Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 28. juli 2006, 15:50

Hey...

K?bte en ny computer for et stykke tid siden, men har fundet ud af at den bliver for varm, hver gang jeg spiller... plus de ram jeg har i, vil jeg slet ikk n?vne...

S? har besluttet mig at give vnd k?ling en chance...
men da jeg intet ved om det, s?ger jeg hj?lp her..

Har f?lgende hardware
CPU
bundkort
grafik kort

Det er s?ger er k?ling til de 3 ting, plus til ram og harddiske, skal alligevel have nye a begge dele...

S? hvilke ram, harddisk og kabinet vil v?re bedst at k?be, for maximalt ydelse, samt diverse k?ling til cpu, bundkort og grafikkort..?

Gerne nogle link, da jeg ved nada om vandk?ling...

H?ber nogle kan hj?lpe mig...

"prisen spiller ikke den store rolle"

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "wolff" (28.07.2006, 15:51)

2

fredag, 28. juli 2006, 16:00

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=69198&sid=

Tjek den tr?d. Der er slet ingen grund til vandk?ling hvis du ikke vil oc'e du kan bare k?be nogle bedre luft-k?lere, og s? lader du slet ikke til at vide noget om vandk?ling, men tjek da tr?den ud.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "XmuZz" (28.07.2006, 16:06)

3

fredag, 28. juli 2006, 16:09

Som jeg skrev, s? ved jeg intet om det... men vil gerne have vandk?ling.. er tr?t af at min pc slukker pga den bliver for varm.. men tak for linket...

men jeg tror at det jeg mest er i tvivl om, er hvilke ting der skal bruges til vandk?ling, eller hvor jeg kan l?se noget om det henne... til det behov jeg har?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "wolff" (28.07.2006, 16:10)

4

fredag, 28. juli 2006, 16:14

Der er slet ingen grund til vandk?ling, da luftk?ling sagtens kan g?re det, og det er slet ikke sikkert at det er fordi den bliver for varm, kan du sige hvor varm den bliver, og hvad ram du har nu? Du m? alts? give noget info, de 3 link hj?lper ikke s?rlig meget, skriv lige hvad hele din computer best?r af og ikke links fra shg tak.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "XmuZz" (28.07.2006, 16:15)

5

fredag, 28. juli 2006, 16:35

Sikke noget pladder. Der er altid en grund til vandk?ling.... :D

Se evt. her: www.h2okoeling.dk

6

fredag, 28. juli 2006, 16:37

Citeret

Sikke noget pladder. Der er altid en grund til vandk?ling.... :D

Nej det er det ikke, hvis man ikke oc'er og man sagtens kan holde larmen ud fra k?lerne, og hvis man ikke ved noget om det, er det fuldst?ndig hul i hovedet at bruge 2000Kr p? det.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "XmuZz" (28.07.2006, 16:38)

7

fredag, 28. juli 2006, 18:51

er enig...der er risiko ved vandk?ling n?r man er nybegynder...st?rre end med luft, der sagtens kan d?kke behovet op til et vidst oc niveau....og ganske lydsvagt.....en scythe ninja plus fx kan sagtens holde enhver stock cpu k?let nok ned uden at larme....og de fleste rimeligt ocede ogs

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

8

fredag, 28. juli 2006, 22:49

Nu er vandk?ling alts? mere end bare st?jfrihed og OC resultater, for mange er det ogs? en hobby, og har man lyst til at give sig i kast med vandk?ling, s? findes der alts? massere af gode guides og vejledninger der hurtigt kan f?re folk SIKKERT igennem processen, vores side er blandt andet fyldt med dem...

Jeg kender mange der var skeptiske over for at have vand i computeren, men gjorde et fors?g, og dem f?r du bare ikke trukket tilbage til luftk?ling igen, heller ikke selv om det kan g?res for den halve pris eller mindre.

Sig hvad i vil, men luftk?ling kan aldrig m?le sig med god vandk?ling, s? kan jeres temperaturer taget med motherboard f?lere og andet hamrende un?jagtigt sige noget andet, gider man bruge tiden til at s?tte sig ind i tingene g?r det ogs? hurtigt op for en at jeg har ret i den p?stand.

Og det er alts? ikke alle der g?r alting op i kroner og ?rer, mange vil gerne betale ekstra for at have noget ikke alle andre har, betale ekstra for FLOT k?ling (sig hvad i vil, men jeg finder ikke et k?leprofil p? 15 cm i diameter specielt k?nt) og mange vil oven i hatten gerne give 2000,- kr eller mere for et vandk?lings system, og har de den lyst, s? lad dog v?re med at pr?ve at overtale dem til at holde sig til luft, lad dem da g?re deres egne erfaringer, og henvis dem til hvor de kan finde mere om sagen i stedet for...

Og nu kan vand alts? f?s ganske glimrende s? lavt som 750,- kr til at starte med, s? igen kan jeg ikke se hvorfor folk hele tiden skal h?re for prisen. Bare sp?rg f?r du k?ber, for i den klasse findes der ogs? massere af bras...

MaGiX

MaGiX - Jeppe Kamper

Chefredaktør H2Okoeling.dk - Danmarks vandkølings site #1

9

lørdag, 29. juli 2006, 03:58

ja men du tænker jo ikke på hans behov overhovedet...og udseende er altså individuelt, så det kan du heller ikke bruge som argument....

pris:

god luftkøler 350kr

eller dårlig vandkøling til 750 kr.......begge opfylder hans krav....lydsvagt.

og du kan sige hvad du vil, der ER større risiko ved at anvende vandkøling når man er ny, uanset hvor meget man læser om det....men hvis man vil have effektivt kølet HELE ens system, kan jeg godt forstå at nogle vælger vandkøling....men så snakker vi altså også 2000 kr for et helt sæt hvis det kan gøre det....ikke 750 kr.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

10

lørdag, 29. juli 2006, 08:08

Jeg er fuldstændig enig mig (Fragman).
Hvis nu jeg oprattede en tråd og sagde min computer bliver for varm, jeg har slet ikke målt om den bliver varm og ved slet ikke om det er derfor, men min pc slukker hele tiden så jeg vil prøve at bruge 2000Kr på vandkøling, selvom jeg ikke engang oc'er eller noget, er jeg ikke bare klog :crazyeyes:

For fanden da, det sgu da helt galt kan i ikke se hvor jeg vil hen, du (wolff) du må give noget info om din computer, og så må du få tjekket den ordenligt igennem da du ikke er en skid sikker på om den bliver for varm.

11

lørdag, 29. juli 2006, 12:43

Citeret

Originally posted by Fragman
ja men du tænker jo ikke på hans behov overhovedet...og udseende er altså individuelt, så det kan du heller ikke bruge som argument....

pris:

god luftkøler 350kr

og du kan sige hvad du vil, der ER større risiko ved at anvende vandkøling når man er ny, uanset hvor meget man læser om det....men hvis man vil have effektivt kølet HELE ens system, kan jeg godt forstå at nogle vælger vandkøling....men så snakker vi altså også 2000 kr for et helt sæt hvis det kan gøre det....ikke 750 kr.

Godt så, så må jeg jo vise det:

http://www.alphacool.de/xt/product_info.…wer-ii-120.html

Pris: 94,99€ = 708,- kr
Porto: 8,00€ = 59,- kr.

Køle evne: Bedre end de fleste highend luftkølere.
Farer: Ingen, systemet kommer samlet, med påfyldt vand, lige til at smide i.
Støj: Køler fint ved 5 volt = under 25 dBA.

Er man overbevist om at vand kan fås godt og sikkert, samtidig med at det er rimeligt billigt og stadig kan udbygges med flere hoveder hvis man ønsker det senere?

MaGiX

MaGiX - Jeppe Kamper

Chefredaktør H2Okoeling.dk - Danmarks vandkølings site #1

12

lørdag, 29. juli 2006, 14:55

hey igen..

Har læst jeres forskellige svar.. jeg ved den bliver for varm... har været en nørd til comp engang (før jeg fik et liv) :P ej, har målt den i bios samt diverse programmer... samt mit grafik kort bliver hamrende varm... også så man bræner fingerne på den..
Har 2x512 kingston pc2700 value ram.. som sagt, ikk så meget at tale om..

Tak for de links, de har hjulpet.. har næsten også beluttet mig for et køb snart.. og som jeg sagde i første tråd, mener jeg, så var penge intet problem... Jeg hader når en simpel blæser som burde køle min amd64 +3500 cpu ordentlig ned, at den så stadig kan komme op på 70-80 grader når jeg fx spiller wow.. og at min grafik kort begynder at komme med en advarsels lyd, nå jeg spiller Oblivion, hvor den der efter slukker computeren.. derfor jeg nu vil prøve vand køling for første gang... :P

13

lørdag, 29. juli 2006, 15:22

Citeret

Jeg hader når en simpel blæser som burde køle min amd64 +3500 cpu ordentlig ned, at den så stadig kan komme op på 70-80 grader når jeg fx spiller wow.. og at min grafik kort begynder at komme med en advarsels lyd, nå jeg spiller Oblivion, hvor den der efter slukker computeren..

Haha den amd slukker ved ved 65 grader eller så er det 70, så den kan umuligt nå 80 i temp, men okay gør du bare som du vil, du kan umuligt have monteret den køler rigtigt siden den bliver så varm, selv ikke med box-køleren kan den blive så varm, enten så har du slet ikke puttet kølepasta på, men så kan den stadigvæk ikke blive så varm, men køb du bare vandkøling.

14

lørdag, 29. juli 2006, 15:24

Citeret

Originally posted by Boris
Sikke noget pladder. Der er altid en grund til vandkøling.... :D

Guru'en har talt :D

Men altså nu skal man også huske på at vandkøling godt kan betale sig uden OC da det sænker støjniveauet gevaldigt, hvis man vel og mærke bruger nogen ordentlige dele ;)

Så om man vil OC'e eller ej er vandkøling altid en god ting :)

Intet system pt.
Bygger Conroe så snart G80 coren er på banen ;)

15

lørdag, 29. juli 2006, 15:28

Du kan sagtens få nogle kølere som kan holde det ordenligt kørende ved laveste rpm, og det vil næsten give det samme, eller det kan jeg faktisk ikke give mit ord på da jeg ikke har haft vandkøling, men kan da sige det når jeg får det.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "XmuZz" (29.07.2006, 15:29)

16

lørdag, 29. juli 2006, 16:18

He he, man kan ligesom godt fornemme at Fragman har haft en uheldig episode, med noget vand..... :pokey:

17

lørdag, 29. juli 2006, 16:19

Citeret

Originally posted by Han$en

Citeret

Men altså nu skal man også huske på at vandkøling godt kan betale sig uden OC da det sænker støjniveauet gevaldigt, hvis man vel og mærke bruger nogen ordentlige dele ;)

Nemlig. Er helt enig med dig.... :D

18

lørdag, 29. juli 2006, 16:19

Citeret

Originally posted by Fragman

pris:

god luftkøler 350kr

Så er det da også en omgang bras...

Skal du have seriøs vandkøling af alle komponenter i maskinen snakker vi 4500,- + ;)

Intet system pt.

19

lørdag, 29. juli 2006, 16:20

Citeret

Citeret

Originally posted by Han$en

Citeret

Nemlig. Er helt enig med dig.... :D

Jaaah :D

Har forresten bestilt mit :dance: Dele kan du få over msn hvis det er ;)

Intet system pt.

20

lørdag, 29. juli 2006, 16:31

Ok, kom med det...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Boris" (29.07.2006, 16:34)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.