1

fredag, 6. januar 2006, 02:07

Hejsa.

Jeg er ved at OC min nye maskine, og det ser sådan her ud lige nu, men den opfører sig en smule mærkeligt. Ved hastigheden angivet på shotsne kan jeg sagtens gennemføre Marks.. 01, 03 og 05, men jeg får fejl efter 2-3 min. i MemTest+ 1.55 som følger med BIOS'en. Jeg får den også ret hurtigt i Windows versionen, så jeg ville prøve en Prime, og den kører fint som I kan se i meget længere tid. Er det simpelthen fordi MemTest ikke kan følge med ved de her hastigheder, eller er det bare ikke godt nok?

Samtidig har jeg et spørgsmål til Prime95, som godt nok får min CPU op på load temps (det hele kører på luft lige nu), men jeg har intet problem med at installere Photoshop samtidig med den kører... så stresser den overhovedet CPU'en nok?

På forhånd tak.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Alaza" (06.01.2006, 02:24)

2

fredag, 6. januar 2006, 02:28

det er dine ram der ikke kan klare det...eller evt memorycontrolleren i cpuen

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

3

fredag, 6. januar 2006, 02:50

Jeg tvivler på det er CPU'en, da jeg ved den har kørt 295 før.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

4

fredag, 6. januar 2006, 08:47

Hvis du går ind under taskmanager, så kan du se at priority er sat til low på P95, derfor kan du bruge computer helt normalt mens du kører det, men det belaster fuldt ud.

Virker tilgengæld fucked at den kan køre fejlfrit hvis ramfejl forekommer, men hvis den kan 01SE er det begrænset med fejl.

Men sikker på ram kører fejlfrit, du har vel ikke sat dem til 255mhz?? - For der er oddsne for de kører fejlfrit ikke super gode :S

2805/12 = 234mhz, sårn cirka... - Prøv det istedet

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

5

fredag, 6. januar 2006, 12:07

Er ikke begyndt at rode med divider endnu, da jeg bare ville maxe ved 1:1. Hvorfor tror du ikke de kan 255 ved 3.4v?

6

fredag, 6. januar 2006, 13:59

Citeret

Originally posted by Alaza
Er ikke begyndt at rode med divider endnu, da jeg bare ville maxe ved 1:1. Hvorfor tror du ikke de kan 255 ved 3.4v?

Tror jeg ikke engang de kan, tror ikke du kan få dem stabile ved den speed, 260-265mhz er ofte max på rigtig gode - stabilt, såsom memtest stabilt...

3.5v tror jeg du skal bruge såfremt de kan bliver stabile ved den speed, og så en god 80mm eller 92mm spændt over dem.

take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

7

søndag, 8. januar 2006, 05:44

er heller ikke helt sikker på om memtest rent faktisk virker 100%.......for havde en sjov nat med at teste mine vx..... ved 2-2-2-5 kørte den uden fejl, men satte jeg den til cl 2.5-3-3-6 lavede den fejl...ved samme hastighed.....så stoler ikke så meget på det som jeg har gjort.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

8

søndag, 8. januar 2006, 13:00

Citeret

Originally posted by Fragman
er heller ikke helt sikker på om memtest rent faktisk virker 100%.......for havde en sjov nat med at teste mine vx..... ved 2-2-2-5 kørte den uden fejl, men satte jeg den til cl 2.5-3-3-6 lavede den fejl...ved samme hastighed.....så stoler ikke så meget på det som jeg har gjort.

Mine ram siger "fuck dig" til CAS 2.5, det er 1.5 eller 2, punktum :) - Memtest virker fint, dog er der enkelte bios'er det er integreret i det ikke funker, grundet bios er for aggressiv... - Oskar Wu's første til DFI nF4 bl.a.

take your next paycheck.

9

søndag, 8. januar 2006, 15:13

Memtest er ok til at give et fingerpeg, men ram som kan køre det 24/7 kan godt være ustabile i et windows-miljø og så er det jo et fedt ;)

10

søndag, 8. januar 2006, 15:53

Citeret

Originally posted by SlackeR
Memtest er ok til at give et fingerpeg, men ram som kan køre det 24/7 kan godt være ustabile i et windows-miljø og så er det jo et fedt ;)

Har du helt ret i, derfor kan man ikke nøjes med memtest, men er de ikke memtest stabile, er de ikke stabile..

Memtest @ dos + memtest for windows... - De to ting kombineret = stabile ram...

take your next paycheck.

11

søndag, 8. januar 2006, 15:54

Citeret

Originally posted by M.Beier

Citeret

Originally posted by SlackeR

Har du helt ret i, derfor kan man ikke nøjes med memtest, men er de ikke memtest stabile, er de ikke stabile..

Memtest @ dos + memtest for windows... - De to ting kombineret = stabile ram...

Er nu faktisk et linux-iljø memtest86 kører i men derudover kan jeg se vi er enige ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.