Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

torsdag, 20. juli 2006, 11:58

Citeret

Originally posted by Try-this

Hov hov, de lodninger du hentyder til er vel dem der sidder p? modstandende? - Det er dem fra sidst jeg var i gang...

Her er nogle closeup af nogle lodninger (Vgpu og Vmem), som jeg har lavet i denne omgang:

Det er da okay, ikk?

Forresten s? har jeg lige k?rt en test i ATITool ved 576/423mhz i 45minutter uden fejl 8)

Og ang. hvad k?resten siger... Tjaa, hun er bare glad for at jeg har noget at lave der interesserer mig ;)

hehe, lav dem s? om, ved godt de virker - meeen, en d?rlig lodning kan koste dig dit gfx :) (jeg taler af erfaring, smadrede mit eksamens projekt p? htx med en d?rlig lodning).

men ja, de ser skam fine ud ;) godt at se du er ved at komme efter det, hehe.

men det lyder jo rigtig godt, men du svarede ik p? det med k?ling?

Og det med damen - hun syns sikkert det der er bedre end at du sidder p? et gadehj?rne og sniffer hans og spr?jter dig i armen med lightergas *G*

22

torsdag, 20. juli 2006, 12:19

Citeret

Originally posted by FlexQ
hehe, lav dem s? om, ved godt de virker - meeen, en d?rlig lodning kan koste dig dit gfx :) (jeg taler af erfaring, smadrede mit eksamens projekt p? htx med en d?rlig lodning).

men ja, de ser skam fine ud ;) godt at se du er ved at komme efter det, hehe.

men det lyder jo rigtig godt, men du svarede ik p? det med k?ling?

Og det med damen - hun syns sikkert det der er bedre end at du sidder p? et gadehj?rne og sniffer hans og spr?jter dig i armen med lightergas *G*

Hehe eneste de lodninger fjeler er at de er for store, og det sker der ikke noget ved at de er medmindre de kan r?re printet, og det kan de jo ikke nu hvor jeg har sat tape p? printet p? de udsattet omr?der ;)

Jeg har en Zalman VF700-CU p? kortet, og den holder temperaturen p? 53?C selvom Vgpu nu er oppe p? 1,5V (std er 1,3V)...

Jeg tror det bliver sv?rt at komme meget h?jere nu, det gav ikke rigtig noget at g? fra 1,48 til 1,5, s? sidder stadig med et core clock p? 590mhz, hvilket jo ogs? er ganske p?nt :D

23

torsdag, 20. juli 2006, 13:48

Citeret

Hehe eneste de lodninger fjeler er at de er for store, og det sker der ikke noget ved at de er medmindre de kan r?re printet, og det kan de jo ikke nu hvor jeg har sat tape p? printet p? de udsattet omr?der ;)

Jeg har en Zalman VF700-CU p? kortet, og den holder temperaturen p? 53?C selvom Vgpu nu er oppe p? 1,5V (std er 1,3V)...

Jeg tror det bliver sv?rt at komme meget h?jere nu, det gav ikke rigtig noget at g? fra 1,48 til 1,5, s? sidder stadig med et core clock p? 590mhz, hvilket jo ogs? er ganske p?nt :D

Det er da bestemt ikke d?rligt.. :) ... har du ikke noget gammel vand du kan smide p??

Det kan v?re det giver det sidste s? du n?r de 600 mhz p? coren :D

by teh way - hvad er wr p? det kort?

24

torsdag, 20. juli 2006, 15:36

Citeret

Citeret

Det er da bestemt ikke d?rligt.. :) ... har du ikke noget gammel vand du kan smide p??

Det kan v?re det giver det sidste s? du n?r de 600 mhz p? coren :D

by teh way - hvad er wr p? det kort?

Naah, har ikke rigtig lige noget vand klar lige for tiden, desv?rre...

Men det kommer nok senere ;)

648mhz = h?jeste core, 452mhz = h?jeste mem, men disse to er ikke p? samme kort...

621/452 = det bedste kort sammenlagt vil jeg tro.. og det er perry_78 fra hardwaretest :)

25

torsdag, 20. juli 2006, 15:59

Citeret

648mhz = h?jeste core, 452mhz = h?jeste mem, men disse to er ikke p? samme kort...

621/452 = det bedste kort sammenlagt vil jeg tro.. og det er perry_78 fra hardwaretest :)

n?, jamen s? er der jo et godt stykke endnu, men mon ik os han bruger bedre k?ling?

og s? er det os her i sommervarmen, mon ik du kan f? den h?jere op ved at fryse dit v?relse (arbejdsv?relse) ned til vinter ;) ?

hvad siger en gang 01 / 03 ?:)

26

torsdag, 20. juli 2006, 20:00

Citeret

Citeret

n?, jamen s? er der jo et godt stykke endnu, men mon ik os han bruger bedre k?ling?

og s? er det os her i sommervarmen, mon ik du kan f? den h?jere op ved at fryse dit v?relse (arbejdsv?relse) ned til vinter ;) ?

hvad siger en gang 01 / 03 ?:)

Well, perry har 01 rekorden:

http://service.futuremark.com/compare?2k1=8850246

Og i 03 er det XS.org:

http://service.futuremark.com/compare?2k3=4347570

27

torsdag, 20. juli 2006, 21:31

S? er jeg oppe p? 600mhz core... ved 1,6Vgpu ( 8o ), tror heller jeg m? stoppe ved de 1,6V, det er jo 0,3V mere end standard og jeg bruger kun luft k?ling... Temperaturen er i?vrigt steget til 54?C nu :))

Jeg er ikke helt sikker p? at 600mhz Core hastighed er 100% stabilt, der kom fejl i ATITools artifact scan efter godt 20 minutter ved 600mhz og 1,59Vgpu, jeg har s? sat den op p? 1,6Vgpu og h?ber p? at den er stabil der 8) EDIT: Har lige testet den i en halv time... uden fejl, s? 600mhz = stabil! ;)

Synes ogs? at et oc fra 503mhz til 600mhz er ret godt p? luft :D

s? mangler jeg bare at lege lidt mere med rammene, h?ber de kan komme op over 440mhz, gerne 450mhz, det ser godt ud :crazyeyes:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Try-this" (20.07.2006, 22:54)

28

torsdag, 20. juli 2006, 23:10

hvis temp er god kan du give mere vgpu vil jeg mene

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 2600k@4.2 1,20 vcore watercooled - 8GB Kingston HyperX - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition watercooled.

29

torsdag, 20. juli 2006, 23:16

Citeret

Originally posted by hot_fifty

tjaa... kan da godt ske det skal have lidt mere :)

men vil lige arbejde videre med ram n?r jeg f?r tid igen :)

30

fredag, 21. juli 2006, 11:00

Citeret

Citeret

Jamen du er jo ved at v?re t?t p?, hvad siger de andre komponenter p? kortet - udover ram og gpu, de kan os v?re en v?sentlig faktor hvis de bliver for varme, ik?:)

Alts? s?dan noget som div. ic'r og s?'n :)

31

fredag, 21. juli 2006, 11:04

Citeret

Citeret

Citeret

Jamen du er jo ved at v?re t?t p?, hvad siger de andre komponenter p? kortet - udover ram og gpu, de kan os v?re en v?sentlig faktor hvis de bliver for varme, ik?:)

Alts? s?dan noget som div. ic'r og s?'n :)

S? vidt jeg kan m?rke mig frem til s? er der ikke noget der lider overlast...

Men 2 af de 3 gange jeg har t?ndt computeren i dag og ATITool har loaded mine 600/425 settings s? har der v?ret lidt grafikfejl og VGPRecover, eller hvad den hedder, har sat std clocks ind.. S? skal den genstarte og ATITool loader p? ny mine settings og s? k?rer det fint... Det er ligesom om den skal v?re varm :D

32

fredag, 21. juli 2006, 13:36

Citeret

Men 2 af de 3 gange jeg har t?ndt computeren i dag og ATITool har loaded mine 600/425 settings s? har der v?ret lidt grafikfejl og VGPRecover, eller hvad den hedder, har sat std clocks ind.. S? skal den genstarte og ATITool loader p? ny mine settings og s? k?rer det fint... Det er ligesom om den skal v?re varm :D

hmm, kan det ik v?re fordi at str?mdelen p? gfx'et ikke kan smide s? meget str?m der skal til at starte kortet op p? een gang? ... det er s?dan lidt... ja, pr?v at m?le n?r du t?nder computeren og se om det evt. kan v?re det?

33

lørdag, 22. juli 2006, 10:50

Citeret

Citeret

hmm, kan det ik v?re fordi at str?mdelen p? gfx'et ikke kan smide s? meget str?m der skal til at starte kortet op p? een gang? ... det er s?dan lidt... ja, pr?v at m?le n?r du t?nder computeren og se om det evt. kan v?re det?

I starten ligger gpu sp?ndingen lavt, g?r den faktisk ogs? lige nu hvor den liger p? 1,56V selvom den er indstillet til 1,6V...

Det er lidt underligt at den hopper ned i sp?nding, den har faktisk kun ville have 1,6V hvis jeg har sat den til 1,6V mens computeren er t?ndt, efter slukning er den som regl hoppe ned p? omkring 1,55V..

34

lørdag, 22. juli 2006, 11:01

Citeret

I starten ligger gpu sp?ndingen lavt, g?r den faktisk ogs? lige nu hvor den liger p? 1,56V selvom den er indstillet til 1,6V...

Det er lidt underligt at den hopper ned i sp?nding, den har faktisk kun ville have 1,6V hvis jeg har sat den til 1,6V mens computeren er t?ndt, efter slukning er den som regl hoppe ned p? omkring 1,55V..

Det er jo nok der dit problem er, str?mforsyningen p? gfx kan ikke f?lge med.

Der er os kun PCI-e str?m p? den - ik?

35

lørdag, 22. juli 2006, 12:35

Citeret

Citeret

Det er jo nok der dit problem er, str?mforsyningen p? gfx kan ikke f?lge med.

Der er os kun PCI-e str?m p? den - ik?

Alts? der er ikke ekstern str?m indgang, direkte fra psu, kun gennem pci-e soklen...

36

lørdag, 22. juli 2006, 12:39

Citeret

Alts? der er ikke ekstern str?m indgang, direkte fra psu, kun gennem pci-e soklen...

Os det jeg mente, det kan godt v?re der den h?nger. Du tr?kker sikkert alt det den kan levere, og mere til, og s? falder sp?ndingen jo, desv?rre. :(

er der ikke mulighed, p? pcb, at f? ekstern str?mforsyning p? kortet? :$

37

lørdag, 22. juli 2006, 12:49

Citeret

Citeret

Os det jeg mente, det kan godt v?re der den h?nger. Du tr?kker sikkert alt det den kan levere, og mere til, og s? falder sp?ndingen jo, desv?rre. :(

er der ikke mulighed, p? pcb, at f? ekstern str?mforsyning p? kortet? :$

Hmm fanme irriterende :S

Alts? af hvad jeg kan se s? er der ikke en liges? tydelig plads til ekstern str?m, men der m? da v?re nogle steder hvor den kan fodres :D

M?ske man skulle sp?rge p? XS.org :D

38

lørdag, 22. juli 2006, 13:02

ja XS har styr p? s?dan noget.. eller Shamino p? VRzone, han er simpelthen voltmodderen over alle voltmoddere

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 2600k@4.2 1,20 vcore watercooled - 8GB Kingston HyperX - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition watercooled.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "hot_fifty" (22.07.2006, 13:02)

39

lørdag, 22. juli 2006, 13:12

hmm... pcb'et er jo et reference pcb til et x800 s? vidt jeg ved, der er der jo en ekstern str?mforsyning p?, s? kortet er lavet til det. Dog har de jo undladt at s?tte kondensatorer osv p? kortet, s? det er de kondensatores og ic'ers udgang til core og mem du skal have din egen str?mforsyning p?. Hvis det kan lade sig g?re er det s?dan det m? skulle g?res :)

EDIT: Hot, det er fandme en l?kker farve du har valgt til din sig. ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "FlexQ" (22.07.2006, 13:13)

40

lørdag, 22. juli 2006, 18:18

haha ja.. fandt den klammeste og kinkiste.. :))

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.