Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 4. november 2006, 12:20

Hejsa

Når jeg tjekker min cpu temp med fx everest ligger den på omkring 55g under 3DMark03 eller superpi. Men aflæser jeg med Core Temp i stedet siger den som regel omkring 60g! Hvis jeg mærker på min cpu køler, en TT Big Typhoon, føles den slet ikke så varm! Og jeg ved at der er fint kontakt med cpu og køler...

Kan jeg "stole" på nogen af dem, eller skal jeg bare fyre op indtil systemet bliver ustabilt? :) :boxed:

- Antec SOLO
- GB Z68X-UD4-B3
- i7-2600K
- 16GB PC3-12800
- GB HD 7850 OC 2 GB
- Samsung 840 Pro 256 GB
- Corsair HX520W
- Asus VK226H

* SRV: GB EP45-DS4, Q9650, 8GB PC2-8000 * HTPC: BRIX i3-4010 & RPi B+ *

2

lørdag, 4. november 2006, 13:13

Du kan aldrig stole 100% på dem da det er software, hvis man skal være næsten helt sikker skal man selv smække en tempmåler på/ved siden af sin core :)

Men du skal nok ikke fyre særlig meget mer op for den når de begge viser omkring 50-60 grader ;)

At din køler så ikke mærkes særlig varm giver så ikke så meget mening når de viser omkring 55 grader, for det plejer man da at kunne mærke? :ohmy:

Lehn

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Kenny" (04.11.2006, 13:15)

3

lørdag, 4. november 2006, 18:05

Jeg er holdt op med at tro. Det er det eneste sikre.

Edit: Kenny, min coretemp kan godt vise 80. Min computer er stabil.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Slacker" (04.11.2006, 18:06)

4

lørdag, 4. november 2006, 18:51

Citeret

Originally posted by Slacker

Ok, har jeg så aldrig selv været ude for, men som du hentyder til, altså så længe den er stabil kan man næsten skide på ens temp ;)

Men så er det jo bar din sofware der ikke virker, eller kan du mærke den blir så varm?

Lehn

5

lørdag, 4. november 2006, 18:51

Citeret

Er C2D ikke også næsten umulig at måle temp på?

- Antec SOLO
- GB Z68X-UD4-B3
- i7-2600K
- 16GB PC3-12800
- GB HD 7850 OC 2 GB
- Samsung 840 Pro 256 GB
- Corsair HX520W
- Asus VK226H

* SRV: GB EP45-DS4, Q9650, 8GB PC2-8000 * HTPC: BRIX i3-4010 & RPi B+ *

6

lørdag, 4. november 2006, 20:15

Citeret

Originally posted by SpRoX

Citeret

Er C2D ikke også næsten umulig at måle temp på?

Jeg kan ikke se hvorfor problemet skulle være større med den. Selvom der er mange der siger det.

Jeg kan mærke at den bliver lun på profilen, men den føles ikke som når den bliver 80.
Men det kan jo være dioden sidder et andet sted i kernen end vi er vant til eller noget. Det er ret svært at sige noget om. Plus at man skal have et eller andet holdepunkt for at kunne bruge temperatur til andet end gøgl.

7

søndag, 5. november 2006, 12:15

Kan heller ik mærke en eneste form for vare på min køler selvom coretemp siger min cpu er 70. grader nå jeg max stresser begge core 100% i tat, så er os godt i tvivl om hva jeg skal tro på?

Kun bærbar nu..

8

søndag, 5. november 2006, 14:11

jeg vil sige at du skal tro på CoreTemp, da den aflæser tempen direkte fra cpu'ens DTS (som bundkortet vel også skulle ?), men på mit DFI Expert er det 1-2C forskel på bundkort og Core Temp.

9

søndag, 5. november 2006, 14:30

Det ku være nice nok hvis coretemp passer for SysTool siger 29G mens coretemp siger 24G, bruger stockkøler med direkte indsprøjtning :P altså en fanduct fra siden ind til køleren ;)

Edit:
Et lille bug i coretemp? :P

Lehn

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Kenny" (05.11.2006, 15:35)

10

mandag, 6. november 2006, 09:16

Jeg er sgu også lidt forvirret.

Min vandkølede E6600 uden OC(lige nu) står i Core Temp til 27/28 C, mens det program der fulgte med bundkortet synes at CPU'en er 37C. Det er jo fandens til forskel!

Under load(ORTHOS) siger bundkortets software 48C mens Core Temp siger 37C, så de er i det mindste nogenlunde enige om hvor stor stigningen er, men jeg ville nu gerne vide hvilket tal der er korrekt...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "ziphnor" (06.11.2006, 09:22)

11

mandag, 6. november 2006, 13:33

Citeret

Originally posted by ziphnor

Min vandkølede E6600 uden OC(lige nu) står i Core Temp til 27/28 C, mens det program der fulgte med bundkortet synes at CPU'en er 37C. Det er jo fandens til forskel!

Under load(ORTHOS) siger bundkortets software 48C mens Core Temp siger 37C, så de er i det mindste nogenlunde enige om hvor stor stigningen er, men jeg ville nu gerne vide hvilket tal der er korrekt...

Os mig, fatter ik at de forskellige programmer kan vise så stor en forskel?
Der er vel kun en føler i hver kerne? eller hvad?

Kun bærbar nu..

12

mandag, 6. november 2006, 13:37

Citeret

Originally posted by Speedy23

Citeret

Originally posted by ziphnor

Os mig, fatter ik at de forskellige programmer kan vise så stor en forskel?
Der er vel kun en føler i hver kerne? eller hvad?

Jo, som udgangspunkt... Men der er meget stor forskel på hvordan de forskellige programmer bearbejder de tal de får fra tempmåleren...

Lehn

13

mandag, 6. november 2006, 14:47

Men hvad pokker skal man så stole på?

Jeg tør jo godt OC'e til 50C load, men 60C load synes jeg måske er lidt meget på vandkøling :)

AMD A8-7600 APU

Så er AMD's seneste A8 APU endt på Tweak.dk redaktionen, og vi vil derfor stolt præsentere jer for vores test
Læs Mere

LC-Power Gaming 930W Kabinet

LC-Power har tilsendt os på Tweak.dk et af deres nye kabinetter i deres Gaming-serie. Dette hvide miditower ka
Læs Mere

Antec ISK310-150 micro tower

Står du og skal til at bygge dig en lille kontorcomputer, eller måske skal der et nyt kabinet til computeren v
Læs Mere

Thermaltake Commander FT Fan Controller

Hvis man har installeret et vildt custom vandloop i sin computer, kan det være ganske nyttigt at være i stand
Læs Mere

Logitech MX Master

Vi skal i denne test tage et kig på Logitechs nye flagskib af en mus ved navn MX Master. Der er tale om en mus
Læs Mere

Gigabyte Z170X-Gaming 7

Vi har denne gang vendt næsen mod Gigabyte, når vi endnu engang kaster os ud i en test af endnu et Z170 bundko
Læs Mere

be quiet! Dark Power Pro 1000 W PSU

Så er Tweak.dk tilbage med endnu en anmeldelse. Denne gang skal vi kigge på et kraftværk af en strømforsyning
Læs Mere

NZXT S340 Special Edition

Denne test vil for de fleste trofaste Tweak læsere virke lidt som et deja-vu, da vi skal kigge på et kabinet,
Læs Mere

Flere end 250.000 iPhones ramt af sikkerhedsbrud

Der er sket et bemærkelsesværdigt stort sikkerhedsbrud i Apples iPhone, der har medført, at flere end 250.000
Læs Mere

Lian Li laver vildt og ultra lille gaming kabinet

Der er ingen tvivl om, at der i øjeblikket foregår en trend med, at vores computerkabinetter skal være så små
Læs Mere

Alienware opdaterer X51 serien med Skylake

Så er der godt nyt til de af jer, der er helt vilde med Dells gamingserie af Alienware computere, og i særdele
Læs Mere

Nye grafikkort drivere ude fra NVIDIA og AMD

De to store spillere på grafikkortmarkedet, NVIDIA og AMD, har netop udgivet nye drivere, der begge skulle vær
Læs Mere

NETGEAR præsenterer vild 10 Gbit switch med 28 porte

Er du indehaver af en lille eller mellemstor virksomhed, eller skal dit hjemmenetværk være bare den smule bedr
Læs Mere

Markus 'Notch' Persson mærker ensomheden efter Mojang salg

Måske ringer navnet Markus Persson alias Notch ikke som sådan nogen klokke, men siger vi Mojang og måske Minec
Læs Mere

Det får du ud af at opgradere til Windows 10

AVG, som vi kender som udviklere af sikkerhedsløsninger til computeren, har lavet en side-by-side sammenlignin
Læs Mere

Sådan forløb mandagen hos Team Tweak

Team Tweak startede ugen med et brag på Twitch, hvor stort set alle vores streamers var i gang med en masse fo
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.