1

fredag, 14. juli 2006, 09:52

Hej

Jeg har forsøgt at montere en VF900-Cu på et POW 6800 Ultra kort og det er da ikke gået helt efter planen ;(

Dvs. at det gik godt med montering af ramkølere, kølepasta osv. men da jeg havde strammet møtrikkerne (½ cirkel ad gangen) og vendte kortet om
opdagede jeg at den sorte vifte overhovet ikke kunne dreje rundt.

I vejledningen står der "Slightly screw each of the four Spring-attached-Fixing Nuts onto each Nipple, then tighten each Fixing Nut one rotation at a time until all are completely tightened."

Jeg brugte hverken værktøj eller uhæmmet vold til at stramme dem men strammede dem alligevel sådan at de var i bund.
Jeg demonterede køleren igen og den kunne stadig ikke rigtig dreje rundt.

Kan problemet skyldes for megen strammning? :oops:

Har kontaktet Shg og de bad mig om at lave en RMA sag...

Har mest lyst til at smide hele lortet i spanden og købe et 7900GT og i den forbindelse vil jeg også spørge om dette kort ville være et godt valg? Kan man se om det er rev. 2 på nogen måde?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=207883

På forhand tak :))

2

fredag, 14. juli 2006, 10:29

Du kan skrive til butikken og forhøre dig ;).. Andet er der ikke at gøre :).. Og hvis du alligevel smidder det andet kort ud, så send lige din skraldepose omkring mig - så prøver jeg at se, om jeg kan få det til at funke :P

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

3

fredag, 14. juli 2006, 11:10

Citeret

Originally posted by DC-Freak
Hej

Jeg har forsøgt at montere en VF900-Cu på et POW 6800 Ultra kort og det er da ikke gået helt efter planen ;(

Dvs. at det gik godt med montering af ramkølere, kølepasta osv. men da jeg havde strammet møtrikkerne (½ cirkel ad gangen) og vendte kortet om
opdagede jeg at den sorte vifte overhovet ikke kunne dreje rundt.

I vejledningen står der "Slightly screw each of the four Spring-attached-Fixing Nuts onto each Nipple, then tighten each Fixing Nut one rotation at a time until all are completely tightened."

Jeg brugte hverken værktøj eller uhæmmet vold til at stramme dem men strammede dem alligevel sådan at de var i bund.
Jeg demonterede køleren igen og den kunne stadig ikke rigtig dreje rundt.

Kan problemet skyldes for megen strammning? :oops:

Har kontaktet Shg og de bad mig om at lave en RMA sag...

Har mest lyst til at smide hele lortet i spanden og købe et 7900GT og i den forbindelse vil jeg også spørge om dette kort ville være et godt valg? Kan man se om det er rev. 2 på nogen måde?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=207883

På forhand tak :))

Det var da lige godt satans, er det selve blæseren som ikke vil dreje rundt, for jeg sidder nemlig med selv samme køler, hvor blæseren sidder fast i selve profilen, jeg har dog slet ikke monteret køleren, jeg opdagede det da jeg lige ville checke mit nye køb.... X(

Intel Haswell 4770
MSI Z87 G45
Kingston 16GB DDR1600
Gigabyte GTX770
OZC 256GB SSD
OZC 850W
Intel Stock køler
Zalman GS1000 Black
Asus 24" TFT

4

fredag, 14. juli 2006, 12:20

Ja det er selve blæseren og jeg ærger mig så gevældigt over at jeg ikke bare lige checkede om den kunne dreje ordentligt rundt ;(

Men det er da altid noget at jeg ikke er alene om problemet.
Jeg laver en RMA på skidtet, er dog fristet til at bruge hele affæren som undskyldning til at købe et 7900GT, lol

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Pvt.P.Nutz" (14.07.2006, 13:15)

5

fredag, 14. juli 2006, 12:39

Citeret

Originally posted by DC-Freak
Ja det er selve blæseren og jeg ærger mig så gevældigt over at jeg ikke bare lige checkede om den kunne dreje ordentligt rundt ;(

Men det er da altid noget at jeg ikke er alene om problemet.
Jeg laver en RMA på skidtet, er dog fristet til at bruge hele affæren som unskyldning til at købe et 7900GT, lol

He He ja sådan har jeg det også, og jeg hentede enda køleren...

Med hensyn til 7900GT så er det dælme billigt det du har fundet der + du jo får et spil med til prisen, de havde ikke XFX på lager da jeg købt nyt GFX i sidste uge ellers havde jeg købt det du linker til...

:)

Intel Haswell 4770
MSI Z87 G45
Kingston 16GB DDR1600
Gigabyte GTX770
OZC 256GB SSD
OZC 850W
Intel Stock køler
Zalman GS1000 Black
Asus 24" TFT

6

tirsdag, 18. juli 2006, 14:30

HK hvor de hurtige hos shg.dk

Sendte blæseren tilbage i går eftermiddags, de modtog tidligt i dag og allerede ca. 1 time var sagen afsluttet og de sender en ny en :clap:

Sådan :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Pvt.P.Nutz" (18.07.2006, 14:30)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.