Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 18. februar 2006, 15:56

jeg er ny til vandkøling så jeg har et par spørgsmål. hvordan monterer man sin radiator på sit kabinet, hvor er den bedste måde at montere radiatoren, skal den overhovedet monteres. Jeg så i en tråd at én gut havde monteret radiatoren på siden af sit kabinet dermed ved at tage den ene side helt af, er det muligt at montere den uden at gøre dette? Hvad er den bedste placering af radiatoren

ps. jeg har et antec p180 kabinet

2

lørdag, 18. februar 2006, 16:09

Jamen jeg har selv bare Taget nogle strips og spændt den fast inde i mit kabinet. Det ikke Svært, min radiator er oppe i toppen af mit kabinet. Men jeg kan sende et par billeder senere måske. Men det nemt nok.

CoreI7 5820K@4.5GHz
32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz
ASUS Msi X99 Sli Plus
Corsair 1500w
KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled
120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB
Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K
CorsAir Carbide 540

3

lørdag, 18. februar 2006, 16:34

Der er flere forskellige måder du kan montere en Radiator på..... kommer også lidt an på om det er en Single Eller Dual Eller Tripple Radiator, eller om det er en som The_Unforgiven's Radiator (Det er ham der har den på den ene side a kabinettet som du beskriver) er det en single radiator så skru den fast i kabinettet. er der ikke et 120 mm hul i forvejen som passer til blæseren så¨få en til at hjælpe dig med at skære hullet.. :)

4

lørdag, 18. februar 2006, 20:57

http://www.pc-modd.dk/new/dldescription.…illedemenuid=79

eller det her: http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=8002

én af de to jeg har tænkt mig at købe

indtl videre hælder jeg mig imod alphacool

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "lithium1" (18.02.2006, 23:44)

5

mandag, 20. februar 2006, 08:10

Citeret

Originally posted by lithium1

Hvis jeg ikke husker helt forkert, så sidder der en 120mm blæser bagerst i det P180. Af med den og på med radiatoren og så blæseren uden på... Hvis du altså vælger det Alphacool.

27" iMac / i5 2500s / 16GB DDR3 / HD 6770M / 2560x1440 IPS
275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

12" MacBook / Core m5 / 8GB DDR3L / HD 515 / 2304x1440 Retina/IPS
512GB Apple PCI-e SSD / AirPort Extreme (ac) / iSight

6

tirsdag, 21. februar 2006, 01:53

så blokerer den jo næsten hele airflow'et, den radiator er jo gigantisk. Forresten så er det en totalt passiv vandkølings kit, dvs. at der ingen blæsere behøves på radiatoren.

Hvordan monterer man en radiator bedst på et antec p180 kabinet? Er der nogen der har nogle erfaringer med det.

Flash animation af kabinettet: link: http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=81800
click på demo animationen

nærmere beskrivelse af radiatoren kan ses her:
http://www.pc-look.com/boutik/Prod_Cape-…tml?language=en

her ser det umiddelbart ud som om det er noget lidt tricky materiale at bore igennem (multi layered)

antecs egen beskrivelse af materialet:

"innovative three layer panel construction dampens system noice making the p180 one of the quietest cases available."

ikke noget der lyder aaalt for rart at skulle til at bore i men ok.

der skal bores 4 mounting holes står der (det er en ret stor radiator). og dette helst uden at ødelægge det fine kabinet mere end nødvendigt :)

vil høre om det materiale er til at bore igennem uden at fucke det hele op hehe :) man har jo kun 1 forsøg kan man sige

husk, livet handler om at have det sjovt!

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "lithium" (21.02.2006, 02:13)

7

tirsdag, 21. februar 2006, 02:54

Nu er den radiator du fremviser jo ik helt en alm 120 mm radiator, og er du begynder inden for vandkøling bør du nok gøre dig nogle overvejelser, radiatoren du har valgt er vældig fin, men du ska nok ik satse på at få den proppet ind i dit kabinet, er der monterings huller i radiatoren så tjek om det er muligt for dig at hænge den på siden a dit kabinet.. ellers find ud a om du kan få den kylet op på væggen bag din computer, eller købt fødder til den hvis du ska ha den slæbt med til lan, personligt ville jeg stært fraråde dig at hive den med til lan hvis du har radiator til at sidde udenfor kabinettet.. misundelig tosse der vil hive i ledninger og slanger, og ja du kan sikkert forstille dig resten

CORA 642 (Maxi):
Size: 42x30x5cm (hxlxw) plus connections
Weight: approx. 4350g
Material: Aluminium special continuous casting profile colored anodized
absolutely corrosion-resistant
U-clamps and mounting material is included in scope of delivery
Illustrated, detailed manual for assembly and mounting
With robust 10/8mm (8x1mm) G1/4 connections
Sufficient cooling performance for all common CPUs

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "-=WOF=-^XavieR^" (21.02.2006, 02:56)

8

tirsdag, 21. februar 2006, 04:51

Citeret

Originally posted by lithium
så blokerer den jo næsten hele airflow'et, den radiator er jo gigantisk. Forresten så er det en totalt passiv vandkølings kit, dvs. at der ingen blæsere behøves på radiatoren.

Hvordan monterer man en radiator bedst på et antec p180 kabinet? Er der nogen der har nogle erfaringer med det.

Flash animation af kabinettet: link: http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=81800
click på demo animationen

nærmere beskrivelse af radiatoren kan ses her:
http://www.pc-look.com/boutik/Prod_Cape-…tml?language=en

her ser det umiddelbart ud som om det er noget lidt tricky materiale at bore igennem (multi layered)

antecs egen beskrivelse af materialet:

"innovative three layer panel construction dampens system noice making the p180 one of the quietest cases available."

ikke noget der lyder aaalt for rart at skulle til at bore i men ok.

der skal bores 4 mounting holes står der (det er en ret stor radiator). og dette helst uden at ødelægge det fine kabinet mere end nødvendigt :)

vil høre om det materiale er til at bore igennem uden at fucke det hele op hehe :) man har jo kun 1 forsøg kan man sige

Du linker til to forskellige sæt.... Og jeg refererer til Alphacool-sættet med 120mm radiator... hvis du har besluttet dig for et af dem, så skriv det i tråden, så vi andre ikke famler i blinde.

Dit airflow er ikke så vigtigt når du vandkøler. Ellers så sæt radiator og blæser på ydersiden.

En anden mulighed er en Zalman Reserator (passiv vandkøling). Har haft det og det er godt.

Mht. boring i kabinettet, så vil du sikkert finde ud af, at det ikke er noget problem. Producenter har det med at overdrive deres produktbeskrivelser. Lur mig om det ikke er lige til at bore i. Det er bare et spørgsmål om at have det rigtige gear til det.

275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

9

tirsdag, 21. februar 2006, 11:04

http://www.pc-look.com/boutik/Plus_128008-057.php

hvis man ser her, fylder den det meste af kabinet siden, de huller der skal bores er de monteringshuller eller til at ind og ud slangerne ind til de andre komponenter i kabinettet?

Med lidt god vilje ser det dog ud som om den godt kan installeres indeni kabinettet, da p180 har en lidt anderledes udformning end standard atx kabinetter. Men hvis det ikke går må jeg så installere det udenfor.

et helt andet spørgsmål.

hvor vil i anbefale at pumpen installeres? skal den monteres bagpå?

og et sidste spørgsmål.

hvilken side af kabinettet bør jeg installere radiatoren på. Nu ved jeg ikke hvor stramt slangerne kommer til at sidde, men de skal jo ikke sådan ryge af fordi man vil checke sit interior ud :)

Citeret

skrevet af maverick: Du linker til to forskellige sæt.... Og jeg refererer til Alphacool-sættet med 120mm radiator... hvis du har besluttet dig for et af dem, så skriv det i tråden, så vi andre ikke famler i blinde.

jeg ved ikke lige hvor du får 120mm radiatoren fra, alphacool radiatoren som er en Cape CORA 642 Convect Silver - Maxi med dimensionerne 42x30x5cm (hxlxw)

det er en passiv radiator så man skal ikke bruge blæser mavve ;)

Jeg har besluttet mig for alphacool'en.

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "lithium" (21.02.2006, 11:19)

10

tirsdag, 21. februar 2006, 11:56

Det sæt han referere til er dette som du selv har linket til. :)

http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=8002

- Heatkiller Rev. 2.5 CPU kølehoved
- HTF3 Single 120mm radiator
- NB UltraSilentFan SX1 120mm
- 3-pin forlængerledning
- 3-4 pin adapter
- C-Systems CSP750 Mark. II pumpe
- Bay-Res HDPE reservoir
- Supercool vandtilsætning
- 3m PU slange
- 2 stk. L-stykker
- 10 Strips
- Coolermaster HTK-01 Kølepasta

syntes sættet du har valgt er helt fint, dog syntes jeg det er VILDT meget ballade og lave for at køle en enkelt CPU.. jeg kan ik se den store fornuft i at koble så kæmpe en radiator på siden a sit kabinet for at køle netop kun cpu. :) hehe.. men fedt sæt imo

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "-=WOF=-^XavieR^" (21.02.2006, 11:59)

11

tirsdag, 21. februar 2006, 13:25

Citeret

Originally posted by -=WOF=-^XavieR^

- 3-pin forlængerledning
- 3-4 pin adapter
- Bay-Res HDPE reservoir
- 3m PU slange
- 2 stk. L-stykker
- 10 Strips

syntes sættet du har valgt er helt fint, dog syntes jeg det er VILDT meget ballade og lave for at køle en enkelt CPU.. jeg kan ik se den store fornuft i at koble så kæmpe en radiator på siden a sit kabinet for at køle netop kun cpu. :) hehe.. men fedt sæt imo

Tak, Johnny. Troede et kort øjeblik at jeg havde set forkert (er jo ikke helt ung mere).

Når lithium ikke vil erkende han har lavet et forkert link, må lithium rode med sit lort selv.

Må vel hellere rende på posthuset med den pakke til dig... Bedre end at blive undervurderet af en nybegynder.

12

tirsdag, 21. februar 2006, 13:34

jeg spørger igen.. HVOR STÅR DER ALPHACOOL på den kit du linker til? maverick..

bare for at gøre det krystalklart for dig.. så har jeg som i 3 andre replies sagt at det er alphacool'en jeg hælder mig op af. Det er en passiv radiator, og den er for stor til at sidde bagpå kabinettet.

desuden bryder jeg mig slet ikke om din nedladende attitude. Jeg synes det er ret uforskammet og uncalled for, da jeg bare venligt påpegede at jeg ikke kunne forstå hvad du mente fordi jeg helt fra nummer 2 reply har skrevet at det var alphacool sættet jeg gerne ville have. og da du bruger navnet alphacool navnet sammen med elementer fra den anden h2o kit fra vcore.dk, så bliver man jo en del forvirret....

da det er tydeligt at du har taget fejl, så påpegede jeg det på en venlig måde, og så bliver du sur og personlig. prøv lige at stramme op.

jeg skrev i posten FØR dit første svar maverick (LÆG MÆRKE TIL DEN FØRSTE URL):

YOU CAN'T BREAK MY JOY.. BOY...

Dette indlæg er blevet redigeret 17 gange, senest redigeret af "lithium" (21.02.2006, 14:09)

13

tirsdag, 21. februar 2006, 14:13

Citeret

Originally posted by Maverick

Citeret

Originally posted by -=WOF=-^XavieR^

- 3-pin forlængerledning
- 3-4 pin adapter
- Bay-Res HDPE reservoir
- 3m PU slange
- 2 stk. L-stykker
- 10 Strips

Tak, Johnny. Troede et kort øjeblik at jeg havde set forkert (er jo ikke helt ung mere).

Når lithium ikke vil erkende han har lavet et forkert link, må lithium rode med sit lort selv.

Må vel hellere rende på posthuset med den pakke til dig... Bedre end at blive undervurderet af en nybegynder.

Hehe Maverick, du har set forkert, så du må sgu være gammel :)
Alphacool sættet har IKKE nogen 120 mm radiator

14

tirsdag, 21. februar 2006, 14:13

hehe ja det er en ret stor radiator :) men jeg havde da også regnet med at skulle køle nogle flere ting, den primære grund til den store radiator er at jeg vil have en passiv én af slagsen, og når jeg var i gang, så tænkte jeg at man ligeså godt kunne købe en ordentlig børge som man også kan bruge når man opgraderer. Hvis du kigger på de to h2o kits koster de jo stort set det samme.. faktisk er vcore's en anelse dyrere (og mindre radiator).

15

tirsdag, 21. februar 2006, 14:18

Citeret

bare for at gøre det krystalklart for dig.. så har jeg som i 3 andre replies sagt at det er alphacool'en jeg hælder mig op af. Det er en passiv radiator, og den er for stor til at sidde bagpå kabinettet.

desuden bryder jeg mig slet ikke om din nedladende attitude. Jeg synes det er ret uforskammet og uncalled for, da jeg bare venligt påpegede at jeg ikke kunne forstå hvad du mente fordi jeg helt fra nummer 2 reply har skrevet at det var alphacool sættet jeg gerne ville have. og da du bruger navnet alphacool navnet sammen med elementer fra den anden h2o kit fra vcore.dk, så bliver man jo en del forvirret....

da det er tydeligt at du har taget fejl, så påpegede jeg det på en venlig måde, og så bliver du sur og personlig. prøv lige at stramme op.

hey fister.. få lige en anden tone på, regner du med hjælp herinde så tiltal folk ordentlig ihvertfald dem der prøver på at hjælpe dig... men siden du har så skide meget forstand på det hele selv, hvorfor i alverden søger du så egentlig hjælp, som Maveric siger, rod med dit lort selv,

16

tirsdag, 21. februar 2006, 14:34

øøhh.. jeg kan godt se og respektere at du forsvarer din kammerat på en eller anden måde, men jeg påpegede bare at han tog fejl (på en meget flink måde hvis du nu genlæser posten før maverick bliver personlig) hvorefter han dissede mig...

lad være med at flippe det her.. det er sq ikke mig der opfører mig uanstændigt..

hvis du nu ser trådens navn har jeg aldrig påstået jeg har 100% styr på vandkøling overhovedet. Men ingen kan bruge til noget at i ikke kan indrømme når personer tydeligt læser forkert og derefter klandrer mig for at informere dem om det, og bliver fornærmet over deres egen fejl...

prøv nu lige at være lidt konstruktiv i stedet for alt det gylle der.. de replies her fylder sq næsten halvdelen af tråden efterhånden...

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "lithium" (21.02.2006, 14:38)

17

tirsdag, 21. februar 2006, 14:48

Citeret

Hmm.... OK, jeg lader tvivlen komme dig tilgode og beklager mit heftige udfald. Mit temperatment løber nogen gange af med mig :oops:

Back to topic: Hvis jeg var dig ville jeg vælge løsningen med 120mm radiator, da jeg er ret sikker på du vil blive træt af den store passive i længden.

Men da du har bestemt dig, så monter den på den side man ikke ser, hvis kabinettet står op ad et bord e.l. Monteringen tvivler jeg på vil volde problemer. Brug et godt hulbor - eller som nævnt i tråden hæng den på væggen bag kabinettet.

Held og lykke med det og smid et par pics når du er færdig.

18

tirsdag, 21. februar 2006, 14:54

hehe det er helt i orden maverick :) no harm done!

nå tilbage til det egentlige emne... Der står i monteringsvejledningen på radiatoren at jeg skal bore 2 huller, men der skal vel også bores nogle huller til selve slangerne.

Der har jeg lige nogle få spørgsmål

den vandkit jeg køber (alphacool'en) den er vel beregnet til at jeg kan sætte kølehoveder på andre ting såsom gfx ram hdd osv.

Så jeg gik og tænkte på hvorledes man dræner selve systemet for vand, når man skal udskifte dele eller opgradere sin køleløsning, fx med flere kølehoveder til flere ting.

er der nogen der ville være flinke at forklare mig det.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "lithium" (21.02.2006, 14:55)

19

tirsdag, 21. februar 2006, 15:02

maverick ven jeg tænkte på, den 120cm radiator, hvor meget støj afgiver den når man sætter en blæser på. grunden til jeg har taget passiv er at jeg er mega anti noise freak.. schhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :)

men hvis den lille radiator næsten ikke siger et hak så kunne det jo være værd at overveje.

mht. til monteringen af 120mm radiatoren, er der en lettere metode vedrørende den end at skulle bore i kabinettet.

jeg hælder stadigvæk til den store radiator men vil gerne lige høre :) for selvom den måske ændrer kabinettes udseende radikalt, så kan den radiator jo køle stort set alt passivt, og den koster det samme som den lille ser det umiddelbart ud til.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "lithium" (21.02.2006, 17:23)

20

tirsdag, 21. februar 2006, 16:38

Citeret

maverick ven jeg tænkte på, den 120cm radiator, hvor meget støj afgiver den når man sætter en blæser på. grunden til jeg har taget passiv er at jeg er mega anti noise freak.. schhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :)

men hvis den lille radiator næsten ikke siger et hak så kunne det jo være værd at overveje.

mht. til monteringen af 120cm radiatoren, er der en lettere metode vedrørende den end at skulle bore i kabinettet.

jeg hælder stadigvæk til den store radiator men vil gerne lige høre :) for selvom den måske ændrer kabinettes udseende radikalt, så kan den radiator jo køle stort set alt passivt, og den koster det samme som den lille ser det umiddelbart ud til.

Den støjer skam ikke mere end den blæser du sætter på den. Du kan sagtens montere den på ydersiden og lade blæseren sidde på indersiden.
Det optimale er dog montering i toppen. Du har en 120mm siddende ved CPU-området der fjerner det meste af den varme luft der ellers driver op af. Luften i toppen vil så være tilpas kølig til, at du kan lade blæseren suge luften op gennem radiatoren.
Kræver selvfølgelig lidt skærearbejde, men det er ikke så svært. Jeg kan evt. være behjælpelig med værktøj og selve skærearbejdet hvis du bor i KBH-området.

Hvis du skal lave huller til den store radiator skal du bruge et godt bor, som koster en del gryn.

Sådan et her:

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.