Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 27. juni 2006, 14:34

jeg har lige fået sådan en, og er egentlig meget glad for den. Men tilførslen af strøm er bare lidt irreterende synes jeg....

I øjeblikket har jeg ført det ud bag kabinettet, og tager den ud af strømstikket hver gang jeg slukker / tænder. Er der nogen som har en god ide til hvordan man kan gøre dette mere praktisk?

...

2

tirsdag, 27. juni 2006, 14:41

Citeret

Originally posted by shack
jeg har lige fået sådan en, og er egentlig meget glad for den. Men tilførslen af strøm er bare lidt irreterende synes jeg....

I øjeblikket har jeg ført det ud bag kabinettet, og tager den ud af strømstikket hver gang jeg slukker / tænder. Er der nogen som har en god ide til hvordan man kan gøre dette mere praktisk?

Køb eller byg et pumperelæ.

3

tirsdag, 27. juni 2006, 14:57

køb sådan en stikdåse hvor den skal sættes til usb.
Fungere ved at den kun kan levere strøm når at computeren er tændt pga, den usb tilslutning. Der kan du jo så også sætte skærm, højtaler, externe enheder og alt muligt til som du kun bruger når computeren er tændt.

| AMD Phenom II X4 965 | MSI HD5700 Twin Frozen |
| Asus M4A785TD-M Evo | OCZ 500 W |
| 2*2 gb Mushkin PC3-10666|
| WD Green 1TB |
| Dell 20'' Widescreen |Logitech Z5500
| MS Seven |

4

tirsdag, 27. juni 2006, 15:03

Okay, det lyder smart. Hvor kan sådan et købes?

...

5

tirsdag, 27. juni 2006, 15:05

Citeret

Alle steder.. Byggemarkeder osv.

6

tirsdag, 27. juni 2006, 15:38

Citeret

Du skal spoerge efter en stroemspareskinne ala den her:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?…9&n=10&KundeID= :)
/Thomas

7

tirsdag, 27. juni 2006, 16:39

Jeg har loddet et almindeligt PSU Stik på dem, sat stikkene fast bag i kabinettet, under PSU'en, og skal nu have sat kontakter på dem, således at de tændes forfra. Det bliver lavet således at man ikke kan tænde selve computeren uden at tænde pumpen først.

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

8

torsdag, 29. juni 2006, 23:35

Jeg har min direkte i stikkontakten. Altså hallo! Man har den da ikke slukket!
Den siger jo intet alligevel.

[Workstation]Intel i7-2600K
Asus Maximus IV Extreme-Z
Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
Samsung 850 Evo 256GB (System)
Samsung 850 Evo 512GB (Games)
4x4TB (Storage)
Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
Corsair 800D | Corsair HW850

9

fredag, 30. juni 2006, 00:10

tjaa, jeg lavede for en kammerat sådan at han havde en 220V kontakt foran på hans kabinet, som virkede med 2 kontakter, sådan at den tændte for computeren samtidig med at den åbnede for strømmen til strømforsyningen. Vældig smart.

med mindre man har en psu som ik tillader at computeren tændes lige efter der er sat strøm til den :S

10

fredag, 30. juni 2006, 00:16

Citeret

Hvis jeg var dig, så ville jeg lave et astabilt lav-volt relæ. Hvis du ikke selv ved hvordan du skal lave det, så kender du sikkert en der kan.

Du skal have fat i et relæ som uden tilførsel af strøm står i en slukket position. Triggeren til relæet får så 5V eller 12V fra et molex-stik fra computeren.
Så snart at du tænder for computeren så hopper relæet over i en tændt-position og pumpen tænder.

Det er simpelt at lave, og virker perfekt.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.