Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 24. oktober 2006, 13:14

Har lige fået samlet min nye maskine, installeret Windows, opgraderet, drivers etc. et.

ASUS M2N-E
AMD Athlon64 X2
Leadtek PX6200 GT
512MB DDR2 ram en sokkel

ASUS oc-værktøj til Windows starter op og så kommer det mærkelige. FSB'en står og fiser op og ned?!? Den står som regel på 1000, men så dropper den pludselig ned til 5-600 og så op på 1500 ?!?

Hvis jeg starter BF2 op, så kører det stabilt, men jeg synes ikke der er nogen forbedring fra mit gamle system mht. multitasking (når jeg f.eks. skifter mellem et program til et andet - og det var netop derfor jeg investerede i X2 processor)

Er det bare softwaren som er dårlig til at aflæse FSB? Eller er mit system virkelig så ustabilt?

Har også testet memory med memtest86

2

tirsdag, 24. oktober 2006, 15:06

Har du slået den engenskab til der hedder Cool and Quiet?

Hvis du har gjort det forklare det hvorfor din FSB står og kører op og ned, for Cool and Quiet, betyder at dit system hele tiden tilpasser sig.

Så det yder kun det det skal og ikke mere.

Mvh Simon

ÍBM X200
Wii
Xbox 360 Elite
2* AMD 780g

3

tirsdag, 24. oktober 2006, 21:04

Citeret

Originally posted by xt3nd
Har lige fået samlet min nye maskine, installeret Windows, opgraderet, drivers etc. et.

ASUS M2N-E
AMD Athlon64 X2
Leadtek PX6200 GT
512MB DDR2 ram en sokkel

ASUS oc-værktøj til Windows starter op og så kommer det mærkelige. FSB'en står og fiser op og ned?!? Den står som regel på 1000, men så dropper den pludselig ned til 5-600 og så op på 1500 ?!?

Hvis jeg starter BF2 op, så kører det stabilt, men jeg synes ikke der er nogen forbedring fra mit gamle system mht. multitasking (når jeg f.eks. skifter mellem et program til et andet - og det var netop derfor jeg investerede i X2 processor)

Er det bare softwaren som er dårlig til at aflæse FSB? Eller er mit system virkelig så ustabilt?

Har også testet memory med memtest86

Jeg vil på det KRAFTIGSTE råde dig til at skaffe dig et andet board! Har selv haft et M2N-E, og det er det mest ustabile AM2 board der er på markedet!

Det har problemer med både grafikkort og mange forskellige rammoduler!

Køb et MSI K9N Neo-F til 530 - Tro mig, det spiller max!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

4

onsdag, 25. oktober 2006, 10:52

Jeg har faktisk læst på andre forums også at det skulle være ustabilt.

Hvilket er ærgeligt for jeg synes godt om ASUS fleksible produkter.

Men jeg synes jeg har prøvet det før, havde tidligere et Asus P5AD2-E/DELUXE, som jeg også syntes kørte lidt ustabilt. Eller rettere, jeg synes ikke jeg fik den fleksibilitet som jeg havde ønsket.

Men det er jo forholdsvist nyt, så der er ikke så meget dokumenteret.

Desværre har jeg også læst at man faktisk får dårligere performance med AM2 set i forhold til den ældre 939 platform. Hvilket er rimeligt skidt, for så kunne ligeså godt have købt lidt billigere "ældre" teknologi.

939 bundkort CPU etc....

hmm :boxed:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "xt3nd" (25.10.2006, 11:41)

5

fredag, 27. oktober 2006, 14:07

Citeret

Originally posted by xt3nd
Jeg har faktisk læst på andre forums også at det skulle være ustabilt.

Hvilket er ærgeligt for jeg synes godt om ASUS fleksible produkter.

Men jeg synes jeg har prøvet det før, havde tidligere et Asus P5AD2-E/DELUXE, som jeg også syntes kørte lidt ustabilt. Eller rettere, jeg synes ikke jeg fik den fleksibilitet som jeg havde ønsket.

Men det er jo forholdsvist nyt, så der er ikke så meget dokumenteret.

Desværre har jeg også læst at man faktisk får dårligere performance med AM2 set i forhold til den ældre 939 platform. Hvilket er rimeligt skidt, for så kunne ligeså godt have købt lidt billigere "ældre" teknologi.

939 bundkort CPU etc....

hmm :boxed:

Så er jeg lidt klogere...

Er ret sikker på at det er ASUS software som er ustabilt og ikke hardwaren (bundkortet). Idet CPU-Z ikke svinger op og ned i aflæsningerne af FSB, CPU Core, etc.

Så nu er jeg begyndt at clocke stille og roligt derop af. :finger:

Desuden kører både Half Life 2 - Episode 1 og Battlefield 2 ganske fint.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "xt3nd" (27.10.2006, 14:08)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.