Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 16. marts 2007, 20:05

Hey alle.

Nu vil jeg begynde OC min computer, men er dog en af dem der aldrig har prøvet det.

Jeg ved jeg skal ind i Bio´s og ændre cpu core og noget volt? og fbs men nogle forslag til ca hvad og hvor meget det skal ændres med?
Jeg kører kun med luftkøling

Ram kører 5-5-5-12 400mhz

Kimiox

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Kimiox" (16.03.2007, 20:14)

2

fredag, 16. marts 2007, 20:16

altså du skal nok sætte ram ned til at kører 1:1 med cpu så de ikke begrænser dit cpu overclock. Er du nybegynder, så er der mange ting du skal tjekke, selvom du nok ikke kender til dem. Samt du skal finde ud af dine rams std. volt og så sætte vdrr volt til det. Når der står auto eller normal i bios ved vdrr er det 1,8, så hvis du skal give dem 2,2 så er det +0,4

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 2600k@4.2 1,20 vcore watercooled - 8GB Kingston HyperX - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition watercooled.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "hot_fifty" (16.03.2007, 20:17)

3

fredag, 16. marts 2007, 20:18

Har du evt et godt sted man kan læse om det? bedst med dansk side :)

Og ja syntes det lyder lidt svært med alle de udtryk man aldrig har hørt før

4

fredag, 16. marts 2007, 20:21

altså kender ikke lige specifik til gigabyte + C2D, men jeg er vand til asus, derfor er gigabyte lidt uvendt for mig. Men prøv dig lidt frem, gid du kunne få en ekspert til at hjælpe dig. 3600mhz burde være indefor rækkevidde på god luft

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 2600k@4.2 1,20 vcore watercooled - 8GB Kingston HyperX - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition watercooled.

5

fredag, 16. marts 2007, 20:22

Citeret

Originally posted by hot_fifty
altså du skal nok sætte ram ned til at kører 1:1 med cpu så de ikke begrænser dit cpu overclock. Er du nybegynder, så er der mange ting du skal tjekke, selvom du nok ikke kender til dem. Samt du skal finde ud af dine rams std. volt og så sætte vdrr volt til det. Når der står auto eller normal i bios ved vdrr er det 1,8, så hvis du skal give dem 2,2 så er det +0,4

Jeg var inde forleden dag og kigge lidt, dog uden at røre noget, men så på noget volt hvor der stod 1.35 ved auto.
Og mhs. til cpu OC hvor meget vil jeg kunne gå op til? ca 3.2?

Ok ja var også mest for Asus, men lortet brændte sammen så prøvede lykken med Gigabyte og det rykker stadig :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Kimiox" (16.03.2007, 20:23)

6

onsdag, 21. marts 2007, 17:05

Følgende tip har virket for mig (også relativ nybegynder):
3 ting du skal rette: Volt til chipset, volt til CPU og CPU'ens hastighed - Præcis hvordan kan jeg ikke sige mit dit MOBO, men nu har du da noget at gå efter

For at teste mit OC bruger jeg CPU test fra 3dMark og Supreme Commander for at få noget pres på CPU og se hvordan den reagerer på krævende spil.

Temperatur måler jeg med speedfan fordi den har en dejlig graf funktion (kører under stress test så jeg kan se grafen bagefter).

Mange herinde sværger til programmerne Core Temp og Orthos, men det er lidt en smagssag.

Hmm....

7

onsdag, 21. marts 2007, 18:21

speedfan har også core temp feature, hvertfald den nye version 4.32. Jeg ville teste i orthos for stabilitet og senere i krævende spil som foreslået ovenover

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.