Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 9. juli 2006, 04:13

Her i de sene nattetimer hvor man ikke kan sove, kåger man jo løs..

Here goes..

Jeg kan godt tænke mig at afmontere bunden af min CPU-tube.. (kølerør til CPU'en)..

Jeg har udarbejdet to layouts, et som kræver lasercut og et andet som kan fixes uden..
Men først, kan jeg afmontere skidtet, og hvorledes?

Og hvilket layout er værd at gå efter..
Dimensionerne er ikke skrevet, var lidt hurtigt paint med touchpad..
Højde: 15cm - og for den med et "spyd" skal diameteren være omkring 3cm..

Den anden er en højde af 10cm nok IMO, men denne kræver lasercut, og det ved jeg ikke lige hvor jeg kan få fixet på Sjælland.

- Begge skal fremstilles af massivt kobber, henholdsvis 10 og 15cm i højden, og 7cm i diameteren.

Here goes:

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

2

søndag, 9. juli 2006, 04:17

Andre forslag er velkomne :)

Vil lige nævne, bunden bliver 1 til 1.5cm tyk...

Idéen i den nye baseunit er et forsøg på at kunne holde en mere stabil temperatur hva' end den er høj eller lav, da dette giver et større spillerum ved coldbug.

take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

3

søndag, 9. juli 2006, 09:44

Det handler vel om at have et så stort overflade areal til at aflede varmen med, så jeg ville gå efter 1'ern - men skal den bruges til tube @ tøris eller hva?

4

søndag, 9. juli 2006, 10:17

Citeret

Originally posted by FlexQ
Det handler vel om at have et så stort overflade areal til at aflede varmen med, så jeg ville gå efter 1'ern - men skal den bruges til tube @ tøris eller hva?

Ja, og så meget materiale at binde varmen i, da det giver længere tids nedkøling/opvarmning :)

Er et rør som kan bruges til tøris nu, ja, men, tøris har jeg aldrig købt kun kvælstof hidtil.

take your next paycheck.

5

søndag, 9. juli 2006, 10:33

Citeret

Originally posted by M.Beier

Citeret

Ja, og så meget materiale at binde varmen i, da det giver længere tids nedkøling/opvarmning :)

Er et rør som kan bruges til tøris nu, ja, men, tøris har jeg aldrig købt kun kvælstof hidtil.

Okay, jamen mit bedste bud - må jo så være at du skal droppe det at få skåret rør ud, altså som din første tegning.

men simpelthen få lavet det som en almindelig cpukøler, eller en zalman, altså meget OG mange tynde og tætplacerede blade, det vil give meget større overfladeareal til at overføre varmen med, og så ja - jeg havde nu os valgt at lave selve tuben altså røret og den runde bund af kobber - men det der egentlig skal overføre varmen af sølv, da sølv efterhånden er nede i priser der er til at komme til for hvide mennesker. :)

6

søndag, 9. juli 2006, 11:02

Citeret

Citeret

Originally posted by M.Beier

Citeret

Okay, jamen mit bedste bud - må jo så være at du skal droppe det at få skåret rør ud, altså som din første tegning.

men simpelthen få lavet det som en almindelig cpukøler, eller en zalman, altså meget OG mange tynde og tætplacerede blade, det vil give meget større overfladeareal til at overføre varmen med, og så ja - jeg havde nu os valgt at lave selve tuben altså røret og den runde bund af kobber - men det der egentlig skal overføre varmen af sølv, da sølv efterhånden er nede i priser der er til at komme til for hvide mennesker. :)

Sølv leder ikke varme så godt som kobber :)
(de bytter ved -140 ca.)

Og diamant er for dyrt :))

take your next paycheck.

7

søndag, 9. juli 2006, 13:34

Høje pinde er IKKE en fordel med tøris - varmen skal rejse for langt.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.