Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 30. november 2006, 21:39

Gider I hjælpe lidt til setup for min sons første PC?

Det drejer sig om indstillinger i bios. Jeg har aldrig haft et Intel sys og er derfor totalt uvidende om settings. Har modtaget alt hardware men venter med at gå i gang indtil knægten kommer på weekendophold i morgen.
Så vidt jeg kan forstå så kører E6400 med en multipl. på 8x og et realistisk mål med det mobo vil være 2,4 GHz. Det skal ikke være noget vildt, bare en lille smule oc og ram godt med. Hardware er som følger:

Asrock conroexfire sataII
E6400
Kingston Hyperx6000 750 MHz 4-4-4-12
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138800
7900GTO
XFI XtremeGamer
WD250GBSataII 16MBcache

tror vist resten er lige meget i forb. med setup

Det jeg er ude efter er hvilken fsb, multiplier, ram div., volts osv. jeg skal bruge.
Ved godt det er lidt dovenskab at ikke researche mere selv, men vi har kun ca. 1 dag til at lave PC´en så alle shorcuts ville være en stor hjælp (har kigget en del selv :$).
:rules:

edit: Antec Nine Hundred kabinet + Antec smartpower 500

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Pvt.P.Nutz" (30.11.2006, 21:50)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.