Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 26. maj 2006, 15:59

Hvor meget gør du ud af at rengøre efter kølepasta ?? :)

Der er jo en del grader for hvor meget folk går op i det...

Har selv to varianter, alt efter om det er en vigtig komponent:
1) Nøjes med at tørre skidtet af med køkkenrulle

2) Den lidt mere hårdføre.
- Aftørring med køkkenrulle.
- Afspritning.
- Slibning.
- Aftørring med køkkenrulle med sprit på.
- Sprit på profil.
- Antændelse af spriten med lighter eller tændstik.

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "M.Beier" (26.05.2006, 15:59)

2

fredag, 26. maj 2006, 16:00

Citeret

Originally posted by M.Beier
Hvor meget gør du ud af at rengøre efter kølepasta ?? :)

Der er jo en del grader for hvor meget folk går op i det...

Har selv to varianter, alt efter om det er en vigtig komponent:
1) Nøjes med at tørre skidtet af med køkkenrulle

2) Den lidt mere hårdføre.
- Aftørring med køkkenrulle.
- Afspritning.
- Slibning.
- Aftørring med køkkenrulle med sprit på.
- Sprit på profil.
- Antændelse af spriten med lighter eller tændstik.

Tørrer med køkkenrulle først, og derfor køkkenrulle med sprit..

Går ikke så meget op i graderne igen at jeg gider sidde flere timer med rengøring :P

Intet system pt.
Bygger Conroe så snart G80 coren er på banen ;)

3

fredag, 26. maj 2006, 16:02

Tager 2 minutter - men profilen kan godt blive halvvarm af afbrændingen :P

take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

4

fredag, 26. maj 2006, 16:06

Citeret

Tager 2 minutter - men profilen kan godt blive halvvarm af afbrændingen :P

Hehe :T

Ikke lige noget jeg har tænkt mig at prøve.. :P

Intet system pt.

5

fredag, 26. maj 2006, 16:13

Jeg vil nu ikke anbefale afbrænding af spritten bagefter. Lad hellere spritten fordampe, da det ikke efterlader nogle sporstoffer. Afbrænding med tændstikker kan efterlade spor af svovl, ligesom afsvedne komponenter også kan forurene profilen.

EB

embedded systems enthusiast

6

fredag, 26. maj 2006, 16:14

Citeret

Originally posted by EdgarBaba
Jeg vil nu ikke anbefale afbrænding af spritten bagefter. Lad hellere spritten fordampe, da det ikke efterlader nogle sporstoffer. Afbrænding med tændstikker kan efterlade spor af svovl, ligesom afsvedne komponenter også kan forurene profilen.

EB

Den største grund til jeg heller ikke vil gøre det.

Intet system pt.

7

fredag, 26. maj 2006, 16:14

Citeret

EB

I know, derfor man antænder fra kanten, det er jo midten som er det vigtige :D

take your next paycheck.

8

fredag, 26. maj 2006, 16:16

Beier det kan bare aldrig blive godt nok for dig hva? :D

Intet system pt.

9

fredag, 26. maj 2006, 16:19

Citeret

Originally posted by Han$en

hehe, plejer bare køkkenrulle og intet andet :D

Men evap har fået en sådanne omgang... - Psykopat aktivt ved jeg godt... (mener gassen i systemet er teeeemlig sprængfarlig ved den temp... - kritisak tryk på r404a mindes jeg at være temlig højt ved høj temp...)

EDIT:
Uhm, har oxo lige bestilt for 10.000 kroners nyt HW hjem, never is enough.

take your next paycheck.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "M.Beier" (26.05.2006, 16:20)

10

fredag, 26. maj 2006, 16:19

Citeret

Citeret

EB

I know, derfor man antænder fra kanten, det er jo midten som er det vigtige :D

Lad mig så i den forbindelse lige nævne at antænding af en tændstik kan sprede svovlrester i en radius af 15 cm. Hvis du ønsker at bruge den løsning frem for at lade spritten fordampe, så brug en lighter!

EB

embedded systems enthusiast

11

fredag, 26. maj 2006, 16:21

Citeret

Citeret

Originally posted by Han$en

hehe, plejer bare køkkenrulle og intet andet :D

Men evap har fået en sådanne omgang... - Psykopat aktivt ved jeg godt... (mener gassen i systemet er teeeemlig sprængfarlig ved den temp... - kritisak tryk på r404a mindes jeg at være temlig højt ved høj temp...)

EDIT:
Uhm, har oxo lige bestilt for 10.000 kroners nyt HW hjem, never is enough.

:$ :cheers:

Intet system pt.

13

fredag, 26. maj 2006, 21:02

Jeg tager det sgu bare af med fingeren

Har også lige bestilt hardware, men det er for 12662Kr :P

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "XmuZz" (26.05.2006, 21:02)

14

lørdag, 27. maj 2006, 09:28

Køkkenrulle, vatpinde og neglelakfjerner

Lenovo T420s / i5 2520M / 8GB DDR3L / HD 3000 / 14" LED [1600*900]
240GB Kingston V300 / Intel 6205N / Webcam / Bluetooth / WWAN

Nikon D300s / Canon PIXMA MG 3550 / Synology DS 214+ 2*3TB WD Red

15

lørdag, 27. maj 2006, 09:59

Aftørring af det værste med ren køkkenrulle - eftertørring med spritvædet eller isopropylalkohol vædet køkkenrulle.

Afbrænding er sådan ca det mest tåbelige jeg nogensinde har hørt, når sprit er så flygtig en væske som det er. Venter man 1 minut i stedet for at sætte fut til det, fordamper det og tager sporstofferne med i stedet for at efterlade affaldsstoffer og svovlrester på overfladen.

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

16

lørdag, 27. maj 2006, 14:51

bruger isopropylalkohol på en køkkenrulle da det fordamper lyn hurtigt

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 1x128GB SSD
PowerColor R290 PCS+ I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
Dell U2311H I Logitech G500 + CM Rapid fire TK keyboard
Wii U- PS3 Slim 120GB - Xbox360 Premium 20GB

17

lørdag, 27. maj 2006, 15:40

Køkkenrulle til det værste, derefter rensebenzin til det slemme, derefter sprit til at tage hinden som rensebenzin laver.

18

lørdag, 27. maj 2006, 16:27

når køkkenrulle er det værste med sprit på (isopropylalkohold) hvad er så bedre.. en klud eller?

Lian Li 2 x triple rad + 1 x dual, 3 x 120mm fans + 2 x 120mm + 3 x 120mm - Intel 2600k@4.6 1,33 vcore watercooled - 8GB Crucial ELITE ram - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition.

19

lørdag, 27. maj 2006, 16:55

Først rensevæske fra Akasa, derefter isopropylalkohol og så er den ged barberet..... :clap:

20

lørdag, 27. maj 2006, 17:09

Når der skal gøres rigtig rent bruger jeg min egen hjemmelavede blanding, bestående af 20% diesel olie og 70% sukkervand og 10% salt.

Ellers er det bare lidt køkkenrulle og sprit..

Mvh.

Johann Strønæs Steffensen

21

lørdag, 27. maj 2006, 19:09

Et stykke køkkenrul til det meste og så et kaffefilter med isopropyl 99,9% til resten ;)

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16923&sid=[/IMG]

22

søndag, 28. maj 2006, 00:03

først aftørring af det allerværste, så en tur med sprit eller isoproplalkohol alt efter hvad jeg har hjemme.

fandt ved et uheld ud af at absint er ret effektivt osse, men det er spild af godt sprut.

isopropylalkohol er IMO det mest effektive hvis noget af kølepastaen er tørret ind

23

fredag, 2. juni 2006, 15:30

Køkkenrulle, sprit ---> Den skid slået...

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
|8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
|120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
|FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

24

fredag, 2. juni 2006, 20:11

deo er skide godt til at rense med...og så kan man tørre overfladen over emd isoprophylalkohol bagefter.....så er det rent..og dufter godt :D

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

be quiet! Dark Power Pro 1000 W PSU

Så er Tweak.dk tilbage med endnu en anmeldelse. Denne gang skal vi kigge på et kraftværk af en strømforsyning
Læs Mere

NZXT S340 Special Edition

Denne test vil for de fleste trofaste Tweak læsere virke lidt som et deja-vu, da vi skal kigge på et kabinet,
Læs Mere

Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma

Razers Blackwidow tastatur har vi flere gange haft forbi vores testbænk, men det er første gang, vi skal have
Læs Mere

MSI GTX 950 Gaming 2G OC

Tiden er kommet til, at vi skal vende blikket mod et entry level grafikkort i den mere prisvenlige ende af ska
Læs Mere

ASRock Z170 Extreme4

Det er nu blevet tiden til, at vi skal have kigget lillebroderen til det her på Tweak.dk for nyligt testede Z1
Læs Mere

SafeHome alarmsystem

Når man nu har for mange tusinde kroners hardware stående inde på sit værelse, ville det måske være en god ide
Læs Mere

SteelSeries Siberia X300

Denne gang har vi fået fingrene i det nyannoncerede og nylancerede SteelSeries Siberia X300 headset, designet
Læs Mere

Roccat Nyth Modular Gaming Mouse og Taito Control

Vi skal i dag tage et kig på noget så usædvanligt som en modulær gamingmus. Roccat har nemlig tilsendt os dere
Læs Mere

Her er AMD's nye R9 Nano grafikkort

Så blev det endelig dagen, hvor AMD kunne løfte sløret for deres nye R9 Nano grafikkort. R9 Nano er skabt med
Læs Mere

Corsair går sammen med Team Dignitas om ny Sabre mus

Corsair har vi flere gange stiftet bekendtskab med her på Tweak.dk, og de er nu klar med en helt ny mus, der e
Læs Mere

Så blev onsdagens Twitch session gennemført!

Onsdagen forløb hos TeamTweak ganske glimrende, og vi fik udlovet et ultralækkert Logitech G910 tastatur, mens
Læs Mere

Ny Metal Gear Solid V trailer landet

Der er sikkert flere af jer derude, der glæder sig til det kommende Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, komm
Læs Mere

Det bedste fra to fastfood-verdener til dit LAN party?

Egentlig har denne nyhed ikke meget med Tweak.dk og IT at gøre, men jeg kan som skribent alligevel ikke lade v
Læs Mere

Windows 10 rammer endnu en milepæl...

For ikke så længe siden kunne vi berette om, at Windows 10 allerede havde rundet 53 millioner installationer.
Læs Mere

Archos giver brugere valget mellem Android og Windows 10

Archos, der er et firma, som laver smartphones og tablets, har lige lanceret en ny smartphone, hvor man kan væ
Læs Mere

Nyt Microsoft-projekt: En 3D-scanner i din smartphone

Der er altid gang i den i de store firmaer som Google og Microsoft, og netop Microsoft har gang i noget særdel
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.