Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 11. oktober 2006, 05:31

Mit spørgsmål går på temp i idle og kølingen af dette kort.

Min idle temp. ligger lige pt. fast på 63 Grader ved den orginale køler og ca. 79 grader ved spil ( BF2 )

Nu har jeg så købt mig en ZALMAN VF700-CU og monteret det hele incl. ram kølingens modulerne. men temparaturen har ikke ændret sig i ned ad gående retning, men blevet ca. 1-2 grader højere.

Hos forhandleren fik jeg af vide at kortet ville ligge omkring de 46 - 48 grader i idle og lidt højre i spil. men dette er ikke tilfældet. hvad kan være skyld i denne høje temperatur.

Mine Benchmark er følgende og dem er jeg godt tilfreds med.

AquaMark score measurement Alt i standard test

GFX = 15.357
CPU = 8,980
Overall = 82,786
fps = 82,79

3DMarks06 standard testen
TESTEN
5164

Følgende system har jeg

SYSTEM / CPU / RAM OSV:

TEMP

Håber der er nogen kloge hoveder derude, som kan komme med et par gode forslag.

mvh

ronny

Dette indlæg er blevet redigeret 7 gange, senest redigeret af "warlock" (11.10.2006, 05:43)

2

onsdag, 11. oktober 2006, 07:10

De sædvanlige start spørgsmål:
Er du sikker på at den er monteret 100% korrekt? lidt skæv, ikke strammet, for stram så kortet bøjer.
Hva med kølepasta?

Mvh Mads :T

3

onsdag, 11. oktober 2006, 07:31

Der er såmænd ikke noget alarmerende i dine temperaturer. Jeg har også selv sat en vf700 på mit 7800gt - den er sat på 5v så den støjer mindst muligt hvilket betyder mine temperaturer ikke ændrede sig nævnteværdigt.
Enten kan du afmontere den og montere den igen, tjekke kølepasta mv., som også Sensation siger, men hvis du ikke har lyst til det kan du holde lidt øje med temperaturerne i fremtiden for at være sikker på de ikke stiger yderligere. Hvis de gør det vil det nok være en god ide at "gen-montere" vf700'eren.

Core i5-750
Asrock P55 Pro
Geforce 8800GT
4 gb ddr3

4

torsdag, 12. oktober 2006, 15:05

Svare lige i din oprindelige tråd ;) Kan du ikke skrive hvor varmt det blir med den nye? Og du er sikker på der er god kontakt, og at der er nok kølepasta på? Og ikke for meget ;)

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

5

fredag, 13. oktober 2006, 03:08

Så fik jeg det fixet, det var kølerpastaet det var galt med, havde brugt det som fulgte med Zalmann køleren, dette har jeg skiftet ud med Arctic Silver 5 kølepasta, og nu kører kortet 63 grader på fuld load og 43 grader på Idle.

troede ikke at pasta kunne gøre så stor en forskel før var det fuld load 79 grader og Idle 66 grader

Så nu er jeg en glad mand, takker for div. forslag

6

fredag, 13. oktober 2006, 03:10

påsætningen af pastaen har mindst lige så stor betydning..samt affedtning af overfladerne og en evt polering.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

7

fredag, 13. oktober 2006, 06:59

Som Fragman siger er affedtning MEGET vigtigt inden man påfører nyt pasta, dette gøres bedst med ISOPROPYLALKOHOL 99% dette kan købe i alle mataser, og det virker bare! Og så koster det ikke mere end 30kr. for en flaske hvor der til uendeligt gange ;)

Påførelsen gøres ved at sætte en lille klat på midten af chippen, køleren påføren (uden monterings skruer og andre himstragemser) Du presser bare køleren ned mod chippen, så løfter du og ser hvor der mangler pasta, så enten fører du noget af det pasta der er i overskud et andet sted (for der må hellerik være for meget pasta mellem chippen og køleren) hen til det sted hvor der mangler og så gør du samme nummer med at presse køleren ned mod chippen. Dette gør du så til det ser godt ud mht. pasta over hele chippen i et fint lag.
Du kan udjævne pastaen med din finger eller f.eks. en vatpind hvis du er lidt sippet med at få snask på fingrene ;)

Håber dette kan hjælpe dig og andre..

8

fredag, 13. oktober 2006, 08:15

Citeret

Originally posted by Sensation
Som Fragman siger er affedtning MEGET vigtigt inden man påfører nyt pasta, dette gøres bedst med ISOPROPYLALKOHOL 99% dette kan købe i alle mataser, og det virker bare! Og så koster det ikke mere end 30kr. for en flaske hvor der til uendeligt gange ;)

Påførelsen gøres ved at sætte en lille klat på midten af chippen, køleren påføren (uden monterings skruer og andre himstragemser) Du presser bare køleren ned mod chippen, så løfter du og ser hvor der mangler pasta, så enten fører du noget af det pasta der er i overskud et andet sted (for der må hellerik være for meget pasta mellem chippen og køleren) hen til det sted hvor der mangler og så gør du samme nummer med at presse køleren ned mod chippen. Dette gør du så til det ser godt ud mht. pasta over hele chippen i et fint lag.
Du kan udjævne pastaen med din finger eller f.eks. en vatpind hvis du er lidt sippet med at få snask på fingrene ;)

Mener ikke lige det er fremgansmåden med AS5. Plejer bare et påføre en lille klat og så på med profilen. Det er muligt jeg husker forkert, alderen taget i betragtning :D

9

fredag, 13. oktober 2006, 08:15

Øh nu har jeg som sagt ike noget problem med at påføre kølepasta, tværtimod kan jeg se ud fra dine udtagelser så er du ikke helt med på hvordan man gør det.

Et man tager en lille smule køle pasta og påfører Chippen på grafikkortet, derefter tager man sit dankort/sygesikringsbevis/lånekort og udjævner pastaen i et ligeligt og jævnt lagt, for derefter først at sætte køleren på.

uden at rykke for meget rundt på køleren, da man kan fjerne / lave blanke steder uden pastaen

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "warlock" (13.10.2006, 08:17)

11

fredag, 13. oktober 2006, 10:52

Citeret

Originally posted by Maverick

Citeret

Originally posted by Sensation

Mener ikke lige det er fremgansmåden med AS5. Plejer bare et påføre en lille klat og så på med profilen. Det er muligt jeg husker forkert, alderen taget i betragtning :D

Sånn har jeg ellers altid gjort med AS5..
Og syntes mine temps er fint..
7900GT hard voltmood @ 1,55volt blir ikke over 65grader med VF-U900
Og cpu 3800+ X2 @ 2660mhz ved 1,52 volt bliver ikke over 42grader ved lang tids gaming af BF2, BF2142 osv..

12

fredag, 13. oktober 2006, 10:55

Og så er det faktisk lige forskel på single og dual core... Fordi en singlecore cpu er kernen i midten.. men i en dual er de lige skubbede ud til siderne.. så hvis man er ordentelig NØRD :razz: så tænker man også på dette..

Seneste tests og artikler

0

Denon Cocoon Stream trådløs musikafspiller

Der findes et væld af trådløse
Læs Mere

0

HIS IceQ X2 Radeon R9 285 2 GB

Vi skal i dagens review se på
Læs Mere

14

MSI Twin Frozr GTX 970 Gaming 4G

Så kom dagen altså, som jeg er
Læs Mere

0

Func HS-260 Gaming Headset

Tweak.dk tager i dag pulsen på
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Nyt Gigabyte G1.Sniper B6 Socket LGA1150 bundkort

Gigabyte har annonceret deres
Læs Mere

0

NVIDIA er klar med ny GeForce 344.16 beta driver

Kort efter lanceringen af dere
Læs Mere

0

Samsung Galaxy Mega 2 dukker op

Den er ikke kommet endnu, og s
Læs Mere

0

Triad Wars tæt på annoncering

United Front Games og Square E
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.