Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

tirsdag, 3. januar 2006, 17:23

kan ikk finde ud af at bruge det, hvis du kan guide mig kan jeg godt kører en test med Prime :)

22

tirsdag, 3. januar 2006, 17:33

Citeret

Originally posted by Mio
kan ikk finde ud af at bruge det, hvis du kan guide mig kan jeg godt kører en test med Prime :)

du skal bare hente det og vælge blend test og så start :D

http://sp2004.fre3.com/download.htm

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Try-this" (03.01.2006, 17:33)

23

tirsdag, 3. januar 2006, 17:37

Citeret

Originally posted by Try-this

Citeret

Originally posted by Mio

du skal bare hente det og vælge blend test og så start :D

http://sp2004.fre3.com/download.htm

Og så siger man tak ;)

24

tirsdag, 3. januar 2006, 20:24

tak min ven den kunne knap klare 19 min. ved ikk om det er fordi windows efter noget tid går ud i velkommenskærmen, og derfor bruger CPU!

25

tirsdag, 3. januar 2006, 21:38

Citeret

Originally posted by Mio
tak min ven den kunne knap klare 19 min. ved ikk om det er fordi windows efter noget tid går ud i velkommenskærmen, og derfor bruger CPU!

Prøv at gøre så den bare kan tæske løs i prime lige så tosset lang tid det skal være. Mange mener at den skal kunne klare 8 timer for at være 100% stabil, men IMO er det sq lidt spild af tid, jeg plejer at tage en time eller to ;)

26

tirsdag, 3. januar 2006, 21:58

hvad skal jeg så gøre for at den kan holde længere tid?

27

tirsdag, 3. januar 2006, 22:07

Citeret

Originally posted by Mio

tjaaa... fjern den velkomstskærm...

28

tirsdag, 3. januar 2006, 22:39

Citeret

Originally posted by Try-this

Citeret

Originally posted by Mio

tjaaa... fjern den velkomstskærm...

Og giv den et nøk vcore måske.
Du kan måske endda blive nødt til at sænke hastigheden.

29

onsdag, 4. januar 2006, 16:12

Nogen som kan anbefale mig nogle ram der kan tåle at blive OC, så min maskine kører stabilt, har sq opgivet pga. mine kingston Value ram, de kan ikk tåle en SKID.

den crasher når jeg pakker ud fra Winrar, mærkeligt.

Nogen som kan forklare hvorfor den i BIOS selv nogle gange bytter om på rækkefølge af min HARDDISK bootstart, pisse irriterende.

30

onsdag, 4. januar 2006, 16:26

Citeret

Originally posted by Mio
Nogen som kan anbefale mig nogle ram der kan tåle at blive OC, så min maskine kører stabilt, har sq opgivet pga. mine kingston Value ram, de kan ikk tåle en SKID.

Nogen som kan forklare hvorfor den i BIOS selv nogle gange bytter om på rækkefølge af min HARDDISK bootstart, pisse irriterende.

Skaf nogle TCCD. Men hvis de kører under 200 er de jo ikke overclocket.

31

onsdag, 4. januar 2006, 16:27

Hvilke af disse Ram ville i anbefale til min maskine, vil ikk ha at mine ram skal være flaskehals i mit nuværende system.

Crucial Ballistix Tracer
2 x 512 MB (1 GB) / DUAL RAM / DDR SDRAM / PC4000CL2.5 / 500 MHz / ? Bit? ns
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=156814

G.Skill Extreme Series DDR I PC4400 2.5-4-4-8 Dual Channel
x 512 MB (1 GB) / DUAL RAM / DDR SDRAM / PC4400CL2.5 / 550 MHz / ? Bit? ns
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=147562

GeIL Ultra Platinum
2 x 512 MB (1024 MB) / DUAL RAM / DDR SDRAM / PC4000CL2.5 / 500 MHz / ? Bit? ns
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39822

Mushkin Extreme Performance Black Series Dual Pack
2 x 512 MB (1 GB) / DUAL RAM / DDR SDRAM / PC4400CL2.5 / 550 MHz / ? Bit? ns
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139875

OCZ Enhanced Latency Dual Channel Gold VX
2 x 512 MB (1 GB) / DUAL RAM / DDR SDRAM / PC4000CL2 / 500 MHz / ? Bit? ns
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139244

OCZ Enhanced Latency Dual Channel Platinum Elite Edition
2 x 512 MB (1 GB) / DUAL RAM / DDR SDRAM / PC4800CL2.5 / 600 MHz / ? Bit? ns
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=156752

eller skal jeg gå efter DDRII?

32

onsdag, 4. januar 2006, 16:28

Citeret

Originally posted by SlackeR

Citeret

Originally posted by Mio

har prøvet at bare sætte dem til 400MHz men de gider ikk engang at starte op når jeg har OC min CPU.

33

onsdag, 4. januar 2006, 16:30

Citeret

Originally posted by Mio

Citeret

Originally posted by SlackeR

Citeret

Originally posted by Mio

har prøvet at bare sætte dem til 400MHz men de gider ikk engang at starte op når jeg har OC min CPU.

Det er ikke så mærkeligt hvis du har den ved 3 ghz ;)
Så skulle de køre 300 mhz. Det du sætter der er bare divideren. Der skal regnes lidt for det. Det nemmeste er at se hvor hurtigt de kører i cpu-z, hvor du også kan se hvordan man regner det ud på den pågældende divider.

34

onsdag, 4. januar 2006, 16:32

i cpuZ viste de at mine Valueram kørte 166MHz og mine HyperX kørte 200MHz, forstår ikk lige helt hvorfor jeg ikk kan sætte hastigheden op på mine ram.

35

onsdag, 4. januar 2006, 17:47

Citeret

Originally posted by Mio
i cpuZ viste de at mine Valueram kørte 166MHz og mine HyperX kørte 200MHz, forstår ikk lige helt hvorfor jeg ikk kan sætte hastigheden op på mine ram.

Nej det har været under SPD-tabben så. Den kan ikke køre med forskellige hastigheder på de to klodser, rammene skal følges ad.
Du skal kigge inde under memory. Tag evt et screenshot af det.

36

onsdag, 4. januar 2006, 20:14

har taget screenshot men hvor kan jeg uploade billedet?

37

onsdag, 4. januar 2006, 20:17

Hvis du kan få det til at fylde under 79 kb kan du lægge det op her med funktionen attachment som er lige under der hvor du svarer i tråden.
Ellers er der www.imageshack.us

39

onsdag, 4. januar 2006, 20:37

Som de står der kører de 200 mhz og standard timings med en undtagelse, nemlig tras, som er strammet lidt. Den kan du lige så godt parkere ved 7 eller 8 frem for de 6 den står i nu.
Ud over det burde dine ram ikke være noget problem nu.
Men hvis du vil have lidt mere styr på det kan du selv styre dem i bios. De der ram-hastigheder i den er som sagt ikke rigtige hastigheder, men dividere. Det vil sige at ved standard hastighed er 200 mhz lig med 200 mhz. Men når man så hæver fsb følger rammene automatisk med.
Sætter man så ram i bios til 166 vil de ved standard hastighed være 166 mhz. Men hæver du fsb skal du gange fsb med ca 0.83 (passer ca med de 166/200, men er ikke helt lige på) for at få ramhastighed. Det samme er gældende nedefter i dividerne.
Står de i bios bare på auto vil bundkortet holde den på den højeste divider der giver 200 mhz eller under.

40

onsdag, 4. januar 2006, 20:46

hvad vil du så anbefale mig at gøre præcis?

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.