1

tirsdag, 5. december 2006, 16:34

Ja jeg regner stærkt med at få mine "silent" komponenter fra shg til min PC i morgen så jeg forhåbentligt kan dæmpe min PC et par sones.

Men jeg har ledt og ledt efter en "guide" til montering af støjdæmpningsmåtter, især hvilke der skal sidde hvor ?!
Jeg bestilt dette støjdæmpningssæt
http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=30
Men så er spørgsmålet, den "tykke" skummåtte hvor skal den sidde ? skal den sidde på den kabinetside ind imod CPU, Ram, GFX mv. eller skal den bruges til at absorbere lyden med i bund/top/HD-rammer mv ? altså som der er gjort her: http://img502.imageshack.us/img502/5883/32ns.jpg

Jeg har yderligere bestilt to af disse 80mm kabinetkølere til 5v kørsel: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=830029
De skal begge monteres i siden og på lidt udsædvanligvis på ydersiden af kabinettet her http://www.silentpcreview.com/article210-page1.html . Fanducten har jeg afmonteret, men jeg har en høj Freezer 64 Pro installeret på CPU der rækker ud imod kabinettet så jeg tvivler på at køleren kan sidde indvendigt.
Som det kan ses der er dogså "huller" længere nede og der har jeg tænkt mig at installere den anden køler liggende "vandret" også på ydersiden. Hernede sidder 2x GF7900GTO i SLI og afgiver lidt varme.
Men spørgsmålet er: skal de begge blæse kold luft ind i kabinettet eller suge ud, eller skal den øverste ved CPU kølere suge varm luft ud mens den nederste blæser kold luft ind ?.
Jeg her i forvejen 1x120mm monteret i fronten ved 5v og 1x120mm bag i kørende ved 5v.

2

tirsdag, 5. december 2006, 17:52

er nu rimelig sikker på at der skal være til begge sider og mere, jeg købt noget engang som jeg smed i alle steder hvor jeg kunne komme til det. det jeg fik skulle jeg selv skære til så det passede.

men noget i stil af det du har fundet et bilede af.

nu flere steder man får dækket nu beder virker det.

E8500 E0
Gigabyte EP45T-UD3R
OCZ 1600 Mhz
30 GB OCZ vertex
1 TB samsung F1
Sapphire HD4850
enermax infiniti 650W

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Fmp" (05.12.2006, 17:54)

3

tirsdag, 5. december 2006, 18:13

Jo jeg er klar over det skal over det hele, eller hvor det nu er muligt. Men "problemet" er hvor de forskellige måtter skal sættes da de har forskellige funktioner, den tykke måtte skal absorbere støjen mens de tynde skal holde støjen reflektere inde i kabinettet så støjen ikke slipper ud... men hvor hører de hver især til ?

4

tirsdag, 5. december 2006, 18:22

Tror nok der skal være nok til at du kan sætte begge del, først det tynde som tager resonasen og derefter det der stopper lydbølgerne, det tykke.

resonasen er de vibrasioner som de forskellige hardwaer laver som sendes ud i siderne/kabinete som derved faktisk kan blive forstærket, men det tynde tror jeg nog er sådan noget dødt materiale som stopper disse vibrasiober, det tykke stopper så de lyde der kommer fra hardwaerene.

E8500 E0
Gigabyte EP45T-UD3R
OCZ 1600 Mhz
30 GB OCZ vertex
1 TB samsung F1
Sapphire HD4850
enermax infiniti 650W

5

tirsdag, 5. december 2006, 20:42

Jo... men igen hvor skal de to forskellige måtte-typer sidde ? hvilken skal på kabinetsiden og hvilken skal ind i kabinettet i bund/top/bag.

6

tirsdag, 5. december 2006, 21:11

som sagt skal det alle steder du kan komme til det. både det tynde og det tykke!!! :9xo

nu flere steder man får dækket med det nu beder...

E8500 E0
Gigabyte EP45T-UD3R
OCZ 1600 Mhz
30 GB OCZ vertex
1 TB samsung F1
Sapphire HD4850
enermax infiniti 650W

7

tirsdag, 5. december 2006, 21:21

kan se det os står på den hjemme side du selv linker til, der står os at der komme en instalitions guide med.

Noise Absorber Kit

be quiet!, one of the first manufacturers of noise-dampening mats for PCs, launches the newest generation of its bestseller on the market. Despite numerous, successfully passed tests, the original noise-dampening mats has been improved once more. The individual mats can easily be cut to the right dimensions and glued into the case.

Through the use of special materials, these sets provide optimal insulation and are easy to install. This attractive fleece coating eliminates noise from inside the case, the bituminous paperboard insulates against vibrating noises transmitted by the case, and the foam mat effectively prevents the escape of noise at the front of the case.
The individual components of the sets are made of high-quality materials, so that the highest possible insulation is realised in your case.

The set of noise-dampening mats is delivered in an attractive sales packaging. An installation guide is included.

de skriver faktisk det jeg skrev lidt tidliger, men som jeg læser det er det nok at sætte det tynde på siderne og det tykke i fronten.

men jeg villle helt klart sætte det tykke ovenpå det tynde alle de steder man kan komme til det. hvis der er nok. og specielt på den side som du tager af for at komme ind til hardwarene.. men os den anden hvis der er nok...

E8500 E0
Gigabyte EP45T-UD3R
OCZ 1600 Mhz
30 GB OCZ vertex
1 TB samsung F1
Sapphire HD4850
enermax infiniti 650W

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Fmp" (05.12.2006, 21:22)

9

tirsdag, 5. december 2006, 23:18

Gripen90 jeg må bede dig om at ændre din signatur, da dens samlede størrelse overskrider de tilladte 650 pixels i bredden.

På forhånd tak. :)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.