Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

61

søndag, 8. januar 2006, 19:15

Citeret

Originally posted by M.Beier

Citeret

Originally posted by Fragman
bruger 623-3 her, men netop det der startup VID osv vil jeg da gerne have forklaret...for synes min opfører sig underligt over 2.8......helt umuligt at få stabil....kan det være chipset der skal have mere eller?

Chipset skal ikke have mere medmindre du bruger 200mhz 15.6us :)

Translation needed. Btw., Beier, sin MSN blev aldrig added. Smid din en gang i en PM.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

62

søndag, 8. januar 2006, 19:24

Citeret

Originally posted by Alaza

Citeret

Citeret

bruger 623-3 her, men netop det der startup VID osv vil jeg da gerne have forklaret...for synes min opfører sig underligt over 2.8......helt umuligt at få stabil....kan det være chipset der skal have mere eller?

Translation needed. Btw., Beier, sin MSN blev aldrig added. Smid din en gang i en PM.

Var tref, og jo, du er online, du er added :)

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

63

søndag, 8. januar 2006, 19:26

Jamen så skriv da lige en gang? :) Kan intet se.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

64

søndag, 8. januar 2006, 19:27

Citeret

Citeret

Altså jeg ser umiddelbart heller ikke problem i at køre med en 20 pin? Teknisk set virker det mærkeligt, hvis det kan køre i flere uger uden problemer.

Jeg prøver de gule slots senere, men jeg vil gerne have min CPU testet Prime stabil først, og jeg tror jeg kan satse på 3010-3020MHz Prime stabil ved ca. 1.68v win read.

Kan det heller ikek :)

Anyhow, prime stabil ved 3ghz ville være flot :)
Er hvad jeg håber med den nye køling jeg glæder mig til at hente imorgen :D - I Rødovre :D :D :D (eller 3.3 nærmere, hehe...)

Det er ikke umuligt, ikke engang på luft ;)

Citeret

Citeret

Har du nogle beviser for det? Jeg bruger 200mhz 15,6us ~ 3120 og har aldrig hævet ldt eller nb voltage.

65

søndag, 8. januar 2006, 19:28

Citeret

1)
Heavy load

2)
Kun ved brug af 5v rail, ikke 3.3v rail... - Til ram, altså hvis du bruger fra 3.3->4.03v på ram... :)

Jamen M.Beier, jeg har en 20 pins PSu, og jeg har absolut ingen problemer med brug af 5 volts railen til RAM'en, har som sagt kørt med den til ramene i over 4 uger... +4 timer stabilt i Prime95 Blend test...

Dennis Hansen, dehan.dk

66

søndag, 8. januar 2006, 19:29

Citeret

Originally posted by mag|c

Citeret

Citeret

Altså jeg ser umiddelbart heller ikke problem i at køre med en 20 pin? Teknisk set virker det mærkeligt, hvis det kan køre i flere uger uden problemer.

Jeg prøver de gule slots senere, men jeg vil gerne have min CPU testet Prime stabil først, og jeg tror jeg kan satse på 3010-3020MHz Prime stabil ved ca. 1.68v win read.

Kan det heller ikek :)

Anyhow, prime stabil ved 3ghz ville være flot :)
Er hvad jeg håber med den nye køling jeg glæder mig til at hente imorgen :D - I Rødovre :D :D :D (eller 3.3 nærmere, hehe...)

Det er ikke umuligt, ikke engang på luft ;)

Citeret

Citeret

Har du nogle beviser for det? Jeg bruger 200mhz 15,6us ~ 3120 og har aldrig hævet ldt eller nb voltage.

Hehe, OCCT er tungt, men p95 tungere :)

Det med de 200mhz 15.6us havde jeg ikke selv bemærket... - det er hårdere end 100mhz 1.95us... - Men du skal op på omkring 330HTT før det bliver aktuelt... :)

330*10 for mit vedkomne.. :D

take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

67

søndag, 8. januar 2006, 19:33

Nåå ok så har jeg lang vej endnu.

10hours prime95 custom blend ... kig thread engang mere, du! ;)

68

søndag, 8. januar 2006, 19:37

Citeret

hehe havde jeg ikke set, men brug large FFT's, den er bedst.

take your next paycheck.

69

søndag, 8. januar 2006, 19:39

Citeret

Citeret

hehe havde jeg ikke set, men brug large FFT's, den er bedst.

Hvorfor det? Den tester da de samme FFT's (8-4096 når jo hele vejen rundt) samtidig med 1950mb ram, prioity 9

70

søndag, 8. januar 2006, 19:46

Citeret

Citeret

Originally posted by Try-this

Citeret

Edit: SlackeR ja ud med adaptoren! den gør ikke noget godt i al fald!

Hvorfor er det værre med adapter end uden?

Som du kan se højre oppe har M.Beier og 2 fra top3 på tweaks liste mistet hardware med 20pins psu'er med adaptor, jeg eller Alaza har derimod ikke lidt så voldsomme skæbner med vores 20pins psu'er uden adaptor, ergo 2+2 = 5. ;)

Selvfølgelig er det nok bedst med en nativ 24pins psu, men mener altså ikke der sker noget ved at bruge en 20pins!
Men psu snak er vist OT, så synes dem der har lyst til at fortsætte bør kontakte mig via msn.

Jeg kører med 20->24pins adapter, ram sidder i gule slots og min vidmm har rundet 3,7V, ikke til dagligt selvf, men der sker da jævnligt...

71

søndag, 8. januar 2006, 20:00

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Som du kan se højre oppe har M.Beier og 2 fra top3 på tweaks liste mistet hardware med 20pins psu'er med adaptor, jeg eller Alaza har derimod ikke lidt så voldsomme skæbner med vores 20pins psu'er uden adaptor, ergo 2+2 = 5. ;)

Selvfølgelig er det nok bedst med en nativ 24pins psu, men mener altså ikke der sker noget ved at bruge en 20pins!
Men psu snak er vist OT, så synes dem der har lyst til at fortsætte bør kontakte mig via msn.

Jeg kører med 20->24pins adapter, ram sidder i gule slots og min vidmm har rundet 3,7V, ikke til dagligt selvf, men der sker da jævnligt...

Endnu et godt eksempel på at native 24pin er jævnt overvuderet, dfi er det mest solgte nf4 board overhovedet, så selvfølgelig går der flere til af dem end abit der har solgt et par hundrede ;) og når rookies begynder at lege med dfi's mange options giver det overarbejde hos dfi's rma og dfi-street, så de forsøger selvfølgelig at eleminere nogle fejl (både hardware og bruger) ved at kræve 24pin ellers er der ingen support fordi de har erfaret at nogle 20pins psuer og deres ret kræsne board ikke vil sammen.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "mag|c" (10.01.2006, 09:17)

72

søndag, 8. januar 2006, 20:03

Jamen kør i det blot, jeg tør ikke til 24/7, har kørt det til tests massere gange, kort varrigt, men 24/7 kan jeg stærkt fraråde.. Tog mig også hele 6:43 timer:min før en del af ram poppede :S

take your next paycheck.

73

søndag, 8. januar 2006, 20:12

Citeret

Jamen kør i det blot, jeg tør ikke til 24/7, har kørt det til tests massere gange, kort varrigt, men 24/7 kan jeg stærkt fraråde.. Tog mig også hele 6:43 timer:min før en del af ram poppede :S

Du KAN jo bare have været uheldig. Men jeg skal nok melde tilbage hvis mine RAM dør på magisk vis.

Jeg har opnået det her indtil videre:

Har SS af 3DMark05 ved 8350 point, men har af økonomiske årsager ikke råd til at linke til ORB'en.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Alaza" (08.01.2006, 20:15)

74

søndag, 8. januar 2006, 22:00

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Endnu et godt eksempel på at native 24pin er jævnt overvuderet, dfi er det mest solgte nf4 board overhovedet, så selvfølgelig går der flere til af dem end abit der har solgt et par hundrede ;) og når rookies begynder at leget med dfi's mange options giver det overarbejde hos dfi's rma og dfi-street, så de forsøger selvfølgelig at eleminere nogle fejl (både hardware og bruger) ved at kræve 24pin ellers er der ingen support fordi du har erfaret at nogle 20pins psuer og deres ret kræsne board ikke vil sammen.

der ER problemer med ikke-native 24 pins psuer....problemerne er bare ikke generelle, men mere sporadiske...dvs du kan være heldig at det virker fint med en 20 pins, men der er større chance med en 24 pins.....ganske simpelt.....ganske ligesom tolerancen overfor ram er mindre end de fleste andre boards.....udover det har de problemer med deres chipset køler der er mildt sagt noget skrammel, og er designmæssigt sat ganske uhensigtsmæssigt......

mht bios: der findes ikke bedre bios end til dfi....min begrundelse er at man kan styre næsten alt hvis man ønsker, og ønsker man ikke, taber man ikke det store ved at lade det stå på auto. udover det er der indbygget memtest og 4 load/save optioner.......noget mange andre kunne lære af.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

75

søndag, 8. januar 2006, 22:08

Har snakket lidt med over MSN :)

Anyhow...

Kom i tanke om eller fik genopfrisket hvad T-max mistede på en 20pin PSU...
2x 6800 GT cpu og mobo

- selv mistede jeg 2x 512MB + mobo..

take your next paycheck.

76

mandag, 9. januar 2006, 18:08

Citeret

Originally posted by Viking
nice "min 4000 vil ikke over 2750 :( "

hvor stabil er den i prime ?

Sjovt du siger det, min 4000+ vil sgu heller ikke over 2750. Køling er ikke noget problem, ram er der smidt divider og HTT er sat til 800 mhz osv. Coren vil bare ikke mere... rimelig snot.

Intel Core i7 920 D0 @ 4.1 ghz 21*196 cooled by TRUE Black - Asus P6T SE modded - Sapphire 4870x2 -
Corsair 750TX - 128 SSD - 74 GB WD Raptor - Antec P182 - Iiyama Prolite 24' 2ms

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.