

Hvad har du målt med?

De er begge ret præcise og ligger typisk med en enkelt grad til forskel.....
36 grader er ok, men jeg synes stadigvæk det er en anelse højt, da din cpu ikke er overclocket. Til gengæld er delta værdien nu nede på ca 11 grader og det lyder mere rigtigt.

Min nuværende køleblok er en Thermaltake, men den dækker ikke hele cpu'en, den har en rund underflade som på box køleren, kan man få en blok der dækker hele cpu'en eller den runde underflade standard på alle bloks, den kan jo ikke få alt varmen fra cpu'en med den konstruktion.

Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg ikke, mine temps bliver meget bedre med det nuværende kit, skal nok up i noget Waterchill, før den bliver bedre.

Fandt en Apogee GT køleblok den virker kanon, og med en flade der dækker hele cpu'en.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Phero2006" (26.03.2007, 14:14)

20

mandag, 26. marts 2007, 14:47

Citeret

Citeret

- Vandkøling:

Her er al info.

Noget i den stil jeg har tænkt mig at købe engang, hvad ligger du på i Idle osv, og hvilken cpu ?

Du kan se det hele her:

CLICKY

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.