Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
Originally posted by Zulu
Ja, de nye CPU'er til AM2 kan nogle tricks.
Min 62W 3500+ som normalt kører med vcore på 1,35V kører helt stabilt ved 1,05 V. Dvs lavere spænding end en 35W 3500+ EE, som koster over det dobbelte...
Til min server er det helt perfekt. Så bliver den ikke så varm og bruger ikke så meget strøm...
Nice
men sig mig en ting, i din sig står der du har et socket a system... har du det til dagligt og så en server med en AM2? - det er da tosset
Ja, det er rigtigt set.
Det er en længere historie som egentlig bunder i at jeg skulle bruge en server med RAID-5, og i første omgang ville jeg have slagtet mit Socket A system og brugt det, men da en PCI-raid-controller, der kan køre RAID-5 koster det samme som et socket AM2 mb med RAID-5 onboard og en 3500+, blev det løsningen...
Så mit statinære kører stadig som i sig (bortset fra en ekstra 300GB HD), og serveren kører med AM2 3500+.
Da det er sjældent jeg spiller (har ikke tid) fungerer mit socket A system helt perfekt (er dejligt lydsvagt), det eneste jeg mangler er SSE2...
Originally posted by Zulu
Ja, de nye CPU'er til AM2 kan nogle tricks.
Min 62W 3500+ som normalt kører med vcore på 1,35V kører helt stabilt ved 1,05 V. Dvs lavere spænding end en 35W 3500+ EE, som koster over det dobbelte...
Til min server er det helt perfekt. Så bliver den ikke så varm og bruger ikke så meget strøm...
Nice
men sig mig en ting, i din sig står der du har et socket a system... har du det til dagligt og så en server med en AM2? - det er da tosset
Ja, det er rigtigt set.
Det er en længere historie som egentlig bunder i at jeg skulle bruge en server med RAID-5, og i første omgang ville jeg have slagtet mit Socket A system og brugt det, men da en PCI-raid-controller, der kan køre RAID-5 koster det samme som et socket AM2 mb med RAID-5 onboard og en 3500+, blev det løsningen...
Så mit statinære kører stadig som i sig (bortset fra en ekstra 300GB HD), og serveren kører med AM2 3500+.
Da det er sjældent jeg spiller (har ikke tid) fungerer mit socket A system helt perfekt (er dejligt lydsvagt), det eneste jeg mangler er SSE2...
Jeg kan boote ved 270FSB.. Er 2970mhz!
Men over vil den ikke - Ska jeg give rammene mere juice? De får kun 1,8v.. Jeg kan ikke stille på vcore eller noget som helst - Tror nemlig at der er en del mere i den CPU!
E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo
Originally posted by Tarantula
Jeg kan boote ved 270FSB.. Er 2970mhz!
Men over vil den ikke - Ska jeg give rammene mere juice? De får kun 1,8v.. Jeg kan ikke stille på vcore eller noget som helst - Tror nemlig at der er en del mere i den CPU!
Originally posted by Fragman
er der ikke engang en ramdivider ?
Nope.. Den er ikke stabil ved 2950mhz, men kører pt. 2800 så jeg er på den sikre side!
Rundt om på nettet læser man om folk hvor de meget nemt rammer 2700mhz helt stock - så de AM2'ere er ikke helt tabt bag en vogn! (Selvfølgelig er Conroe kongen, men alligevel)
OC'et har lige smadret mit XP, så er igang med at formatere osv.
E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo
en std conroe tager jo en am2 som er oc meget nemt...
CM HAF X 3 x 200mm + 3 x 120mm fans - Intel 2600k@4.4 1,25 vcore watercooled - 16GB Crucial ELITE ram - 430W Thermaltake SMART PSU - 2 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition. System bruger 70W idle i windows. 200w i load i spil.
han skriver i foregående indlæg at am2 ikke helt er tabt bag vognen og så skrev jeg at en conroe kunne tage den rimelig nemt... Bare for lige at perspektivere det lidt
CM HAF X 3 x 200mm + 3 x 120mm fans - Intel 2600k@4.4 1,25 vcore watercooled - 16GB Crucial ELITE ram - 430W Thermaltake SMART PSU - 2 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition. System bruger 70W idle i windows. 200w i load i spil.
Originally posted by hot_fifty
han skriver i foregående indlæg at am2 ikke helt er tabt bag vognen og så skrev jeg at en conroe kunne tage den rimelig nemt... Bare for lige at perspektivere det lidt
Der er vist ingen der er i tvivl om at conroe besidder tronen og det skrev Tarantula jo også selv:
Citeret
Originally posted by Tarantula
(Selvfølgelig er Conroe kongen, men alligevel)
Iøvrigt så koster sådan en 3500+ jo kun det halve af den mindste conroe (E6300)...